No Man’s Sky će od 14.8. biti jedna od najambicioznijih igara svih vremena

Ranije ove godine Sean Murray i Hello Games najavili su dolazak podrške za VR. Nedugo zatim prošireni i poboljšani online multiplayer, a zatim su zaokružili cjelinu s trećim velikim, misterioznim “stupom”, sve su zajedno upakirali u Beyond ekspanziju i najavili izlazak za 14. .8.

Što je treći “stup” svi smo se pitali, bila je to jedna od najvećih misterija na internetu, tražili su se odgovori u misterioznim tweetovima i kopali source kodovi, sve dok danas nije najavljeno. Treća velika stvar je No Man’s Sky 2.0. Ali krenimo redom.

No Man’s Sky VR podrška

Kad neka druga igra dobije “podršku za VR” tu se obično radi o nekakvom izdvojenom modeu, neki gameplay segment izdvojen iz igre kreiran čisto zbog “cool” faktora, međutim, ne i kod NMS. No Man’s Sky će od 14. 8. u potpunosti biti igriv u VR-u.

Modeli brodova i drugih vozila kompletno su prerađeni i možemo vidjeti sve u njima.

Svi dijelovi igre su prerađeni i nove mehanike su dodane kako bi bi apsolutno cijela igra bila dostupna u VR-u. To znači da će VR igrači moći igrati s klasičnim igračima bez obzira kakvu opremu tko posjeduje. Jedan će igrati na TV-u s kontrolerom, a drugi s VR headsetom na glavi.

Marketing za VR rađen je u kolaboraciji sa Sonyjem, pa će cijela igra biti dostupna i na PlayStation VR-u što je definitivno najpovoljnija solucija u kombinaciji s PlayStationom 4. Također, igra je optimizirana za VR i na PC-ju s implementacijom Vulkan API-ja i podrškom za sve jače kontrolere i headsetove. PC će definitivno biti ultimativna VR platforma, gdje će oni s dovoljno jakim konfiguracijama moći uživati u praktički istoj količini detalja kao i regularni igrači.

Istovremeno, možemo očekivati velike stvari u optimizaciji na konzolama, jer kako bi uopće bilo dopušteno izdati igru za PlayStation VR, ona se treba izvoditi u stabilnih 120 fps-a, odnosno u 60 fps-a po oku. Od VR optimizacije će profitirati i “obični” igrači.

Prošireni multiplayer

Kad je prošle godine s Next ekspanzijom stigao i multiplayer, radilo se tek o integraciji za zajedničko igranje s 2 do 4 prijatelja. Ako ste s nekim željeli igrati zajedno, morali ste ga pozvati u igru, ili on vas. No Man’s Sky će od 14. 8. biti punokrvna online igra gdje će svi igraći istovremeno igrati u istom svemiru. To znači ako naletite na nekoga na nekom planetu, on će biti tu i biti će stvaran neovisno jeste li prijatelji ili ne. Također, moći ćemo u realnom vremenu vidjeti baze koje su igrači napravili i sve fizičke promjene na planetu.

U Nexusu ćemo se okupljati s drugim igračima.

Vjerojatnost da ćete susresti nekoga u gotovo beskonačnom svemiru i solarnim sustavima veličine našeg su, realno, gotovo nikakve, stoga je uveden Nexus. Nexus je okupljalište za igrače, odnosno svojervrsni HUB gdje ćemo moći kupovati u novim trgovinama, družiti se s igračima, kretati s njima na zajedničke misije, ili se jednostavno udružiti, pa istraživati svemir, graditi baze ili ratovati s drugima.

U multiplayer sesiji može biti do 32 igrača. S toliko njih će nas igra spojiti u Nexusu, a zatim možemo u teoriji svi zajedno u avanturu.

No Man’s Sky 2.0

Prelazak na puni broj najčešće znači nešto veliko, a to je u NMS zaista i tako. S Beyondom su prerađeni gotovo svi sistemi unutar igre i dodano je duplo više sadržaja nego što je to bio slučaj s Nextom, najvećom ekspanzijom dosad.

S velikom multiplayer ekspanzijom neće doći ni jedna jedina mikrotransakcija. Rijetkost u današnjim igrama!

Planeti će sad biti raznovrsniji, a prvi trailer je pokazao kako to znači konačno planete kakve su nam obećavali od početka, one s gustim i visokim šumama.

Baze su znatno kompleksnije, dostupno je više toga za napraviti, a uvođenjem struje i programske logike moguće je napraviti praktički sve što želimo. Primjerice, u intervjuu za PC Gamer jedan od osnivača Hello Gamesa pohvalio se kako su u igri, ležerno, napravili arenu poput one u Rocket Leagueu, dodali sistem brojanja golova i praktički imaju igru unutar igre.

Neki idu istraživati svemir, dok drugi ostaju doma čuvati bazu. I jahati sumnjiva bića.

Uvedeno je uzgajanje životinja, od kojih na farmama možemo zatim prikupljati različite resurse, ili ih možemo uzjahati poput primjerice u Arku. Farmati nove iteme s novim receptima, uzgajati životinje i graditi kompleksne baze možemo u potpunosti s drugim igračima.

Dodane su kompletne nove rase, a sad NPC-eve možemo vidjeti kako se kreću po planetima. Dakle, nema više statičnih Gekova! Sad kad se NPC-evi kreću, postoji mogućnost da na planetu slučajno naletimo na pravu bitku između različitih rasa.

I to je samo ono što je površinsko rečeno kroz nekoliko intervjua velikim medijima. Tek smo zagrebali površinu, dok bismo više trebali saznati u narednim danima, te jednom kad Hello Games objavi patch notes.