Vijesti

EA nikada nije ovako otvoreno pričao o FUTU: “Paketići reflektiraju pravi svijet nogometa”

Chris Bruzzo koji je u Electronic Artsu zadužen za interakciju s potrošačima dao je veliki i hrabri intervju Eurogameru. Budući da mu je posao doslovno pozitivno komunicirati s potrošačima, nakon nekih od izjava mogao bi razmisliti je li to posao za njega.

Naime, u razgovoru za Eurogamer, braneći paketiće u Ultimate Teamu doslovno je izjavio ovo što stoji u naslovu. Na pitanje zašto FIFA uopće ima paketiće, odgovorio je: “činimo najbolje što možemo kako bismo reflektirali pravi svijet nogometa”. A zatim je tezu nastavio obrazlagati kroz čitavi intervju.

Kompletno ćemo prevesti najzanimljiviji dio intervjua u kojem se urednik Eurogamera Wesley Yin-Poole kao nitko dosad uočio s predstavnikom EA. Radi se o prilično zanimljivom štivu i, realno, izrazito hrabrom potezu Electronic Artsa i Crhisa Bruzzoa. EA nikada do sada nije ovako otvoreno pričao o FUT paketićima i kockarskim kontroverzama koje ih okružuju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Eurogamer: Zašto imate loot boxeve u FIFA-i?

Chris Bruzzo (EA): Ideja je da da radimo najbolje što možemo kako bismo reflektirali pravi svijet nogomeeta. Želimo osnažiti konekciju između pravog svijeta i igre. Napredak, angažman, građenje momčadi… baš kao kroz pravu sezonu nogometa. Moj Everton je prošlog tjedna bio bez ključnih igrača kod Mancherster Uniteda, zamijenili smo ih drugim igračima i izvukli smo remi. To je ono što želimo postići i kada radimo igru. Morate donositi teške strateške odluke kako biste sastavili najbolju moguću momčad koja će funkcionirati na terenu.

Eurogamer: Problem s paketićima je što ih kupujete s pravim novcem, a utječu na gameplay

Chris Bruzzo (EA): Baš kao u pravom svijetu nogometa.

Eurogamer: U pravom svijetu nogometa kupite igrača kojeg želite, ne dobivate ih nasumičnim odabirom.

Chris Bruzzo (EA): Dopustite mi da budem jasan, 9 od 10 FUT paketića igrači kupuju bez trošenja pravog novca. Kupuju ga od coinsa zarađenih igranjem. To nije pravi novac.

Eurogamer: Znam, ali mogu trošiti i pravi novac.

Chris Bruzzo (EA): Zanimljivo je kako zanemarujete činjenicu da se 9 od 10 FUT paketića otvara virtualnim coinsima zarađenih igranjem.

Eurogamer: To ni ne želim osporiti. Potpuno prihvaćam da većina ljudi ne troši pravi novac na FIFA-u, ali poanta je DA MOGU. MOGU platiti kako bi pobjeđivali u FIFA-i. Kako to možete poreći?

Chris Bruzzo (EA): Pa sami ste ranije zaključili da i u pravom svijetu nogometa trošite novac kako biste sastavili najbolju moguću momčad. Tako i u našoj igri možete koristiti pravi ili virtualni novac. A 9 od 10 paketića se otvaraju s coinsima koje igrači zarađuju igranjem. Važno je reći da 78% FIFA 21 igrača nije trošilo pravi novac u igri.

Eurogamer: Potpuno jasno i nije poanta u tome. Poanta je da MOGU. MOGU potrošiti pravi novac, a mnogi to i rade kako bi stekli prednost nad drugima.

Chris Bruzzo (EA): I to se zove izborom. Igrači imaju izbor.

Eurogamer: Da plate za pobjeđivanje?

Chris Bruzzo (EA): FUT je igralo 30 milijuna prošle godine. I da, svima njima pružamo izbor. Možete igrati Pro Clubs. Možete igrati Seasons mode. Možete igrati FIFA Ultimate Team. Možete kupovati paketiće pravim novcem. Možete preprodavati igrače na marketu. I da, možete kupiti FIFA Pointse i koristiti ih za otvaranje paketića.

Eurogamer: Idemo dalje… (Wesley je zaključio da neće dobiti suvisao odgovor od Bruzzoa, pa želi prijeći na drugu temu op.a.)

