Svi koji ste ikad igrali FIFA-u online doživjeli ste ovakvu situaciju više puta. Vodite 1, 2 ili 3 razlike i odjednom kao da se cijela igra promijeni. Vi igrate isto, a protivnički igrači se postavljaju kao da su napucani steroidima. Protivnici su brži od vas, iako nebi trebali biti po ocjenama igrača. Pogađaju se stative, a lopta protivnika kao da je skriptirana da ide u gol.
Realno gledajući, svi koji ste doživjeli ovo na svojoj koži također trebate priznati da ste isto doživjeli i u svoju korist. Kao da ste odjednom nadmoćniji i znatno bolji igrač, što bi se počelo događati negdje u posljednjoj trećini utakmice.
Već poduže se špekulira da Electronic Arts skriptira online mečeve, međutim, na optužbe su odgovorne osobe iz kompanije rezolutno odmahivale glavom.
Otkriven je patent koji podešava težinu kroz igru
Ipak, ovih dana se otkrio i internetom kruži Electronic Artsov patent zanimljivog naslova – “Dinamičko podešavavanje težine” koji kroz pravne pojmove i logičke sheme opisuje upravo ovo iznad opisano.
Patent možete pronaći i pretraživati ovdje, a zanimljiva je jedna od prvih rečenica opisa – “dinamičko podešavanje težine nemoguće je otkriti od strane igrača.”
Some other non-limiting examples of features of the video game that can be modified, which may or may not be detectable by the user can include providing extra speed to an in-game character…
Članak 0034
Nećemo se praviti prepametni, poprilično opisanih stvari ni sami ne razumijemo, a i dokument je poveći, međutim, iz nekolicine odlomaka se nedvosmisleno opisuju razni ishodi. Tako, primjerice, sistem prati statistike igrača, suprostavlja ga statistikama protivnika i pokušava predvidjeti njihove reakcije, a ovisno o situaciji i poboljšavati karakteristike likova s kojima upravljamo.
For example, supposing that the video game is a racing game, the user’s car may be made faster when the user is doing poorly and may be made slower when the user is doing well.
Članak 0028
U citatu članka koji smo izdvojili iznad također se priznaje situacija kojoj smo puno puta svjedočili u racing igrama, tzv “rubber band” efekt kojeg autori i sami citiraju.
Ako izuzmemo komentare na društvenim mrežama, prvi smo medij na svijetu koji se dotaknuo i krenuo proučavati ovaj patent. Stoga nam dopustite da nastavimo i dalje proučavati i nadopunjavati tekst. Međutim, kako bilo, opisi patenta su poprilično jasni i nedvosmisleno je što isti opisuje.
Ipak, uzimajući u obzir da iz Electronic Artsa već godinama negiraju da koriste bilo kakav sličan sistem u FIFA-i, moguće je da zaista ovaj patent nije primijenjen u ovoj igri. Ipak, moramo priznati, a složiti će se svi koji su ikad aktivno igrali FIFA-u – nešto smrdi.