Platine su izgubile smisao, PS Store je preplavljen jeftinim igricama koje imaju samo jednu svrhu

Nekada je skupljanje trofeja, a u konačnici i platina značilo prestiž, donosilo poštovanje drugih igrača. Danas su platine tek jeftini biznis. Inflacija igrica s jednom jedinom svrhom (a to nije igranje) obezvrijedile su vrijednost platinastog trofeja, ali i sami smisao igranja.

Trend jeftinih igrica u kojima platinu možete dobiti za 2-5 minuta traje već nekoliko godina, međutim, u posljednjih nekoliko mjeseci izbjegao je kontroli. Ni Sony više ne stigne kontrolirati što i kakve igre dopušta na PS Store, a rezultat toga su specijalizirani izdavači i developeri koji na tjednoj bazi izbacuju doslovno mini-igrice s platinum trofejima.

Kako je istražila ekipa s Push Squarea, u nedostatku kreativne ideje developeri su sada krenuli doslovno plagirati retro mini igre, poput onih s jednokratnih kopija Game Boya iz 80-ih i 90-ih, a tu su i naslovi koji se reizdaju uz samo jednu jedinu promjenu boje. Pa za dolar ili tri možete doslovno kupiti nekoliko platina. Jer koliko teško je igraće iskustvo koje se svodi na doslovno pogađanje boja? Osim ako niste daltonist.

Platine kao leglo apsurda

Sada stižemo i do apsurda da platinasti trofej za Red Dead Redemption 2, za koji je potrebno izdvojiti 200-ak sati, ima jednaku vrijednost poput jednog Donut Breaka za kojeg treba izdvojiti 5 do 10 minuta. Obje igre dodaju +1 na ukupni broj platina, a ako ga odigrate na više platformi i kupite na više regionalnih trgovina, lomitelj krafni može vam omogućiti i 10-ak platina u sat ili dva igranja.

Složi slagalicu i imaš platinu.

Inflacija jeftinih platina iznjedrila je jedno drugo natjecanje za prestiž. Stvorena je čitava subkultura igrača koja se sada natječe u lovu na te jednostavne platine. Njoj pripada i naš @OverHypedG kao igrač s najviše platina na ovim prostorima te ujedno i 73. na svijetu po ranku. Dok pišem ovaj tekst, kolega će vjerojatno prikupiti još nekoliko komada kako bi ostao u koraku s konkurentima. Konkurentima koji su također posvetili živote izazovu koji nipošto nije bezazlen te iziskuje jako puno truda i odricanja, međutim, što je s onima koji su odabrali teži put kroz prave i izazovne naslove?

Takvi lovci na trofeje danas su obezvrijeđeni. Njihovih 60 platina iz AAA naslova vrijedi manje od 60 trofeja mini igrica trajanja po 5 minuta. Oni se danas okupljaju po grupama, rade neke svoje ljestvice i natjecanja. Ako nisu potpuno odustali, a velika većina njih jest, jer vrijednost platine danas je potpuno obezvrijeđena. Kao i igrači – lovci na platine, koji su od 2008. pa sve do prije nekoliko godina ovoj aktivnosti pružali jedan sasvim viši smisao. Sony pod hitno mora nešto poduzeti.