Vijesti

No Man’s Sky nikada nije naplatio nijednu ekspanziju, a svejedno jako dobro zarađuje

Gaming industrija je u problemima. Troškovi razvoja igara drastično rastu i traže se novi modeli monetizacije. Pretplate, mikrotransakcije, pa ponovno in-game pretplate, skupe ekspanzije… Ako pitate velike izdavače, industrija je tobože na koljenima. S druge strane je Hello Games kao sjajan primjer da i bez bjesomučnog ganjanja profita možete biti uspješni.

Od kada je 2016. izdao No Man’s Sky kao potpuni tehnički i sadržajni promašaj, indie studio Hello Games krenuo je na put iskupljenja. U sedam godina izdao je skoro 30 paketa novog sadržaja te kompletno preradio i transformirao igru u nešto što je danas možda i najbolji svemirski sandbox naslov današnjice.

Kako funkcionira poslovni model bez ikakve naplate novog sadržaja? Bez mikrotransakcija? Tko sve to financira? Pa… Izgleda da su igrači ipak voljni kupovati sedam godina stare igre kada znaju da će njihova sadržajna vrijednost nastaviti rasti. No Man’s Sky se financira isključivo od prodaje igre, koja ni nakon sedam godina očito ne staje.

Veliki porast prihoda

Da poslovni model očito funkcionira, vidimo iz financijskog izvještaja Hello Gamesa. Studio je u 2022. godini generirao 40 milijuna funti prihoda, što je rast od 13 milijuna u odnosu na godinu ranije. Kada uzmemo u obzir da studio broji samo 40-ak zaposlenika, dolazimo do fascinantnih milijun funti zarade po zaposleniku. Sve to bez mikrotransakcija, plaćenih ekspanzija ili bilo kakvog drugog modela dodatne naplate.

Sada se postavlja pitanje – što će biti kada proda igru svim igračima? Kada će doći do zasićenja? Premda nema nikakve službene najave, vjeruje se kako Hello Games radi na potpuno novoj igri. Je li to No Man’s Sky 2 ili nešto drugo, ne znamo, ali znamo da za novu igru raspolaže pristojnim budžetom.

Igra

Povezano