Bivši šef PlayStationa smatra kako su igre predugačke, a umjesto ganjanje grafike bi se trebalo vratiti inovacijama u igranju

Nekadašnji šef PlayStationa, Shawn Layden, još je prije četiri godine, kada su korona pandemija i gaming industrija bili na svom vrhuncu, upozoravao na neizbježan pad, otkaze i općenitu neodrživost modernog razvoja igara.

Danas za GamesIndustry.biz Layden kaže da mu nije drago što je bio u pravu. Dodaje kako njegova upozorenja nisu bila puko nagađanje, već su proizlazila iz praćenja brojki i trendova tijekom posljednjih 25 godina.

Igre su preduge

“Igre nisu postajale jeftinije, nisu postajale kraće, postale su kompleksnije i skuplje. Veliki blockbusteri koštaju od 150 do 250 milijuna dolara, i to je za izdavače preveliki teret, što je dovelo do kontrakcija na tržištu,” objašnjava Layden, koji je Sony napustio 2019. zbog, kako kaže, izmorenosti.

Laydena su upitali kako srezati troškove razvoja igara, na što on odgovara statističkim podatkom – samo 32% igrača danas završava igre. Dok se prosječna dob igrača približava 30, Shawn je uvjeren kako dužina igre više nije kritična metrika, osobito kada su igre toliko duge da 68% igrača ne dođe do njihovog kraja. Ima li smisla trošiti resurse na nešto što velika većina igrača neće vidjeti?

Prestanite ganjati fotorealizam

Objašnjava kako je u 90-ima i 2000-ima trajnost igre bila jedna od glavnih metrika, a onda i kriterij kod ocjenjivanja, ali danas, kada su igre kompleksnije i naprednije, statistike dokazuju da ti elementi poboljšavaju vrijednost za uloženi novac.

Osim što su (neke) igre pretjerano duge, Shawn smatra kako bismo se trebali odmaknuti od ganjanja fotorealizma te se pita poboljšava li on igranje ili priču. Istovremeno, taj isti fotorealizam je nedostižan – uvijek kad mu se približimo, čini se kako on opet odmakne pet koraka naprijed. “Umjesto da ganjamo fotorealizam, vratimo se natrag na dizajniranje uzbudljivih igara,” savjetuje.