Call of Duty: WWII je autentičan kao da vozimo VW sa Dacia motorom!

Za igru u kojoj nam kreatori iste serviraju i prodaju “autentično ratovanje i osjećaj rata” (kao da želimo osjećaj rata na Balkanu) Call of Duty: WWII je zasigurno promašio “ceo fudbal”.

CoD: WWII vjerojatno će porušiti sve rekorde prodaje i biti vrlo vjerojatno jako dobra igra. No, nije mi jasno zašto nas proizvođači/izdavači igre smatraju ovcama koje će “popušiti” njihovo PR sranje. Naime, mjesecima slušam i gledam kako se svi skupa radujemo što se CoD vraća u doba Drugog svjetskog rata, rata koji je obilježio čitavi ljudski rod kako u prošlosti, tako i u sadašnjosti, pa i budućnosti. Rat je sam po sebi grozna stvar. I onda kada nam developer u svijetu igara obećava mjesecima autentičnost ratovanja očekujemo autentičan zvuk pušaka, bojišta, autentično oružje, vozila, uniforme vojnika i znakovlje (obilježja) koja su činila taj rat. Koliko god Hitler (da, izrekao sam tu riječ) i Nacisti bili grozni i užasni negativci, a njihova Svastika najpoznatije obilježje WWII obožavamo ih virtualno napucavati. Jednostavno je predivno virtualno napucati nacija i još dobiti bodove za headshot uz zvuk pucanja naci tintare. I to nije ništa loše. Govorimo ipak o virtualnom napucavanju. ne pravom. Autentičnost je bitna za doživljaj i uživljavanje u takav tip povijesnih igara.

Zašto ja sve ovo pišem? Pišem zato jer ako niste znali CoD: WWII debelo je cenzuriran u multiplayeru. U igri će pojedina Nazi obilježja biti modificirana i ne autentična. Nećete vidjeti pravu Svastiku, većinu simbola, a multi će imati i cenzurirane zastave Hitlerove Njemačke. I iako donekle mogu razumjeti da Activision želi što manje problema sa svim ratnim udrugama i zabranama u pojednim zemljama (Njemačka, Australija), ne mogu shvatiti sranje koje su izrekli dečki i cure iz Sledgehammera braneći odluku da cenzuriraju igru. “Za multiplayer igranje i Zombije namjerno nismo uključili prikaz Svastike i nacističkih obilježja jer poštujemo lokalnu zajednicu i običaje ljudi diljem svijeta. Svastika je mračan simbol koji uzrokuje mnoge osjećaje i smatramo da Svastika nije za multiplayer igranje. Želimo da zajednica igra zajedno.”

I OK, poštujemo odluku. Donekle. Ali, kako onda objasniti činjenicu da ako je Svastika zlo i grozna, neće li nekoga na ovome Svijetu uvrijediti činjenica da može igrati s crnom Nazi vojnikinjom?! Da, iako mi osobno nemamo zaista ništa protiv mogućnosti igranja sa ženama u ratu moramo se zapitati neće li nacistička crna žena koja se bori za nacističku Njemačku poremetiti povijesne spise i temelje kada znamo da Hitler nije baš volio crnu rasu? Kakvu nam to onda Activision i Sledgehammer daju autentičnost kada mi Svastika treba zasmetati, a s druge strane mi daje crnu osobu u Nazi odori? Neće li se zajednica zgražati nad tom činjenicom? I dok s jedne strane imamo CoD: WWII koji pruža autentično ratno iskustvo i boji se Svastike, s druge strane imamo Wolfenstein serijal koji slavi i ( ne trudi se biti autentičan) naglašava napucavanje zločestih Nazi vojnika na 100 načina. I to radi prokleto zabavno. Ostaje nam za vidjeti hoće li CoD: WW2 doživjeti daljnju cenzuru ili je ovo sa Svastikom kraj.