Chris Bruzzo (EA): Reći ću samo još jednu stvar. Ja puno igram FIFA-u, ali čak i ako imam najbolju momčad koju novac može kupiti, i dalje mogu izgubiti od tebe. Bitan je skill.

Eurogamer: Ok, samo da povučem poveznicu. Ako igram kompetitivnu FUT utakmicu protiv nekoga, ne postoji način da vidim je li protivnički igrač osvojio momčad igranjem ili ju je kupio pravim novcem. Mogu izgubiti od nekoga tko ima sličan skill (FUT u sezonama povezuje igrače sličnog skilla op.a.), ali je stekao prednost kupovinom boljih, snažnijih i bržih igrača s pravim novcem. Ja ne mogu znati je li taj netko potrošio tisuće nečega kako bi stekao prednost. Ne postoji način da znam. To je nepobitno pay-to-win iskustvo. Ne znam kako to možete poreći.

Chris Bruzzo (EA): Osim što sada znate da se 9 od 10 paketića kupuje igranjem.

Eurogamer: Da, ali baš moj protivnik može biti taj deseti koji je kupio igrače pravim novcem.

Chris Bruzzo (EA): U stvarnosti, a konstantno to proučavamo, FUT je najviše od svega igra vještine. Igračev skill najviše utječe na njegov ukupni uspjeh.

Eurogamer: Ok, prijeđimo na pitanje poveznice paketića i kockanja. U travnju je provedeno istraživanje sa zaključkom kako postoji poveznica paketića i ovisnosti o kockanju. Jesu li u krivu?

Chris Bruzzo (EA): S naše strane mi također imamo regulatore i istraživanja koja ukazuju da poveznice nema. Konsenzus po tom pitanju nije ostvaren. Regulatori u Australiji, Francuskoj, Švedskoj i Danskoj rekli su – ne, nećemo regulirati FIFA-u pod zakonima o kockanju.

Mene osobno boli kada vidim da je netko potrošio previše novca na FIFA-u, sve nas boli, ne želimo to. Ne gradimo igru radi toga. Stoga smo spremni donijeti neka rješenja, ali moramo doći do neke vrste konsenzusa (treba se dovesti univerzalni zaključak poveznice između paketića i kockanja op.a.).

Eurogamer: Moj fokus je na Ujedinjeno Kraljevstvo. Parlamentani odbor za kockanje preporučio je da se loot boxevi u igrama moraju voditi pod zakonima za kockanje. Njihovo istraživanje pokazalo je kako su mladi igrači u riziku da steknu kockarske navike. Pravobranitelj za djecu je zaključio isto. Dakle, imate nekoliko organizacija koje kažu isto, a potvrđuju ih znanstvena istraživanja. Sada, čak i ako osporavate da su paketići kockanje, a osporavate, ali čak i ako postoji mala šansa za to da djeca steknu kockarske navike, ne mislite li da bi trebali napraviti po tom pitanju? Promijeniti sistem?

Chris Bruzzo (EA): Djeca nebi trebala trošiti na FIFA-u.

Eurogamer: Ali troše.

Chris Bruzzo (EA): Zapravo, kada promatramo registracije igrača, vidimo jako mali broj njih mlađih od 18. Blisko radimo sa Sonyjem i Microsoftom kako bismo ograničili djecu u trošenju novca. Djeca nebi trebala trošiti na FIFA-u. Točka!

Eurogamer: Ako tvrdite da djeca nebi trebala trošiti na FIFA-u, zašto oglašavate FIFA Pointse u magazinu za djecu (EA je zaista oglašavao FIFA pointse u katalogu igračaka op.a.)?

Chris Bruzzo: Bila je to pogreška, a napravio ju je moj tim. Bio je to previd. Doslovno je netko “popunio krivu kučicu”, a nama je promaknulo. Reklame poput takve uplaćuju se na stotine mjesta i to se dogodilo slučajno. Reklama je završila u katalogu igračaka. Ispričali smo se.

Eurogamer: Znam. Rekli ste da djeca nebi trebala trošiti novac na FIFA-u, da postoje načini na koje ih ograničavate, ali to se ipak događa. Čak i da isključimo djecu iz rasprave i dalje imate organizacije i istraživanja koja tvrde da se loot boxevi trebaju klasificirati kao kockanje. “Ako proizvod izgleda kao kockanje i pruža iskustvo kockanja, onda se treba i regulirati kao kockanje”, zaključak je odbora za kockanje.

