Iračani su nabavljali 4000 PS2 za superračunalo koje bi upravljalo biokemijskim oružjem, a Rusi svoje tenkove upravljaju DualShock kontrolerima

Neki se na njima samo igraju, neki podgrijavaju sendviče, a neki ga koriste u vojne svrhe. Kroz ovaj tekst ćemo se prisjetiti upravo tih manje etičnih svrha kojima su vojske, vlade i institucije namjenjivale naše omiljene konzole, ali i igranje općenito

Popularni FPS kojeg je razvila Američka vojska

Kako bi popularizirala vojsku i pridobila više regruta Američka vojska je u potpunosti s vlastitim resursima razvila America’s Army igru. Kad je AA izašao 2002. godine bio je to jedini realistični FPS na tržištu i prilično brzo je zadobio veliki broj igrača. Uz to, igra je bila besplatna, prilično dobro optimizirana i praktički sve što vam je trebalo je internet konekcija.

18 godina kasnije iza nas je čak 4 America’s Army igre. America’s Army: Proving Grounds je posljednji. Izašao 2013. godine, dostupan je besplatno za PC, PS4 i XONE, redovito se nadograđuje i ima vjernu bazu svojih igrača. Ako težite realizmu u igrama, isprobajte, ništa vas ne košta.

Jedan metak u većini slučajeva znači kraj.

Nepoznato je koliko igrača je započelo služiti vojsku zahvaljujući baš ovoj igri. Što više i nije primarna svrha ove igre. Naime, sa svakim novim nastavkom serijal je sve realističniji, pa se aktivno koristi unutar vojske i kao sredstvo treniranja.

Najrealističniji AA dosad trebao bi biti peti nastavak za kojeg je Američka vojska i službeno potvrdila da je u razvoju, biti će besplatan i vjerojatno ćemo ga igrati iduće godine.

Iračani su radili superračunalo od 4000 PlayStation 2 konzola

Sad prelazimo na malo ozbiljnije stvari. Kad je tek izašao PlayStation 2 2000. godine, obavještajne službe su se podignule na noge kad su agenti s terena javljali o neobično masovnoj nabavi PS2 konzola koje su svoje odredište imale u Iraku. Bilo je to vrijeme Božića, vladala je velika nestašica, amerikanci su stoga bili posebno ljuti i baratalo se s brojkom od preko 4000 konzola.

15-ak ovih momaka i možete upravljati bespilotnom vojnom letjelicom.

Irak je u to vrijeme bio pod sankcijama UN-a i nije mogao uvoziti većinu PC komponenti. Međutim, to se nije odnosilo i na bezopasne igrače konzole, stoga su se Sadam Husein i ekipa dobro dosjetili kako zaobići sistem i dokopati se procesorske snage koja im je trebala.

“Igračke nisu opasne” – tvrdili su svi, pa su Iračani relativno jednostavno uvozili iste. Nagađalo se onda u javnosti da su PlayStationi 2 nabavljani kako bi pogonili opasno biokemijsko oružje, dok su u medije istovremeno stizale računice kako je potrebno 12-15 PS2 procesora za upravljanje UAV bespilotnim letjelicama za koje se vjerovalo da ih Irak razvija i od kojih su se svi bojali.

Znamo kako je priča o Iraku na kraju završena, 2011. godine rat je napokon završen, režim je svrgnut, a potvrdu za što su se koristile PS2 konzole nikad nismo dobili.

Rusi upravljaju tenkovima s PS kontrolerima

Novi i moderni tenk Kurganets-25 Rusija je predstavila 2015. godine. Tenk je to s inovativnom modularnom zaštitom, maksimalna brzina mu je preko 80km/h, a zahvaljujući težini od samo 25 tona može prelaziti i dionice preko vode.

Rusi su zaključili da su DualShock kontroleri postignuli vrhunac ergonomnosti i zato se danas koriste u njihovom tenku.

Moderan i napredan tenk takve vrste treba imati i komplicirano upravljanje. Odnosno trebao je i kod testiranja se ono dokazalo prilično neupotrebljivim. Vojnici su se teško navikavali na isto što je primjetio Albert Bakov, jedan od vođa tvornice u kojima se isti proizvode, pa je godinama nagovarao vojsku da naprave nešto slično DualShock kontroleru s kojim je većina mlađih vojnika itekako upoznata.

Osim što zauzimaju manje prostora, kontroleri su već desetcima godina praktički isti, što je samo dokaz da se radi o intuitivnom te istovremeno dobitnom sistemu. Nažalost, slike istog nikad nisu procurile u javnost.