Kao realno najbolji izdavač igara na svijetu čije igre redovito konkuriraju i osvajaju GOTY nagrade, Sony je u novu generaciju konzola ušao s novom strategijom, svjestan da ne može konkurirati kupovnoj moći Microsofta.
Financijski i logistički podržavaju nove studije istaknutih veterana, nude im i svoje tehničke resurse, a partnerstva ovakvog tipa stvaraju i stvarat će ekskluzivne igre iz jednog novog bazena.
Sony je već investirao u Haven studio kreatorice Assassin’s Creeda Jade Raymond, u Firewalk studio veterana iza Desiny serijala, a prošlog tjedna objavljena je suradnja s Deviation Gamesom, studijem kojeg su pokrenuli tvorci Call of Duty: Black Ops podserijala iz Treyarcha. Vode ga Dave Anthony i Jason Blundell, ključni dvojac iz Treyarcha posljednjih 15-ak godina.
Dave i Jason su za gamesindustry.biz ispričali kako je Deviation i dalje neovisan studio iako im je Sony osigurao financiranje za narednih nekoliko godina. “Tražili smo partnera koji ima konzistenciju razvoja kvalitetnih igara i pronašli smo ga u Sonyju koji je neporeciv u izdavanju hitova”, otkrio je Dave Anthony.
Velika sloboda i sigurne financije
Ovaj par veterana tvrdi kako Sony ima fantastičnu komunikaciju s vlastitim studijima, ne rade pritisak, imaju slobodu, a sve to su osjetili i na vlastitoj koži. I ne samo to, dobro im je došao i čitav niz Sonyjevih studija za koje ni ne znamo da postoje, a koji su ogromna podrška studijima poput Naughty Doga, Guerille, Insomniaca i drugih.
Radi se o studijima koji su specijalizirani za izradu animacija, mo-capa, glazbe i zvučne podloge, a Sonyjevi studiji toliko su dobro posloženi da uspijevaju svake godine izbacivati kvalitetne igre i naoko su produktivniji od konkurencije. Radi se o odlično posloženom sustavu u kojem svaki kotačić tvori fino ugođeni mehanizam, što je ujedno i luksuz na koji velika većina svjetskih studija ne može računati.
Suradnja Deviationa i Sonyja traje već neko vrijeme, a svoje korijene vuče još s početka pandemije. “Brojimo već preko 100 zaposlenika, još se širimo, a većina je zaposlena tokom lockdowna uzrokovanim koronom”, navode. Dave Anthony i Jason Blundell već imaju iskustvo vođenja studija poput Treyarcha, jednog od najvećih svjetskih studija koji broji preko 600 zaposlenika, ali i ovo je ogromna brojka za novi studio koja garantira visoku razinu produkcije.
Novi multiplayer FPS? Vjerojatno.
Kažu da su uzbuđeni što su dobili priliku raditi na potpuno novoj igri bez limitacija koje im je nametao prošli izdavač (Activision i nametanje Black Opsa, op.a.), a mi smo uzbuđeni jer jedva čekamo vidjeti na čemu rade. Budući da se radi o FPS veteranima, vjerojatno je sigurno zaključiti i kako će novi IP biti nekakav multiplayer FPS.
Šef PlayStationovih studija Helman Hulst tvrdi kako su i dalje traže prilike poput ovakvih. Podrška talentiranim veteranima i gradnja novih studija očito je strategija kojom će se Sony voditi u budućnosti, umjesto velikih akvizicija već etabiliranih studija. Radi se o procesu koji nije jednostavan za izvesti, a na kojem su zube već lomili Microsoft, Amazon i Google, ali Sony je već dokazao da ima znanje i širinu za takve poduhvate.