PlayStation 4 kao omiljeni komunikacijski uređaj terorista?

U svjetlu nedavnog terorističkog napada na području Francuske teško je ostati indiferentan na ljudsku tragediju. Traže se detalji, razlozi i načini na koje teroristi uspijevaju provesti svoja zlodjela. Tako nije isključeno da je sredstvo dogovora za ovakav čin bio upravo – PlayStation 4.

Naime, zamjenik belgijskog premijera i ministar unutrašnjih poslova Jan Jamblon u debati organiziranoj od strane Politica, izjavio je kako međunarodne sigurnosne službe imaju velikih problema s nadzorom i dekripcijom komunikacije koja se odvija putem PlayStationa 4. Izjava je došla prije napada u Parizu, a odmah potom nekim engleskim medijima (The Mirror, The Telegraph) nije trebalo mnogo vremena da dva događaja povežu te PlayStation 4 proglase sredstvom komunikacije koje je korišteno za planiranje napada u Parizu.

“Komunikaciju putem PlayStationa 4 je mnogo teže pratiti od one na WhatsAppu”, samo je jedna u nizu izjava Jamblona.

Na reakciju Sonyja nije trebalo dugo čekati. U Sonyju naglašavaju kako je uređaj naravno moguće zloupotrijebiti, no da komunikacijske mogućnosti konzole nisu ništa mnogo drukčije u odnosu na ostale moderne komunikacijske uređaje. U daljnjoj izjavi naglašava se Sonyjeva briga o korisnicima PlayStation mreže te u slučaju povrede i mogućih štetnih radnji korisnika, suradnji s pripadajućim sigurnosnim službama.

U međuvremenu istraga o nedavnim zločinima i dalje traje, dok izvješća iz Brussela navodno spominju kako je zaplijenjen barem jedan PlayStation 4, koji je korišten između ostaloga i za komunikaciju između terorista.

U časopisu Forbes naglašavaju kako je komunikaciju preko PlayStation mreže moguće ostvariti i unutar same igre (pucanjem metaka na zid, editorom razina u igri i sl.), a ne samo tradicionalnim načinima poput slanja poruka i glasovne komunikacije.

Bez obzira na način ostvarene komunikacije, čini se da se iz svega može zaključiti kako slijede dani većeg nadgledanja komunikacije putem gaming servisa i igara. Podsjetimo se, 2013. godine u jednom od dokumenata koje je Edward Snowden proslijedio javnosti (putem WikiLeaksa) otkriva se da američke sigurnosne službe NSA i CIA aktivno prate komunikaciju i zbivanja u popularnim online igrama poput World of Warcraft.