Chris Bruzzo: Ali činjenica je da ne postoji način da isplatite gotovinu iz igre. Nije li to u srži onoga što čini kockanje?

Eurogamer: Brzo guglanje otkriva da postoje načini na koji se mogu prodati FUT igrači i coinsi za pravi novac. Lagano je.

Chris Bruzzo: Da, znamo za to i izdvajamo velike napore u borbi protiv ilegalnih marketa. Oni koji preprodaju stvari na crnom tržištu su kriminalci. Stoga nisam siguran na što ciljaš s tim argumentom.

Eurogamer: Ok, kažete da ne možete isplatiti novac. Citiram GambleAware zakladu i njihovo izvješće: “Igrači pripisuju financijsku vrijednost paketićima na temelju cijene kupnje ili preprodaje, što ukazuje na to da loot boxevi zadovoljavaju postojeće kriterije regulacije kockanja.” Dakle, čak i ako ne možete isplatiti novac na crnom tržištu ili priznati da se radi o problemu, činjenica je da igrači pripisuju financijsku vrijednost paketićima je ista stvar.

Chris Bruzzo: Da, razumijem, ali to su ekstremni slučajevi. Zaista smatram da trebamo pronaći rješenje za igrače koji su izgubili kontrolu. I zaista radimo na tome. Pružamo igračima informaciju koliko igraju,, koliko troše i imamo ograničenja za roditelje. Čak smo stavili mogućnost pregleda paketića prije njihove kupovine (što vrijedi za samo jedan paketić u danu op.a.). Neki su možda izgubili kontrolu, ali s druge strane imamo desetine milijuna igrača koji nemaju problema. Skupljaju igrače, igraju i grade momčadi iz čistog zadovoljstva i zabave.

Eurogamer: Biste li vi osobno ikada razmotrili mogućnost trošenja pravog novca na FUT paketiće?

Chris Bruzzo: Ponovno se vraćam na činjenicu da 8 od 10 ljudi uopće ne troše novac na FIFA-u. Radi se o izboru. Ja osobno s 52 godine na leđima nemam toliko vremena, pa ponekad kupim FIFA Pointse da si olakšam gradnju momčadi. Radi se o izboru koji mi je na raspolaganju. Da imam 22 godine i više vremena, mogao bih samim igranjem izgraditi momčad kakvu želim.

Eurogamer: Mislim da umanjujete problematiku trošenja pravog novca na FUT pokušavajući postaviti poantu da tek manjina igrača troši. S druge strane iz financijskih izvještaja Electronic Artsa znamo da Ultimate Team donosi nevjerojatan novac, više nego sama prodaja igre. Da, manjina troši, ali manjina i donosi većinu novca. Sami ste rekli da bi vam klasifikacija pod kockanje značajno utjecala na prihode. Što ćete napraviti ako vas naša Vlada zaista do kraja godine vas klasificira kao kockanje (donošenje zakona u Britaniji je u proceduri op.a.?

Chris Bruzzo: Surađivat ćemo s Vladom. Spremni smo i pričamo o tome. Već smo za pregovaračkim stolom. Igre nisu kao nekada. Napravite je i idete na godišnji. Danas svi ti ljudi koji rade na igri koju volimo nastavljaju i dalje raditi na njoj i nadograđivati je. Sve to košta. Stoga, ako isporučuju veliku vrijednost, a očito to radimo jer FIFA-u igra 100 milijuna ljudi, onda i generiramo velike prihode. A prihodi su nam potrebni kako bismo nastavili plaćati developerima da nastave stvarati još veću vrijednost i činili igru zabavnijom.


Primijetit ćete kako Chris Bruzzo nije odgovorio na posljednje pitanje, ali dao je naslutiti kako bi uklanjanjem kockarskih elemenata iz FIFA paketića ugrozilo nastavak razvoja FIFA-e. Podsjećamo, Electronic Arts je u prošloj fiskalnoj godini ostvario neto prihod od 5,63 milijarde dolara. Dakle, kada se zbrojio sav prihod i nakon što su se oduzeli svi troškovi, ostalo im je preko 5,5 milijardi dolara keša. Zaključak donesite sami.

Igra

Povezano