Stav Međunarodne udruge developera: zabrana loot boxova je cenzura videoigara

„Loot boxovi su naše pravo!“

Uoči GDC-a, najveće konferencije developera igara koja se ove godine održava od 19. do 23. ožujka, Međunarodna udruga developera igara (IGDA) je pokušaj regulacije loot boxova u igrama nazvala cenzurom te obznanila da u sklopu GDC-a organizira okrugli stol pod imenom „Cenzura uzvraća udarac“. Na skupu namijenjenom developerima i njihovim saveznicima raspravljat će se o načinima na koji se industrija videoigara može obraniti od legislativa koje nastoje ograničiti kreativne i poslovne odluke proizvođača videoigara. Dakle, cilj je riješiti problem stručnjaka koji nastoje zaštiti potrošače, tako što se, primjerice, zalažu za regulaciju loot boxova ili upozoravaju na psihičke poremećaje koje loot boxovi i nekontrolirano igranje igara mogu izazvati.

Prema IGDA-i, bilokakva državna regulacija videoigara je napad na slobodu izražavanja i korporativnog djelovanja. Regulaciju ili zabranu loot boxova IGDA izjednačuje s cenzurom ističući da bi developeri trebali zadržati pravo da izrađuju igre onako kako su ih oni zamislili, bez uplitanja države i zakona. Znači, ako je kreator svoju igru zamislio kao kasino s mnoštvom lijepih loot boxova, treba poštovati njegovu „kreativnu odluku“.

Očekivano, ovakav stav naišao je na neslaganje svih onih koji smatraju da eksploativnim modelima monetizacije nije mjesto u videoigrama i da u njima nema ništa kreativnog. Hoće li IGDA ovom svojevrsnom kampanjom uspjeti dobiti dio gamera i developera na svoju stranu, preostaje za vidjeti u narednim tjednima ili mjesecima.