Zaboravite na gašenje i pokretanje igara na PS5 i XSX. Pogledajte kako ćemo se prebacivati između igara u samo nekoliko sekunda

Kako se bliži nova generacija konzola, sve više se kao glavni adut PlayStationa 5 i Xbox Series X promeću SSD diskovi sa standardom povezivanja, brzinama i protocima podataka kakvi još ni približno nisu zaživjeli na računalima.

Nakon aktualne generacije konzola koju su PC konfiguracije već srednje klase pregazile praktički na početku, tamo još početkom 2014. godine, konzole nove generacije konačno će donijeti nešto novo i uzbudljivo. Odnosno trebale bi napraviti malu pravu revoluciju koja će utjecati na razvoj i smjer u kojem će dalje ići gaming industrija.

Posebno to vrijedi za PlayStation 5 koji je, prema svim dosadašnjim informacijama, kreirao SSD monstruma oko kojeg su slagane sve ostale komponente s predumišljajem sistema sposobnog za protok ekstremnih količina podataka. Više o SSD-u PlayStationa 5 možete pročitati ovdje. Posvetili smo mu čitavi FFA Focus tekst.

PC igrači ovo neće moći koristiti još neko vrijeme

I dok SSD PlayStationa 5 ima propusnost od čak 5.5 gigabajta po sekundi nekompresiranih podataka, SSD Xboxa Series X sa svojih 2.4GB/s i dalje je čak 25 do 50 puta bolji, odnosno brži od klasičnog tvrdog diska. I ne samo to, u usporedbi s prosječnim SSD diskovima na PC-ju, to su brzine kakve tek stižu do prosječnih PC igrača.

Micorosoft je s takvim SSD diskom, snažnijim od PC prosjeka i slabijim od onog na PS5 demonstrirao iznimno impresivno pokretanje igara. Naime, igre se na Xbox Series X pokreću doslovno u 5 do 6 sekunda i to u stadiju u kojem smo ih prestali igrati. Primjerice, iz Forze 7 u State of Decay 2 možemo se prebaciti doslovno u nekoliko sekunda točno u poziciji na mapi gdje smo se nalazili. Te isto tako natrag u Forzu nasred utrke. Kako to izgleda pogledajte u videu ispod kojeg smo preuzeli od Youtubera Austin Evansa.

Kako čitava stvar funkcionira? Po onome što smo shvatili dosad, Xbox Series X sve podatke iz RAM memorije jedne igre sprema direktno na SSD, a zatim tu istu memoriju učitava natrag u RAM kad želimo igrati drugu igru. Microsoft je naveo kako se najmanje tri igre istovremeno mogu sačuvati u prikazanom quick resume stadiju. Ako uzmemo u obzir nekih 13-14GB RAM-a namijenjenih za igre na XSX, to znači da je nekih 45-50 gigabajta prostora na SSD-u sačuvano upravo u tu svrhu.

PlayStation 5 bi sa svojim više nego duplo većim brzinama propusnosti SSD-a ove akcije trebao raditi u najmanju ruku istom brzinom. A vjerojatno i znatno brže. Moguće je i kako je Sony unaprijed uračunao rezervaciju prostora na SSD-u za ovu svrhu s obzirom kako se komunicira samo nestandardnih 825GB slobodnog prostora. Što ujedno znači, vođeni tom logikom, kako će PS5 biti u stanju spremati više igara u quick resume pozicije istovremeno u usporedbi s novim Xboxom.