Phil Spencer je pozvao tvrtke i kreatore da ne razdvajaju igrače

Šef Xboxa Phil Spencer pojavio se u New Yorku na tamošnjoj dodjeli nagrada za najbolje igre godine, a pritom je i sam primio tzv. Andrew Yoon Legend, svojevrsnu nagradu za životno djelo koju su prije njega primile ikone poput Kojime, Johna Romera, Tima Schaftera i Reggie Fills-Aimea.

U pobjedničkom govoru Spencer je istaknuo da videoigre donose radost u vrijeme kada “u svijetu ima sve više očaja”. Prebacio je odgovornost na čelnike kompanija te ih pozvao da osiguraju da igrači dobiju više radosti, a manje negativnosti.

“Danas imamo toliko igara, više nego ikad prije, dostupnih većem broju igrača nego ikada prije”, rekao je šef Xboxa. “Ali isto tako, može se činiti da je u svijetu sve više očaja, stalan tok loših vijesti sa stalnim skokovima iz krize u krizu, čini mi se da je radost koju sam iskusio kao dijete postala nedostižnija za sve nas da nađemo više užitka.”

“Zaštitite i njegujte ovu kolektivnu radost”, pozvao je čelnike kompanija, pa zaključuje govor – “okrenimo se od dijeljenja igrača i kreatora, umjesto toga okrenimo se jedni drugima, dok zajedno napredujemo i povećavamo radost.”

Licemjerje

Iako je govor lijep, uvijek kada izjavi nešto slično volimo napomenuti kako je i sam Spencer veliki dio problema. Jer dok godinama proziva druge na ekskluzivnost i ograničavanje igrača, radi to isto, a možda i gore. Prvo s Bethesdom (Starfield, Redfall, Indiana Jones, The Elder Scrolls 6…), potom i s Ninja Theory (Hellblade 2), Obsidianom (The Outer Worlds 2, Avowed), a tu su i brojne plaćene ekskluzive poput Stalkera 2 i Arka 2.

Ukratko, šef Xboxa govori jedno, a radi potpuno drugo, što je praktički definicija licemjernosti – dvoličnost. Upravo to licemjere, koje su očito prepoznali oni koji odlučuju o tome, moglo bi ga koštati akvizicije Activision Blizzarda.