Bez obzira kako ste čitali uvjete korištenja servisa za “prodaju” igara i drugog digitalnog sadržaja, pravna logika nalagala je kako kupljeni sadržaj zapravo ne posjedujete, nego samo licencirate. Ako je dosad i bilo dileme, Valve ju je odlučio razriješiti.
Tako je na Steamu kod svake “kupovine” dodana i više nego jasna obavijest – “Kupnja digitalnog proizvoda daje licencu za proizvod na Steamu.”
VGC piše kako je obavijest dodana nakon što je u Kaliforniji pokrenuta procedura za sve digitalne trgovine koja će, ako bude izglasana, zabraniti korištenje riječi “kupi” svim digitalnim trgovinama koje zapravo ne prodaju proizvod, nego tek licencu za korištenje istog.
Što “licenca” zapravo znači?
Ako izdvajanjem pune cijene za neku igru, koja se u nekim slučajevima može popeti i preko 100 eura, ne posjedujete tu igru, što zapravo posjedujete? Posjedujete pravo igranja te igre. Izdavač u bilo kojem trenutku može povući tu licencu te ukloniti igru sa servisa kao što je, primjerice, kontroverzno pokušao učiniti Ubisoft s The Crew.
Korištenjem ovakve pravne terminologije izdavač i nositelj usluge (Steam, PSN…) si daje za pravo u bilo kojem trenutku ugasiti servere za neku always online igru ili čak tu trgovinu.
Što se dogodi kada se ugasi kompletna digitalna trgovina? Nedavno smo imali zoran primjer u vidu Stadia servisa, gdje je Google ipak odlučio vratiti igračima/kupcima sav potrošeni novac na toj platformi iako nije trebao. Google je u interesu PR-a vratio novac budući da se radilo o relativno maloj cifri platforme koja nikad nije omasovljena. Za razliku od Steama ili PSN-a koji su preveliki da bi propali, a ako bi propali, ne postoji fond ni osiguranje na svijetu koje bi osiguralo novac za povrat.