Vijesti

Brutalno iskren oglas za Assassin’s Creed Origins pokazuje koliko je današnja gaming industrija odvratna

Smijati se ili plakati na ovakvu iskrenost? Možda oboje?

Izgleda da je današnjim gamerima prednaručivanje videoigara postalo toliko normalno i uobičajeno da su u GameStop zaključili da više nije potrebno toliko mamiti igrače na prednarudžbe. Poznati trgovački lanac tako je u opticaj pustio svoj oglas za prednarudžbu Assassin’s Creed Originsa u kojem sasvim iskreno i bez imalo uljepšavanja (poput “Prednaruči i na poklon ćeš dobiti…” ili “Prednaruči i nagradit ćemo te…”) pozivaju igrače da igru prednaruče upravo kod njih (vidi ispod). 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

GameStopov kontroverzni oglas glasi: “Oprosti, dodatna misija je blokirana. Osim ako ne prednaručiš igru.”

Očekivano, ovakav nesvakidašnji oglas izazvao je, većinom negativne, reakcije igrača i novinara. Neki su ga shvatili kao neukusnu šalu. Primjerice, YouTuber YongYea je u svom videu otvoreno izrazio svoje nezadovoljstvo oglasom i trenutnom situacijom na tržištu te rekao:

“Nikad nisam mislio da će zaključavanje igrinih sadržaja iza preorder bonusa postati normalno do te mjere da se prodavači šale s tim. (…) U vrijeme kada su igre zagađene preorder bonusima, season passevima, mikrotransakcijama i loot boxevima, GameStop očito misli da je to nešto smiješno.”

I istina, s jedne strane, ovaj se oglas može tako shvatiti – kao da nam se smiju u lice jer znaju da će igrači čak i uz ovakvu reklamu prednaručiti igru i dati novce za nešto za što ne znaju kakav će u konačnici biti proizvod.

S druge strane, smatraju neki, GameStopova brutalna iskrenost možda predstavlja poziv za buđenje. Možda se ovakvom izravnošću htjelo prodrmati gamere i natjerati ih da se zapitaju na što su spali – na obične potrošače kojima sve pohlepnija industrija videoigara lako manipulira.

Što vi mislite o namjeri ovog oglasa? Radi li se tu o neuspjeloj šali ili se iza nje krije ipak dublja i, na neki način, dobronamjerna poruka?

Igra

Povezano