Vijesti

Developeri Warzonea i dalje u štrajku. Osnivaju sindikat, prvi u industriji

Developeri iz Raven Softwarea, studija zaduženog za razvoj Warzonea, u štrajku su već drugi mjesec. Velika većina od njih preko 30 su testeri, što otprilike pojašnjava trenutačno stanje igre. Oni su sada najavili pokretanje sindikata, što je u SAD-u posebno nepoželjno.

Sindikalisti sada od Activision Blizzarda traže da ih službeno priznaju, što neće proći jednostavno. Glasnogovornik kompanije koja će se uskoro pronaći pod vlasništvom Microsofta poručio je kako razmatraju zahtjev, iako smatraju kako je direktna komunikacija (ne preko sindikata op. a.) i danje najoptimalnije moguće rješenje.

Nitko ne voli sindikate

Zašto je ovo bitno? Naime, radi se o prvom sindikatu uopće u nekoj velikoj kompaniji gaming industrije. U SAD-u većina građana prezire okupljanje u sindikate, prvenstveno zbog političkih konotacija. Osim benefita zaštite radnika, koja je validna i poželjna, sindikati povijesno sa sobom povlače ljude sumnjivog morala, one koji se šlepaju na račun drugih (a kojima je nemoguće uručiti otkaz), a vođama pružaju preveliku moć. Sve to je nepoželjno u društvu visoke razine radne kulture.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sindikate osobito ne vole velike kompanije. Obično rade sve u svojoj moći da ih srežu, a posebno ih ne voli Microsoft. Koji bi tako mogao dobiti vruć i nepoželjan krumpir jednom kada se finalizira akvizicija Activision Blizzarda za 68,7 milijardi dolara. 30 ljudi u jednom sindikatu nije problematično, ali izazov nastaje ako se pokret omasovi. A potencijal postoji.

Konkretno, zaposlenici Ravena su se odlučili na ovaj potez zbog valova otkaza i lošeg ophođenja prema testerima, a među ostatkom od preko 10 tisuća Activision Blizzardovih zaposlenika dobar broj njih motiviran je zataškavanjem seksualnih skandala, radnom kulturom koja se zasniva na prekovremenom radu i manjkom transparentnosti vodstva kompanije.

Osnivači sindikata javno su istupili sa svojim zahtjevima. Strahuju od odmazde i osvete, koja se u sličnim slučajevima manifestira na dva načina. Otkazima i podilaženjem vođama. Što će se u konačnici dogoditi i kako će na sve reagirati inače karizmatični šef Xboxa Phil Spencer saznat ćemo u narednim mjesecima. Kao što smo napisali, velike kompanije strahuju od unioniziranja zaposlenika, a ako ovo prođe i omasovi se, industriju očekuju tektonske promjene.

Igra

Povezano