PS5 i XSX snažniji od 97% računala današnjice; ovo su savjeti DF-a kakve PC komponente birati za budućnost

Rich Leadbetter iz Digital Foundrya predstavio je novi zanimljivi video. Kako složiti PC koje će konkurirati novim konzolama, te ih potencijalno nadživjeti? Zanimljivo, video je sponzorirala Nvidia, lider na tržištu grafičkih kartica ispred AMD-a za čiju tehnologiju su se odlučili i Sony i Microsoft aktualnoj u budućoj generaciji konzola.

Kako bi najbolje objasnili kako odabrati komponente za novo računalo, Digital Foundry je analizirao podatke iz javno dostupnih Steam statistika koje možete pronaći ovdje.

5 najpopularnijih grafičkih kartica na Steamu su one iz GTX 1060 i 1050 serija i prema statistikama iz svibnja ove godine nalaze se u skoro 33% računala gamera. Među njih se od snažnijih kartica ugurao GTX 1070 na 4. mjesto i GTX 1660 Ti na 5. poziciju. Radi se o karticama cijena reda više od 2000 kuna, dakle više nego što se procjenjuje cijena polovice novih konzola, a od kojih su PS5 i XSX značajno snažniji. Tu su negdje po snazi i s GTX 1080Ti (koja ipak ne podržava nove tehnologije) koja se nalazi na 6. poziciji grafičkih kartica s udjelom od 2.52%, a koje se danas tek rabljene mogu pronaći po cijeni od 3000 kuna pa na više.

Prema analizi Digital Foundryja, 16 najpopularnijih grafičkih kartica PC igrača sve su odreda lošije od grafičkih rješenja na PS5 i XSX. 16 najpopularnijih grafičkih kartica čine čak 97% tržišta i sve su one lošije od onoga što bi trebalo biti prisutno u novim konzolama.

Situacija s procesorima je također zanimljiva. Procesore s 8 jezgri ima tek 6.77% PC igrača, dok dobar dio njih se ne može uspoređivati s kustomiziranim AMD-ovim ZEN 2 procesorima iz novih konzola i dodatnu snagu moraju trošiti na dekompresiju podataka, za što nove konzole imaju posebne čipove.

Dakle, iako GPU i CPU tehnologija kakve se očekuje u novim konzolama je već godinama prisutna na PC-ju, ona je prisvojena tek od jednog jako malog broja igrača. Većina igrača trebat će ozbiljnije nadograđivati vlastita računala kako bi bili spremni za budućnost.

Kakve komponente onda birati za PC kako bi pratile i nadmašile napredak s konzola?

Matične ploče na računalima budućnosti trebaju podržavati najmanje 8-jezgrene procesore i PCI Express 4.0 standard komunikacije. Preporučuje se i najmanje 2 GDDR 4 slota za 2x8GB RAM-a, s još snažnijom preporukom da se biraju ploče s barem 4 takva slota za buduće nadogradnje.

2060 Super, 2070, 2070 Super i 2080 po tehnologiji sve su odreda kartice koje se preporuča kupiti sad kako bi se nosile s novim konzolama. Neke manje, a neke više. Digital Foundry nikako ne preporuča Radeon 7 seriju, RX 5700 XT ili bilo koju aktualnu karticu iz AMD-ovog tabora, ali ne preporuča nijednu GTX karticu iz 10. serije s GTX 1080ti na čelu budući da ne podržavaju tehnologije poput ray tracinga, machine learninga, next-gen geometrije, mesh shadinga i ostalih koje su sve podržane na novim konzolama.

I sada stižemo do SSD-a koji će, prema Rich Leadbetteru, imati veliku ulogu i u grafičkom prikazu na konzolama. Odnosno, grafička rješenja na PS5 i XSX će se uvelike oslanjati na SSD i tek treba vidjeti kako i na koji način točno. Međutim, čak ni najsnažniji NVMe SSD-ovi se u ovom trenutku teško ili gotovo nikako (PS5) ne mogu mjeriti s novim konzolama. Stoga Leadbetter sada i dalje preporuča SATA SSD-ove koji su bolji u all around aktivnostima, međutim, matična ploča odabira treba imati PCI Express 4.0 kako biste bili spremni za budućnost, jer sumnja da će u tranziciji na nove konzole u multiplatform igrama zaživjeti propusnosti kakve guraju nove konzole, a posebice PS5. Uostalom, takvi diskovi zasad su još uvijek preskupi, a cijena bi im trebala padati i glupo bi bilo sada trošiti toliki novac.

Naravno, nadolazeće Ampere i Navi serije grafičkih kartica iz Nvidie i AMD-a kompletno će promijeniti sve i ostvariti hardverski odmak od novih konzola već u početku, a nakon nekog vremena će se dostići i razine propusnosti podataka PlayStationa 5, međutim, to će i dalje biti relativno skupa rješenja koja će, na primjeru aktualnih statistika, primijeniti tek relativno mali broj PC igrača. Kako bilo, ako pratite upute od Digital Foundryja, trebali biste imati platformu koja će biti konkurentna novim konzolama, a s vremenom će biti sposobna nadograditi sve na još jednu veću razinu.