Izdavači na GDC-u propitivali ima li više smisla izdavati igre na Xboxu

Prošlog tjedna developeri su se još jednom okupili u San Franciscu na GDC konferenciji, a čitavi tjedan prošao je u svojevrsnom kritiziranju konzola, kako Xboxa tako i PlayStationa.

Slale su se svakakve poruke, neke javno, druge se iščitavaju između redova, međutim, nekako je najbitnije ono što se događa na samim marginama okupljanja, o čemu je uživo svjedočio Chris Dring, novinar GamesIndustry.biz portala.

Na podcastu je otkrio bojazan developera, a osobito trećih izdavača, kako Xbox postaje sve manje relevantniji. Više nego ikada dosad kruže pitanja o isplativosti razvijanja i izdavanja igara na toj platformi. “Kao proizvođač konzola Xbox je u pravim problemima”, kaže Dring, a potom prenosi izjavu predstavnika jednog velikog izdavača – “ne znam zašto se uopće više trudimo s podrškom”.

Kompliciraniji razvoj, a bez nekih rezultata

Developeri kao osobiti problem vide praktički nepostojanje tržišta izvan Sjeverne Amerike. Osim Ujedinjenog Kraljevstva, Xbox u Europi gotovo više pa ne postoji, a potom je tu i izazov portanja igara na Xbox Series S, koji je nezahvalan zbog slabijeg hardverskog potencijala, a po pitanju prihoda i igranih sati ne odskače bitnije od Series X.

“Pričali smo ranije da trgovci u Europi već razmišljaju o uklanjanju Xbox proizvoda s polica, hardver igre, sve te stvari, i sada imamo third-party izdavače koji se žale da ulažu puno truda u Series S i Series X verzije igara. Kažu – ‘da budemo iskreni, naše tržište je PC i PS5′”, dodaje Bring.