Zamalo smo igrali Duke Nukem Forever još davne 2001. godine

Kakva šteta jer u to doba se radilo o potencijalnoj igretini.

Obično uz pojam “development hell”, koji označava igru koja je predugo (mjerljivo u desetljećima) u razvoju, vezujemo pojam Duke Nukem Forever. Iz sprdnje se znalo govoriti da ćemo zbilja čekati vječno (Forever) da izađe. Međutim, igra je izašla 2011. godine unatoč tome što prve verzije igre datiraju još iz doba Quake dvojke, odnosno ID Tech 2 pokretača. Ne moramo ni pričati kako je Đuka (nažalost) podbacio. To je još sretan primjer igre. Mnoge igre uđu u razvojni pakao i nikada ne izađu iz njega, odnosno projekti se s godinama ugase.

Nakon što je prvotno odbačen ID Tech 2 u korist tada novijeg (i moćnijeg) Unreal pokretača, sav trud se odbacuje i počinje prvi ponovni razvoj igre Duke Nukem Forever. Nakon dugo vremena su isplivale neke činjenice koje govore o tome o kakvoj se igri radilo godine 2001. kada je bila čak 90% gotova i blizu gold statusa. Frederik Schreiber, koji je tada bio dio tima 3D Reamlsa je otkrio o kakvoj se igri radilo.

Igra koja je obećavala

Za razliku od Duke Nukem 3D-a koji je prožet humorom, Forever je imao mračniji, ozbiljniji ton. U trajnost igre od nekih 14 do 16 sati su ubačene razne misije poput questova u RPG-ima koje su se putem HUD-a mogle aktivirati i rješavati po želji igrača. Dakako, postavljen je i inventory sustav gdje bi se spremale stvarčice kao što su keycards, ID bedževi i slično. Zvuči smješno sa današnje perspektive, ali tek krajem 90-ih su FPS-i ozbiljnije počeli implementirati elemente koje danas uzimamo zdravo za gotovo.

Moglo se razgovarati i sa NPC-ima (a ne samo trpati novčanice striptizetama kao rijetki oblik “komunikacije”), rješavati zagonetke kao i pokušati otkriti “koji se vrag događa” u igri. Kao šlag na tortu, bio je dostupan i motor kao prijevozno sredstvo unutar Las Vegasa čineći igru nešto nalik Deus Exu. Ne potpuni open world, već grad od nekoliko hub dijelova odvojenih loadingom do kojih se može doći prijespomenutim motorom ili podzemnom željeznicom. Single player mod je tako imao oko 25 nivoa dok je multiplayer imao svega 12, a većina je bila zgotovljena. Kao dokaz tome, Frederik Schreiber, prilaže i screenshot kako ta verzija igre i dalje postoji.

A onda se događa moment koji se ne može nikako drugačije objasniti nego – totalna debilana. Implementirajući novi rendered 2002. godine, svi nivoi su postali crni i sve teksture su se morale ponovno rekreirati. Zbog toga što je osvjetljenje u Unreal pokretaču bilo statično. Tada stupa na snagu odluka u kojoj 3D Realms odbacuje sve i počinje ponovno s razvojem igre od nule.

Problemi oko prava na ime

Sada bi 3D Realms vrlo rado izbacio ovu verziju Duke Nukem Forevera (vjerojatno bi zgotovili još tih 10% da igra bude kompletna), ali problem je licenca. Prava na Duke Nukem IP ima Gearbox. Unatoč tome što su prije gotovo godinu dana putem Twittera Frederik Schreiber i Randy Pitchford izmjenjivali tweetove oko toga da 3R Realms dobije prava natrag, ništa se nije pomaklo po tom planu.

Ukoliko neće doći do dogovora između obiju strana, a izgleda da su velike šanse da neće, možemo samo reći – “kakva šteta!”. Vjerujemo da ima mnogo igrača koji bi igrali baš tu verziju Đuke. Uostalom, evo kako je to izgledalo na foršpanu za E3. Zašto, o zašto nismo mogli imati ovakvog Đuku?

https://www.youtube.com/watch?v=H4tXpDjZueo