
Microsoftov prelazak na multi-platformsku strategiju podijelio je zajednicu – dok dio igrača podržava širenje igara na druge platforme, mnogi vlasnici Xbox konzola osjećaju se iznevjereno, posebno oni koji su se odlučili za Xbox upravo zbog ekskluziva. No, prema riječima insajdera Jasona Schreiera, developeri unutar Xbox studija imaju sasvim suprotan pogled.
Gostujući u podcastu 404 Media, Schreier je otkrio kako su brojni Xbox developeri oduševljeni što napokon mogu objavljivati igre i na PlayStationu. “Puno razvojnih timova sada je zapravo presretno što njihove igre dolaze i na PlayStation za razliku od ranije, kad su igre objavljivali samo za vlastitu platformu Xbox i PC”, rekao je Schreier.
Xbox je još 2024. testirao vodu portanjem igara poput Hi-Fi Rush, Sea of Thieves, Pentiment i Grounded na PS5. S obzirom na to da su igre očito ostvarile solidan uspjeh, Microsoft je sve više otvarao vrata ideji da njihovi first-party naslovi istovremeno izlaze i na konkurentskoj platformi. Danas to više nije iznimka, već pravilo. Većina budućih Xbox igara izlazit će paralelno i na PS5.
Potvrđeno je, primjerice, da Halo: Campaign Evolved, remake prve igre u serijalu, dolazi istovremeno na Xbox i PS5, a budući Halo projekti slijedit će isti put. Jedina poznata iznimka zasad je Forza Horizon 6, koja će najprije izaći na Xbox Series X|S, a tek kasnije na PlayStationu.
Razloga za veselje developerima ne nedostaje. Prvi je, naravno, veća publika i potencijalno veći prihodi. Na primjer, iako je Forza Horizon 5 već godinama dostupna na Xboxu, nakon izlaska na PS5 odmah je zasjela na vrh prodajnih ljestvica i zadržala se tamo neko vrijeme. Širenje igara na dodatne platforme omogućuje studijima da dosegnu veći broj kupaca bez velikih dodatnih ulaganja što direktno pomaže u ispunjavanju njihovih internih ciljeva.
Svi su zadovoljni
Osim toga, dodatni prihodi koje igre generiraju na PlayStationu vjerojatno pridonose i većoj financijskoj stabilnosti samih studija. U kontekstu sve češćih zatvaranja Xbox studija posljednjih godina, mogućnost prodaje igara na većem tržištu daje developerima kakvu-takvu sigurnost da će njihov rad opstati, a timovi imati dugoročniju perspektivu unutar Microsoftove strukture.
Zaključno, osim iznimaka poput privremene ekskluzivnosti Forze Horizon 6, Xbox ekskluzive postaju stvar prošlosti. Developeri unutar Xboxa očito nemaju ništa protiv – naprotiv, čini se da je većina njih itekako zadovoljna novim smjerom. Ipak, ostaje pitanje kako će se prelazak na multiplatformski model dugoročno odraziti na Xbox kao brend. Microsoft već godinama mijenja pristup i strategiju i pomalo izgleda izgubljeno pa još uvijek nije posve jasno ima li Xbox jasan i dosljedan smjer. Kako će otvaranje prema PlayStation publici utjecati na identitet Xboxa i lojalnost njegove korisničke baze, tek će vrijeme pokazati.