Pogledajte kako je AI učinio GTA V gotovo fotorealističnim

Doba umjetne inteligencije je pred nama. Neuronske mreže su next big thing, a na njima rade svi koji žele ostati iole relevantni u tehničkoj industriji. Nvidia je daleko dogurala s DLSS-om i tehnologijom autonomne vožnje, a sada je i Intel pokazao da ne gubi vrijeme.

Istraživači iz Intel Labsa pokazali kako su machine learningom učinili GTA V gotovo fotorealističnim i rezultati su zapanjujući. Umjetna inteligencija prvo unaprjeđuje teksture poput DLSS-a, a zatim frame po frame uspoređuje igrine teksture s onima iz Cityscape baze.

Prije nego što zamijeni nativne teksture s onima iz Cityscape baze, AI prvo treba razumjeti što se događa na ekranu i kontekst zbivanja, koji objekti i kakve situacije su u pitanju, a zatim teksture direktno uspoređuje sa Cityscape pandanima ovisno o kontekstu zbivanja.

Demonstracija onoga što nas čeka za 5 do 10 godina

Dosad su postojali slični pokušaji dostizanja fotorealizma koristeći umjetnu inteligenciju. Najpoznatija metoda bila je tzv. TSIT koja doslovno mijenja “sliku za sliku”, ali iza sebe ostavlja artefakte, svjetlucanje i neuvjerljive teksture. Intelov pristup kombinacije svih dosad isprobanih metoda u realnom vremenu isporučuje gotovo besprijekorne rezultate. Za sve to je zaslužna konvolucijska neuronska mreža, podrazred neuronskih mreža za analizu fotografija.

Ipak, tehnologija koju koristi Intel daleko je od korištenja u praksi. Istraživači navode kako se u ovom trenutku razvoja GTA V izvodi u tek 2 FPS-a na RTX 3090. Ali nastavit će raditi na optimizaciji te vjeruju kako će u budućnosti ova tehnologija biti direktno impelemntirana u grafičke pokretače što će omogućiti direktno razumijevanje tekstura te značajno smanjiti vremena kalkulacije i potrebne hardverske resurse.