Electronic Arts ima golemi i impresivan sustav za praćenje igrača, koji vam možda donekle promijeni mišljenje o razvoju serijala.
Vodio sam nedavno raspravu s jednim kolegom o FIFA serijalu, PES serijalu te svim drugim serijalima sportskih simulacija. Kolega je zagovarao tezu kako bi sportske simulacije sa svakom novom igrom na godišnjoj bazi trebale raditi značajno veće skokove u gameplayju, prezentaciji te na svim ostalim poljima. Ja sam se, naravno, složio.
Igre poput FIFA-e prodaju se svake godine u desetcima milijuna primjeraka, izdavači na online modeovima zarade dodatne milijune dolara, međutim, napredak je iz godinu u godinu zanemariv, i svodi se na svega par gameplay promjena i eventualno pokoji novi mode. Dakle, nije se bilo teško složiti.
Međutim, kad malo zagrebete površinu, nije sve tako jednostavno, jer za održavati ovakav servis, što FIFA svakako jest sa svojim konstantnim nadogradnjama igrača i njihovih karakteristika kroz sezonu, potrebna je velika mašinerija i ozbiljna logistika. Što košta jako puno novaca. Koliko god se mi svi zajedno kunili u gameplay, debatirali o tome koliko je PES bolji ili lošiji, činjenica je da 95% igrača kupuje svake godinu igru zbog prezentacije, količine igrača, licenci, te općenito showa koji jedna FIFA nudi već godinama. Ne toliko zbog gameplay promjena. Kao što svi mi nogometni ljubitelji pratimo nogomet koji je već preko 100 godina ista igra, uz minimalne promjene te taktičke pristupe koji su se kroz 100 godina izmjenili dramatično, ali u periodu od nekih 5 godina promjena ipak nije toliko dramatična.
Kako pratiti 18 tisuća igrača?
Za novi nastavak FIFA-e, osim rada na gameplayju, treba pratiti najmanje 18 tisuća stvarnih igrača, bilježiti njihove karakteristike, pratiti formu, paziti na nova lica koja redovito kroz sezonu izbijaju na scenu iz mlađih kategorija klubova… Što je veliki posao sam po sebi. Guglajući dolazim do Michael Mueller-Moehringa, čovjeka koji je u Electronic Artsu zadužen baš za taj segment igre – skautiranje.
Michael vodi team koji broji preko 9 tisuća ljudi (!!!) i koji iz tjedna u tjedan pohode utakmice svih klubova i reprezentacija o igri, zapisuju svoje dojmove, a kasnije i kategoriziraju u konačne ocjene kakve se nalaze u igri. “Imamo mnogo liga u FIFA-i, ne postoji zasebni statistički servis na svijetu koji bi nam mogao ponuditi ili prodati podatke za sve te lige, momčadi i igrače” tvrdi Mueller-Moehring za ESPN. Stoga je mreža vlastitih skauta apsolutno potrebna.
Matt Foy. Najgori ocijenjeni igrač u FIFA-i 18. Engleska treća liga.
Za svakog igrača se uzima po 300 različitih karakteristika, koje se onda svode na 35 atributa koje imamo u igri, te naposljetku i na zasebnu završnu ocjenu. Probajte zamisliti koliko sve to košta? I koliko je radnih sati potrebno za izvesti ovako nešto? Definitivno ne malo. Pa iako Electronic Arts sigurno nije siromah jer treba trošiti na ovakve stvari i manje ulagati u gameplay promjene, kad postaneš svjestan ovakve informacije ona baca neko drugo svijetlo na čitavi dojam na razvoj ovakvih igara.
S tim na umu, kako bismo bolje shvatili ovakve igre, za idući članak pripremam tekst o skautiranju za Football Manager serijal koje je zasigurno još i impozantniji.
Prati nas na Youtubeu
U kratkom vremenu koliko postojimo postali smo najaktualniji, najopširniji te jedan od najčitanijih gaming portala na ovim prostorima. Podignuli smo i gaming forum koji je najveći na ovim prostorima. Sve to radeći naše redovne poslove od kojih i živimo, dok ovo radimo iz ljubavi bez (još uvijek) ikakve koristi. Spremamo se pokoriti i Youtube, pa kad si već ovdje, molimo te podrži nas i na toj platformi subscribeom (KLIKOM OVDJE), a mi ćemo ti vratiti kvalitetnim video sadržajem po uzoru na najveće svjetske portale.