Gaming industrija u procesu je transformacije u okruženje s besplatnim igrama i pretplatničkim uslugama, a koliko su profitabilne besplatne igre dosad je najbolje prikazao Sony. Jučer je otkriveno kako je PlayStation prošle godine od mikrotransakcija ostvario čak 34% od svih ukupnih prihoda. Više nego od prodaje konzola i igara.
Sony nije išao dalje u raščlanjivanje prihoda po igrama, ali zato je Epic Games u tužbi protiv Applea otkrio od koje platforme imaju najviše koristi. Čak 46,8% prihoda za Fortnite stiže s PS4 konzola. Xbox One generira 27,5%, a Appleov iOS kojeg tuže generira tek 7% ukupnih prihoda. PC je na trećem mjestu, ali nije poznato s kolikim postotkom.
U kontekstu tužbe protiv Applea nije nam jasno koja je poanta u Epicovom prikazivanju iOS-a kao najslabije platforme. Podsjetimo, Epic tuži Apple jer ne želi plaćati (pre)velike provizije od svake mikrotransakcije. Proviziju uzima i Google s Androidom, ali Google dopušta zaobilaženje PlayStorea. Igrači Fortnite mogu preuzeti s Epicovih web stranica i najnormalnije igrati na Androidu, a Apple to ne dopušta. Tako u ovom trenutku ne postoji način da igrači na iOS-u igraju Fortnite.
No vratimo se na statistike trošenja novca Fortnite igrača. Je li PlayStation postao Fortnite mašina? Vjerojatno i jest za dobar dio igrača. Naime, na PlayStationu mjesečno igra oko 110 milijuna igrača, a njih tek 46 milijuna posjeduje PS+ pretplatu. Ostalih 60-ak milijuna može bez problema igrati besplatne online igre poput Fortnitea i Warzonea i PS4 je za takve igrače prvi izbor.
Međutim, od prošlog tjedna online za F2P igre postao je besplatan i na Xbox konzolama, stoga možemo pretpostaviti kako će takav tip igrača u narednim godinama raditi tranziciju na Xbox Series S. XSS uklanjanjem Xbox Live Gold pretplate za F2P igre i niskom cijenom polu-next-gen hardvera postaje daleko najbolji izbor za igrače F2P igara.