U Denuvu objasnili zašto se neki proizvođači igara odlučuju na odbacivanje njihove zaštite

U posljednje vrijeme bilo je zanimljivo za promatrati kako Denuvo antipiratska zaštita (ne)funkcionira za veći broj visokoprofilnih igara. Zašto je to slučaj i zašto se neki izdavači odlučuju izbaciti ovu zaštitu iz svojih igara, objasnili su iz samog Denuva. U kratkom obraćanju za Kotaku član Denuvo programerskog tima Robert Hernandez objasnio je trenutnu situaciju i slučajeve da se primjerice proizvođači Dooma i Insidea odlučuju na kompletno micanje ove antipiratske zaštite iz svojih igara.

„Razlog zašto je Denuvo antipiratska zaštita odstranjena iz Dooma leži u tome što je cilj postignut, zaštita je trajala dovoljno dugo unutar početnog perioda prodaje, koji je izdavačima izrazito bitan. Zaštita za Doom potrajala je četiri mjeseca, što je dug period za jednu visokoprofilnu igru. Naša tvrtka ne nudi proizvođačima odštetu u slučaju da Denuvo zaštita bude probijena. Ipak, svaki izdavač odnosno proizvođač može slobodno maknuti zaštitu kada misle da je to potrebno, primjerice nakon što je prošao onaj bitni inicijalni period prodaje, ili jednostavno žele ponuditi svoju igru u online trgovinama bez DRM zaštite (kao što se dogodilo u slučaju Insidea koji je na kraju završio i na GOG-u, op.a). Nikad nismo tvrdili da je Denuvo neprobojna zaštita, ali vjerujemo da je naš cilj onemogućavanja pristupa igrama tijekom početnog razdoblja prodaje ostvariv“, objasno je Hernandez.

S obzirom da su relativno nedavno pale Denuvo zaštite i za razvikane naslove poput Deus Ex: Mankind Divided, Rise of the Tomb Raider i Mirror’s Edge: Catalyst, možemo se samo složiti s izjavom gospodina Hernandeza da niti jedna zaštita nije u potpunosti neprobojna, usprkos tome što Denuvo navodno stalno nadograđuje svoje algoritme enkripcije. Izgleda da su piratske grupe poput 3DM-a ipak svojevremeno bile u krivu, ili jednostavno prostor za piratiziranje igara i dalje itekako postoji.