
Šef izdavača Take-Two Strauss Zelnick ne dijeli entuzijazam Silicijske doline oko umjetne inteligencije.
Govoreći na CNBC Technology Executive Council Summitu, istaknuo je kako su mogućnosti AI-ja u gamingu još uvijek vrlo ograničene, jer modeli koji se danas koriste po svojoj prirodi nisu kreativni.
Zelnick je kolegama poslovnjacima poručio kako najveća nadolazeća igra, koja spada pod njegovu upravu, ne koristi AI tehnologije. Odnosno utjecaj AI na igru poput GTA 6 zasad je minimalan.
“Zamislimo da nema ograničenja. Možemo li sutra pritisnuti gumb i dobiti novi GTA, zajedno s marketinškim planom i svime? Ne. I da možemo, rezultat ne bi bio dobar. Dobijete nešto derivativno, bez duše,” objasnio je.
AI ne može biti kreativan
Prema njemu, problem je u samoj prirodi umjetne inteligencije, koja funkcionira na temelju starih informacija i statističkih uzoraka. “AI je, zapravo, velika količina podataka povezana s ogromnom računalnom snagom i jezičnim modelima. A što su podaci po definiciji? Pogled unatrag. Sve što se temelji na povijesnim podacima, AI može raditi vrlo dobro. Ali čim zatražite kreativnost, tu sve pada. Nema stvarne mašte, jer je sve što radi pogonjeno podacima.”
Zelnick smatra da je prava vrijednost umjetne inteligencije u optimizaciji i ponavljanju, ne u stvaranju. Dodaje kako AI može pomoći u analizi, testiranju ili predviđanju, ali ne može zamijeniti timove koji stvaraju svjetove, likove i priče koje ostaju desetljećima.
Zelnick tvrdi da je upravo ta ljudska kreativnost ono što razlikuje njihove igre od konkurencije. “Naš cilj je stvarati franšize koje traju zauvijek,” rekao je, ističući pritom i ulogu Rockstara: “Tim u Rockstaru je nevjerojatno kreativan. Njihov cilj je uvijek isti – napraviti nešto što se približava savršenstvu.”
Koliko GTA 6 ima ili nema umjetnoga, pa i umjetne inteligencije, trebali bismo saznati u svibnju iduće godine za kada je zakazan izlazak. Ako ne bude još pokoja odgoda.