Zašto igrate na PlayStationu? “Zbog Sonyjevih ekskluziva”, odgovorit će vas većina. Neprikosnovene ekskluzive stvaraju dodatnu vrijednost, istina, ali činjenica je da na PlayStation konzolama igra preko 100 milijuna igrača mjesečno, a većina njih su ležernog karaktera.
FIFA-u, Fortnite, eventualno Call of Duty ili neki Need for Speed, nebitno koji… Naposljetku, Ghost of Tsushimu od preko 100 milijuna aktivnih PS igrača kupi tek njih 6 do 8 milijuna. Da prosječnog PlayStation igrača ne zanimaju toliko ekskluzive koliko biste to mislili otkriva jedan službeni podatak prodaje.
Manje od sedmine prodanih igara su ekskluzive
Naime, u prethodnoj fiskalnoj godini tek 14% od ukupne prodaje otpalo je na PlayStation naslove iz vlastitih studija. Njih je prodano 43,9 milijuna, a igre ostalih izdavača drže 86% prometa s ukupnom prodajom od preko 259 milijuna komada.
Relativno slabi omjer prodaje first-party naslova možemo pripisati i činjenici da ih jednostavno nije bilo, odnosno nije ih bilo koliko bismo željeli na početku nove generacije konzola. Možemo teorizirati i relativizirati, ali iskopali smo jedan drugi podatak koji otkriva sve o navikama kupaca PlayStationa i njihovim razlozima odabira.
Paralelu povlačimo s Nintendom, a podatak je taj da od ukupnog broja prodanih igara na Switchu čak 78,8% od njih 235 milijuna pripada Nintendo ekskluzivama. Nintendove konzole kupuju se zbog Maria, Zelde i Pokemona, a PlayStation konzole kupuju se zbog… svega.