Smijati se ili plakati na ovakvu iskrenost? Možda oboje?
Izgleda da je današnjim gamerima prednaručivanje videoigara postalo toliko normalno i uobičajeno da su u GameStop zaključili da više nije potrebno toliko mamiti igrače na prednarudžbe. Poznati trgovački lanac tako je u opticaj pustio svoj oglas za prednarudžbu Assassin’s Creed Originsa u kojem sasvim iskreno i bez imalo uljepšavanja (poput “Prednaruči i na poklon ćeš dobiti…” ili “Prednaruči i nagradit ćemo te…”) pozivaju igrače da igru prednaruče upravo kod njih (vidi ispod).
GameStopov kontroverzni oglas glasi: “Oprosti, dodatna misija je blokirana. Osim ako ne prednaručiš igru.”
Očekivano, ovakav nesvakidašnji oglas izazvao je, većinom negativne, reakcije igrača i novinara. Neki su ga shvatili kao neukusnu šalu. Primjerice, YouTuber YongYea je u svom videu otvoreno izrazio svoje nezadovoljstvo oglasom i trenutnom situacijom na tržištu te rekao:
“Nikad nisam mislio da će zaključavanje igrinih sadržaja iza preorder bonusa postati normalno do te mjere da se prodavači šale s tim. (…) U vrijeme kada su igre zagađene preorder bonusima, season passevima, mikrotransakcijama i loot boxevima, GameStop očito misli da je to nešto smiješno.”
I istina, s jedne strane, ovaj se oglas može tako shvatiti – kao da nam se smiju u lice jer znaju da će igrači čak i uz ovakvu reklamu prednaručiti igru i dati novce za nešto za što ne znaju kakav će u konačnici biti proizvod.
S druge strane, smatraju neki, GameStopova brutalna iskrenost možda predstavlja poziv za buđenje. Možda se ovakvom izravnošću htjelo prodrmati gamere i natjerati ih da se zapitaju na što su spali – na obične potrošače kojima sve pohlepnija industrija videoigara lako manipulira.
Što vi mislite o namjeri ovog oglasa? Radi li se tu o neuspjeloj šali ili se iza nje krije ipak dublja i, na neki način, dobronamjerna poruka?