Igrači troše dvostruko više na remakeove nego na remastere

Novo istraživanje analitičke kuće Ampere Analysis pokazuje da su igrači u posljednje dvije godine dvostruko više trošili na remakeove nego na remastere.

Analiza 42 naslova objavljenih između siječnja 2024. i rujna 2025. otkriva da je prosječni remake ostvario 2,2 puta veći globalni prihod od prosječnog remastera. U tom razdoblju, remakeovi i remasteri zajedno su privukli više od 72 milijuna igrača na PlayStationu, Xboxu i Steamu, s ukupnom potrošnjom od 1,4 milijarde dolara na same igre i mikrotransakcije.

Prema Ampereu, remakeovi su privlačniji jer obnavljaju klasične IP-jeve i privlače novu publiku, ali uz visoku cijenu. Zahtijevaju znatno veća ulaganja u razvoj, marketing i vrijeme. S druge strane, remasteri se proizvode brže i jeftinije, no uglavnom donose manju angažiranost igrača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nostalgija se prodaje

Zanimljivo, postoje i iznimke. The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered dosegao je 180 milijuna dolara potrošnje i više od 7 milijuna aktivnih korisnika mjesečno, što ga svrstava među najuspješnije remastere ikad. Međutim, barem što se tiče ovog istraživanja, ovaj legendarni Bethesdin RPG bio je svojevrsna anomalija.

Katie Holt, viša analitičarka Amperea, objašnjava da izdavači sve češće posežu u svoje arhive zbog troškova razvoja i planiranja novih igara. No odluka između punog remakea i remastera, kaže, zahtijeva pažljivo balansiranje između rizika, starosti sadržaja, planiranja franšize i podrške platformi.

Drugim riječima, nostalgija se i dalje prodaje, ali što više uložite, to se više isplati.