Legendarni japanski kreator igara smatra kako bi domaći developeri trebali prestati amerikanizirati igre

Masahiro Sakurai, legendarni dizajner igara poznat po Super Smash Brosu i Kirbyju primio je Nagradu za poticanje umjetnosti koju dodjeljuje Japanska agencija za kulturna pitanja. Ali nagradu nije primio za razvoj neke igre, već za svoj Masahiro Sakurai on Creating Games Youtube serijal kroz koji pokušava educirati domaće developere. Tim povodom u razgovoru za japanski Entax podijelio je svoja razmišljanja o industriji.

Najdalje je odjeknulo njegov stav kako bi japanski developeri trebali ostati vjerni vlastitom tržištu i prestati pokušavati zadovoljiti zapadne ukuse. Ističe da zapadni igrači kupuju japanske igre upravo zbog njihove autentičnosti, a ne zato što žele nešto prilagođeno zapadnjačkoj publici.

“Trend u industriji videoigara je da Japanci trebaju raditi igre koje se sviđaju Japancima. Prije je postojala kultura stvaranja ‘amerikaniziranih’ proizvoda, jer su određeni naslovi bili popularni u SAD-u. No, osjećam da ljubitelji japanskih igara u inozemstvu ne traže takve prilagodbe, već žele nešto jedinstveno i zanimljivo iz Japana.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Treba misliti i o potrebama industrije

Prema Sakuraiju, najbolji pristup je da developeri prave igre koje oni sami žele igrati, umjesto da se usmjeravaju na strane ukuse. “Drugim riječima, idealno je raditi igre na način koji vam se sviđa, a oni koji ih mogu prihvatiti – uživat će u njima.”

Ranije ove godine Sakurai je poručio i kako ponekad važno razmisliti i o potrebama industrije. Povukao je paralelu s proizvođačima igračaka za djecu, to su odrasli ljudi koji očito nisu ciljana skupina ljudi, ali svejedno su specijalisti na tom polju, a netko treba raditi i taj posao, osobito jer djeci trebaju igračke. A mlađim igračima trebaju igre prilagođene njihovoj dobi. Kao primjer navodi vlastiti Kirby’s Dreamland kojeg je, kaže, dizajnirao prvenstveno za mlade igrače, iako on osobno preferira složenije igre.

Inače, 54-godišnji Sakurai već nekoliko godina u tajnosti radi na novoj igri za koju je, kaže, okupio ozbiljan tim. Što to kuha mogli bismo saznati 2. 4. kada će Nintendo kompletno razotkriti Nintendo Switch 2 te postavu igara koje slijede po lansiranju i nakon toga.