Što reći nego dominacija na svim poljima!
Već neko vrijeme znamo da Sony sa svojom konzolom PlayStation 4 doslovce printa novce i gazi sve pred sobom. Isto tako, ni prodaja igara nije uopće za odbaciti te ona iznosi golemih 876 milijuna zaključno sa 31.12.2018. Što više, samo za ovu blagdansku sezonu se globalno prodalo 50.7 milijuna igara za PS4.
Last week, many made a big deal about PS4 reaching 91.6 million units sold. Rightfully so. That’s huge.
What went under the radar, however, is how healthy the console’s attach rate is. At 9.6 games sold per console, even “average” players are deeply engaged in the ecosystem.
— Colin Moriarty (@notaxation) January 14, 2019
Sve je to super, ali što s tim brojkama koje već znamo neko vrijeme? Pa, recimo, mnogima nije palo na pamet još jedan zanimljivi statistički podatak zvan “attach rate” ilitiga koliko u prosjeku igara dođe na pojedini PS4. Ako podjelimo 876 milijuna sa 91.6 milijuna, dobijemo brojku od 9.56. Dakle, aritmetičkom sredinom u prosjeku za svaki PlayStation 4 se proda između 9 i 10 igara. Dakako, u realnosti je situacija takva da će netko posjedovati svega par igara za PS4 dok će biti onih poput mene koji imaju preko 30 igara (neki imaju kolekcije mjerljive u stotinama igara na redditu) te na taj način debelo “frizirati” statistiku.
Do 2020. godine bi prodaja PS4 konzole trebala prijeći tih magičnih 100 milijuna, a igara 1 milijardu, dok bi attach rate trebao biti manje-više isti. Brojke su super, ali igrači koji u kolekcijama imaju puno igara imaju problem drugačije vrste zvan povećanje backloga i ne imanje dovoljno vremena za igranje svih tih kupljenih igara. I sam patim od tog problema. Dok sam bio mlađi, imao sam mnogo vremena, ali malo igara. Sada imam puno igara koje čekaju da se pređu, a tako malo vremena. S druge strane, ako išta, zahvaljujući nama, Sony printa novac sa PS4 za koji je izašla hrpa odličnih igara te nema znakova posustajanja.