Zvuči nevjerojatno, ali suosnivač CDPR-a nikad nije zaigrao The Witcher 3

Kad bi vam netko rekao da je CD Projekt Red nastao na prljavom piratskom novcu, biste li mu povjerovali?

CD Projekt Red danas je jedan od najpriznatijih i najcjenjenijih developer studija na svijetu. The Witcher serijal tu je poljsku kompaniju podignuo na svjetski nivo, dok ih je posljednja igra u serijalu, The Witcher 3 u gaming industriji uzdigla na sami vrh uz bok nekima od najkvalitetnijih studija poput Rockstara, Biowarea, Naughty Doga i drugih. No javnosti je malo poznato kako je započeo njihov put.

Od dilera piratskim igrama do jednog od najpoznatijih svjetskih studija

CD Projekt Red sa svojim radom započeo je još 1994. godine, i to s djelatnošću niti približnoj razvijanju video igara. Naime, Marcin Iwiński i Michał Kiciński na početku su bili dileri piratskih video igara, gdje su igre prodavali na nekom od Warsavskih placeva. Nakon što su zaradili prvi novac poželjeli su svoj posao pretvoriti u legalnu praksu, osnovana je tvrtka i tako su postali prvi uvoznici video igara sa zapada. I to u zemlji s ogromnim tržištem od nekoliko desetaka milijuna potencijalnih kupaca. Pasivni monopol donio je i prvu značajniju zaradu, a kako bi se borili s piratstvom čijim su dijelom i sami do nedavno bili, odlučili su se okrenuti lokalizaciji stranih igara.

Prva igra kompletno lokalizirana od strane CDPR-a bio je Biowareov Baldur’s Gate koji je 1998. godine polučio veliki uspjeh na poljskom tržištu. Uslijedila je i lokalizacija drugih velikih igara, CDPR se širio, a zbog obujma rada angažirani su i prvi developeri. Prvi veliki posao bio je rad na PC portu Baldur’s Gaetea: Dark Alliance’s izašlog na konzole 2002. godine. Izdavač igre je usred portanja propao, dok je kod ostao na korištenje CDPR-u. Iz tog koda nastao je prvi prototip The Witchera čiji je razvoj vodio upravo Michał Kiciński, bivši diler piratskih igara, suosnivač CDPR-a i zvijezda ovog teksta.

“Izrodio se iz piratstva. Pa šta sad?!”

Prototip, odnosno demo prve verzije The Witchera bio je “sranje”, razvoj igre kompletno je prepušten nekim drugim ljudima, pronašli su se investitori, igra je doživjela uspjeh i u konačnici je prodana u preko 2 milijuna primjeraka. Za vrijeme izlaska prvog The Witchera CEO CDPR-a bio je Michał Kiciński, a zanimljivije od svega napisanog kroz ovaj tekst je upravo činjenica iz naslova.

Čovjek bez kojeg The Witcher 3 nikad nebi postojao nikad nije ni zaigrao igru

Michał Kiciński kasnije je odstupio s pozicije CEO-a, posvetio se nekim drugim stvarima, ali ipak je ostao aktivan u kompaniji, te je i danas jedan od većih dioničara. Zato je teško povjerovati ono što je otkrio u intervjuu za jedan poljski časopis – čovjek nikada nije zaigrao The Witcher 3!

“Kad se zaželim igranja, pokrenem neku strategiju na iPadu i brzo se zasitim. Nije baš da sam totalno izgubio interes za video igrama, stvar je u tome da u životu imam uzbudljivijih stvari od igranja video igara.”

Zaista je zanimljivo, ujedno i krajnje neobično da jedna ovakva persona, nakon gotovo filmske priče s podizanjem jedne ovakve kompanije danas uopće nema interesa za igranjem. I to jedne od najboljih igara svih vremena, koja je usputno i indirektni produkt njegovih vlastitih napora. Za kraj vas ostavljamo s citatom koji će vam vjerojatno zvučati kao da je izašao iz usta naših roditelja, te će vrlo vjerojatno ostaviti sve vas čitatelje u nevjerici. A nekima će postaviti i “bubicu” u glavu.

“U životu dođe trenutak kada trebate odlučiti kako ćete provoditi svoje vlastito vrijeme. Smatram kako je pravi život zaista puno zanimljiviji od onog virtualnog.”