Hoće li Anthem biti BioWareov svojevrsni “sve ili ništa”?

Sudeći prema svemu, BioWareu ovih godina nije nimalo lako.

Iako smo prema Mark Darrahovom Twitter napisu mogli vidjeti kako se radi i na Anthemu i na novom Dragon Age nastavku, trenutna situacija je takva da velika količina tima iz studija u Edmontonu i Austinu radi na Anthemu dok tek mala količina njih je zadužena za održavanje igre Star Wars: The Old Republic i razvoja igre Dragon Age. Prebacivanje timova između studija na različitim lokacijama nikada nije bila nepoznanica što se BioWarea tiče. Kada je potrebno više ljudi ili kada je potrebno “pristisnuti” da se pojedina igra završi, preslagivanje je očekivano. Tako se radilo i za potrebe Mass Effect: Andromede i Dragon Age: Inquisitiona.

Na scenu dolazi novi IP u 8 godina pod nazivom Anthem čiji je razvoj startao daleke 2012. godine kao i posljednji Mass Effect. Nakon 5 godina smo mogli svjedočiti onome što bi se moglo okarakterizirati kao BioWareov, ili točnije Electronic Artsov ulazak u Destiny vode. Budimo realni. Svi smo znali da od igre neće ništa biti ove jeseni jer je to preoptimistična prognoza. Odgoda kaže da bi Anthem trebao izaći rane 2019. što bi se donekle poklopilo sa krajem fiskalne godine. Pošto EA dirigira sve, taj termin bi se najvjerojatnije mogao obistiniti jer čisto sumnjamo da im se da čekati više. Miris novca je ipak prejak.

Problem leži u tome što bi Anthem mogao biti, kako sugerira, BioWareov “sve ili ništa”. Ako bude “sve”, BioWare će obrisati znoj sa čela, pregrmit će se razočaranje zvano Mass Effect: Andromeda te će biti velike šanse da će novi Dragon Age biti ona doza koju mi igrači trebamo. Ali ako Anthem podbaci… Dovoljno je samo prisjetiti se što EA radi studijima koji ne ispune očekivanja.

Što bi mogao biti kamen spoticanja?

Postoje glasine kako je BioWare usred razvoja Anthema imao probleme i komplikacije sa Frostbite pokretačem. Taj mukotrpni proces izlaženja na kraj sa istime je sigurno pojeo godinu dvije pa se činilo kako od igre neće biti baš ništa. Piši kući propalo. no, ipak, upornost je prevladala, ali Anthem je sada zahtjevao sve veći i veći razvojni tim. Zbog toga su i počele masivnije migracije ljudi unutar studija. Znači anthem će biti moguć, ali će biti iznimno teško raditi na njemu. Povjerenje nikada ne ulijeva promjena čelnih osoba zasluženih za provedbu projekata. BioWare je tako na mjesto glavešine po imenu Aaryn Flynn postavio Casey Hudsona. Vjerojatno je Mark Darrah kao izvršni producent Dragon Age serijala ubačen u projekt da dodatno osigura stabilnost i određenu kvalitetu projekta te smiri anksioznost razvojnog tima u ovim turbulentnim trenutcima razvoja.

Problem je i EA. Sigurno se neće odreknuti svoje buduće platforme na kojoj kane bazirati igre da one budu servisi. Već postoje indikacije da će i novi Dragon Age imati ukomponirane “live” elemente u sebi što god to značilo. Za multiplayer igru kao Anthem bi bilo i za očekivati da će probati primjeniti servisni model i prolongirati trajnost koliko je moguće, a pritom iscjediti što više profita. No, svi znamo za trakavicu zvanu Star Wars: Battlefront II i problem lootboxa. EA će sigurno probati implementirati nešto slične prirode i u Anthem, iako za sada postoje govorancije da će mikrotransakcije biti isključivo kozmetičke prirode. No, nemojmo biti naivni. Nove kontroverze i razapinjanja im sigurno nisu potrebni, ali dosta love leži u pravo u tim mrskim mikro oblicima plaćanja. Da Anthem ponovi scenarij Star Warsa bi bila katastrofa.

Problem za EA, a time indirektno i BioWare su YouTuberi. U njihovim očima EA je loša i zla korporacija te se vjerojatno neki od njih neće libiti gledati igru pod posebnim povećalom i sasuti masu kritika na istu pa čak i kad neke od tih ne budu posve točne.

Isto tako, BioWare mora definitivno gledati u “susjedovo” dvorište kako nebi počinio iste greške. Odnos Bungiea prema Destiny 2 je sve ono što BioWare mora izbjegavati ako želi da Anthem uspije. Publika za igru sigurno postoji, ali komunikacija i sadržaj u igri ne postoji, uzalud sav trud.

I zato, ulozi za BioWare su veliki. Sve se čini kako više nemaju pravo na grešku već kako Anthem mora biti komercijalni uspjeh. Inače neće biti dobro.