Razlog zašto je Epic prodao Gears of War licencu Microsoftu

Ako ste se ikad pitali kako to da je Epic odustao i digao ruke od vrhunskog Gears of War serijala, razlog je možda i prizemniji nego što mislite. Dok željno isčekujemo izlazak Gears of Wara 4 (izlazi 11. listopada za Xbox One) kojeg razvija Microsoftov studio The Coalition, u razgovoru za Polygon Epicov suosnivač Tim Sweeney otkrio je razloge odustajanja od Gears of War serijala i prodaje licence Microsoftu.

Sweeney je između ostalog izjavio kako je prvi Gears of War bio ogroman uspjeh za kompaniju. Uložili su oko $12 milijuna, dok je igra uprihodila oko $100 milijuna. S daljnjim nastavcima troškovi proizvodnje su samo rasli, da bi s trećim nastavkom početna cifra razvoja bila oko pet puta veća, odnosno oko $50 milijuna.

„Napravili smo analizu troškova i očekivanja za Gears of War 4, te smo zaključili da bi za pravi napredak i evolucije igre trebali uložiti oko $100 milijuna, uz nesigurnost hoće li nam se takav pothvat uopće isplatiti. Na to jednostavno nismo bili spremni“, izjavio je Tim Sweeney.

Sweeney je također naglasio kako su nakon Gears of War: Judgment imali u planu napraviti igru koja bi se orijentirala ponajprije ili čak isključivo na mrežnu kompetitivnu igru, baš kao što je to slučaj s Unreal Tournamentom. No, u Microsoftu su izjavili da im se ideja ne sviđa, te da neće imati njihovu podršku ako se odluče na takav projekt.

Nakon ovog mimoilaženja u mišljenjima, Epic se na kraju odlučio na ustupanje IP-a Microsoftu, dok su se oni sami orijentirali na „free to play“ igre kao što su Paragon, Unreal Tournament i Fortnite. Koliko uspješna i mudra odluka je to bila, pokazat će uspjeh novih projekata na kojima i dalje rade.