Developer navodi dvostruko bolje performanse igara s PS5 Pro

PlayStation 5 Pro još uvijek nije službeno otkriven. Ali trebao bi negdje u rujnu, već neko vrijeme je kod developera, pa dok neki smatraju da Pro još uvijek nije potreban, drugi većinom dijele pozitivne stavove. Jedan takav je i ovaj o kojem pišemo danas.

Šef Alderon Gamesa, Matthew Cassells, gostovao je kod Toma s Youtube kanala Moore’s Law is Dead. Unatoč tome što PS5 Pro neće imati nekih osobitih poboljšanja procesora i grafike, Cassells tvrdi kako će se zbog naprednog PlayStation Spectral Super Resolution upscalera igre poboljšati dvostruko.

50% bolje zbog boljih specifikacija, 50% bolje zbog PSSR-a

Nejasno je govori li Cassells iz neposrednog iskustva, ili se samo referira na glasine o pojedinostima nove konzole, ali kaže kako će se njegove igre “osjećati” kao da su dvostruko ljepše i bolje. Dodaje da će se izvoditi 50% bolje zbog stvarnih tehničkih poboljšanja PS5 Pro, a drugih 50% dolazi od PSSR-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cassells se slaže kako je procesor mogao dobiti i bolje poboljšanje, ali priznaje da je CPU ionako slabije korišten na konzolama. S druge strane, poboljšanje GPU u kombinaciji s PSSR-om omogućit će izvođenje nekih naslova na “epic” postavkama umjesto sadašnjih “medium”, a uvjeren je i kako će igrači dobiti više naslova s podrškom za 120 FPS-a.

Za kraj podsjetimo na navodne specifikacije PS5 Pro. Procesor je podignut tek na nešto viši takt, za oko 10% s 3,5GHz na 3.85GHz, dok je s grafikom ozbiljnija priča. Broj računskih jedinica grafičkog procesora podignut je s 36 na 60, skok s 10,23TF na 33,5TF je više nego dvostruko, ali Sony u jednom od internih dokumenata navodi u praksi oko 45% bolje performanse.

Rekonstrukcija 1080p u 4K bez gubitka detalja

U istoj internoj prezentaciji, Sony navodi kako je PSSR na vlastitom čipu sposoban rekonstruirati sliku iz 1080p u 4k u samo 2 milisekunde i to bez primjetnog gubitka detalja. Poseban hardver za strojno učenje djelovat će i na Ray Tracing s dva do četiri puta boljim performansama. U praksi, neke igre koje na PS5 nemaju Ray Tracing, mogle bi ga dobiti na Pro, a one koje ga već imaju, mogle bi dodati novi sloj poput RT sjena i sličnog.

Što se tiče cijene, nagađa se o 600 eura za izvedbu bez pokretača diskova. Više bismo trebali saznati u rujnu, za kada Sony navodno priprema novu veliku prezentaciju, najveću još od otkrivanja PS5 2020. godine na kojoj će otkriti drugu fazu životnog vijeka konzole.

ffa anketa

Hoćete li kupiti novi PS5 Pro?

  • Da, zanima me odmah na izlasku 37%
  • Ne, sadašnji PS5 mi je dovoljan 36%
  • Da, ali nekada kasnije 20%
  • Ne, uopće me ne zanima PlayStation 7%
Hvala ti 🎉