Istraživanje pokazalo: Većinom igrate starije igre

Analitička kuća Newzoo svake godine prezentira stanje gaming industrije i na slikovit način nastoji ukazati na trendove. Izdvojene ključne točke za 2023. osobito su zanimljive.

Najbitnije po industriju, nakon eksplozije igranja i potrošnje u pandemiji, te pada koji je uslijedio povratkom u prave živote, stanje se stabiliziralo i ključni parametri rastu. Doduše, ne svi. Potrošnja se stabilizirala ponajviše povratkom “starog” ritma izdavanja igara, a dok će zarada rasti, očekuje se pad sati igranja te stagnacija novih igrača.

Kod ukupnog fonda igranih sati bilježimo jedan zanimljiv podatak. Naime, 60% ukupno provedenog vremena u igrama odnosi se na igre starosti šest ili više godina. Statistika je tu “izrezana” na izlazak Fortnitea kao najpopularnije igre današnjice, a budući se Epicovom fenomenu ne nazire kraj, isto kao i Robloxu, trend igranja starijih igara u narednim godinama samo će se produbljivati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stanje je naročito zanimljivo na PC-u, koji se smatra platformom koja predvodi industriju, a prosjek starosti 10 najigranijih naslova iznosi čak 9,6 godina. Za usporedbu, tu je Nintendo Switch “najbolji” s prosječnom starosti najpopularnijih naslova od 3,6 godina.

Prostor za nove ideje i žanrove

Također, istraživanje ukazuje da su igrači spremni pružati prilike novim žanrovima i idejama, pa iako tržište ulazi u svojevrsnu stagnaciju, developerima ipak neće nedostajati prilike za rast. Naravno, unutar zatvorenog kruga dijeljenih resursa i zarade. Kako kaže Gundulić – tko bi doli, sad je doli.

A kada smo kod ukazivanje prilika, igrači su više nego ikada spremni promijeniti platformu. 47% igrača igra na dvije platforme (PC, mobitel ili konzola), više nego prošle godine (premda se ne navodi točan podatak). Pritom, će se u budućnosti sve više pričati o cloudu koji najveći potencijal ima na rastućim tržištima poput Brazila, Meksika, Kine, Vijetnama, Argentine i Indije.

Na rastećim kolokvijalno ne-zapadnim tržištima koje broji milijarde ljudi, čak 67,5% igrača svjesno je mogućnosti igranja iz clouda, 70% njih je već isprobalo neki oblik takvog igranja, a samo 2,6% ih cloud izričito ne zanima.

Fortnite dominira

U cloudu i na svim drugim platformama, Fortnite je tržišni lider po broju mjesečno aktivnih igrača, slijede ga Roblox, GTA 5, Call of Duty, Minecraft, a od novih naslova probili su se tek posljednja Zelda i Mario Bros Wonder na Switchu.

Na kraju, Newzoo developerima upućuje jedan bitan savjet. Nove igre se za pažnju igrača više ne nadmeću s drugim novim igrama, već s rastućim backlogovima. “Igre koje izdate moraju biti fokusiranije i ispoliranije kako bi vas primijetili”, stoji u zaključku. Igračima više ne možete podvaliti neispolirana smeća u mjeri kakvoj ste to mogli ranije.