Hideo Kojima na svemu radi lično

Bivši vodeći čovjek iza Fox Enginea govori o njegovom iskustvu u radu s njim.

Prilikom održavanja konferencije u Parizu, novopečeni zaposlenik Namco Bandai divizije i bivši vodeći čovjek iza vrhunskog Fox Enginea te bivši pripadnik Kojima Productions tima, Julien Merceron, pričao je o njegovom iskustvu rada s Hideom Kojimom.

Prvi put su se sreli 2001. na GDC-u (Game Developers Conference) i tad je Kojima ispričao Merceru o pojedinim poteškoćama i problemima koje je imao s programerima. Merceron, tada zaposlenik Ubisofta, objasnio je ocu Metal Gear serijala da njihovi programeri imaju slobodu i kreativnost prilikom rada na sljedećoj “velikoj” stvari. Tada ga je Kojima upitao da li je zainteresiran za rad s njim, no budući da je već bio zaposlen u Ubisoftu, to, nažalost, nije bilo moguće. Ipak, Merceron je pozvao Kojimu da posjeti Ubisoftov Montreal studio i baci oko na novi Assassin’s Creed. Kojimi se to toliko svidjelo da je odlučio u svoj sljedeći naslov Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots ubaciti Altairov kostim.

Na GDC-u 2013. godine opet su se susreli te mu je Kojima objasnio o poteškoćama s Metal Gear Solid V: Ground Zeroesom. S druge strane, Merceron je tada pomagao Eidosu i Square Enixu u razvijanju Luminous Enginea, međutim budući da je svoj posao završavao u oktobru, Kojimi je obećao da će mu se tada pridružiti. Merceron je održao sastanak s Waida-sanom, koji je u to vrijeme bio šef Square-Enixa, i pitao ga da li postoji mogućnost da radi s drugim kompanijama. Nakon dugačke diskusije Wada-san se složio. Prilikom večere, Wada-san rekao je Kojimi: “Molim te, dobro pazi na Juliena.”

Merceron nije znao šta da očekuje od Kojime jer ga je znao samo kao prijatelja. Budući da je Kojima dosta radio u odnosima s javnošću, mislio je da je on samo fiktivna ličnost s mnogo zaposlenika koji sve rade umjesto njega, poput dizajna igre i narativnog dijela.

Kad su počeli raditi zajedno, Merceron je bio oduševljen. Kojima-san se lično brinuo oko svake sitnice – marketing, kreativnost u P.T.-u od A do Z – isto kao i s Metal Gearom gdje je radio na dizajnu igre i priče. Nešto što mnogi ne znaju je da je nakon završavanja MGS4 i početku rada na Fox Engineu, Kojima bio među onima koji je dizajnirao tu tehnologiju. On je istinski entuzijast za tehnologiju i želio je napraviti engine koji će najbolje moći predstavljati njega i njegov tim.

Na prvu, Merceron je mislio da će morati pričati s Kojimom u jednostavnim terminima, ali to uopšte nije bio slučaj . Kojima-san bio je ispred u svim oblastima: u idejama, u njegovoj strasti prema poslu, u poznavanju tehnologije i, što je najbitnije, vizije.