Prvog dana mjeseca prosinca izlazi novi nastavak u serijalu taktičkih pucačina iz prvog lica, Rainbow Six Siege.
Hladni Rat, kao što znamo, nije bio klasični rat, već politički sukob dvaju blokova, istočnog i zapadnog, obilježen špijunažom, ekonomskim i svjetonazorskim nesuglasicama, kroz želju da jedni drugima pokažu i dokažu “tko ima većega”. Sukob kao takav je bio izrazito plodonosan za ondašnju beletristiku gdje se profilirao i afirmirao junak našeg uvoda, gospodin Thomas Clancy. Tom Clancy bio je jedan od najcjenjenijih američkih novelista, a debitirao je djelom po kojem je snimljen i kultni film “Lov na Crveni Oktobar”.
Tom Clancy
Desetak bestselera kasnije, eto nam i 1996. godine. Tom Clancy sada je financijski situiran, za filmska prava na njegove knjige bore se veliki filmski studiji, a on ipak odlučuje ostaviti trag u povijesti videoigara. Pokreće Red Storm Entertainment i izdaje svoju prvu igru, Tom Clancy’s Politika, igru inspiriranu popularnom stolnom strategijom Risk.
U moru run ‘n’ gun 3D pucačina specifičnih za ono vrijeme, 1998. godine izdaje prvi Rainbow Six, taktički stealth shooter, gdje smo pratili multinacionalnu antiterorističku organizaciju Rainbow Six. Igrač je trebao paziti na svakog člana Rainbow odreda, spašavati NPC-e kao taoce, brojiti metke te pažljivo planirati napade. Zbog atipičnog pristupa igri za ono vrijeme, igra iako je to možda zaslužila, ne dobiva baš najbolje kritike te prolazi ispod radara publike. Ipak, zahvaljujući priči napisanoj iz pera našeg Clancyja i stavljanju svojeg imena pored naslova igre, igra stvara svoju publiku te se financijski isplaćuje.
Godinu kasnije izdan je nastavak Rainbow Six: Rogue Spear, prvotno za PC. Igra prolazi dosta bolje od originala kako kritički tako i financijski. To je bilo dovoljno za francuski Ubisoft, tada kompaniju u razvoju fokusiranu na svoje online perjanice Matrix Online i EverQuest, da kupi studio za nama nepoznatu cifru. Iako nebitno za ovaj članak, napomenut ćemo da studio iste godine izdaje Ghost Recon, igru baziranu na istim mehanikama, koja prolazi jako dobro kod kritike te po nekim medijima osvaja čak Game of The Year nagrade.
Partizani i ustaše
Rainbow Six 3: Raven Shield izlazi 2003. godine, a pričom se bazira na istoimenoj Clancyjevoj noveli. Ako ste pomislili da ćete u ovom tekstu pobjeći od ustaša i partizana, gadno ste se prevarili. Glavni negativac je nitko drugi nego ustaša imenom Nikola Gospić, koji krajem drugog svjetskog rata i padom nacističkoga režima bježi u Južnu Ameriku. 60 godina poslije, sad već multimilijarder, boluje od karcinoma jetre i ustrajan je u naumu da svoje bogatstvo potroši kako bi svijetu povratio fašizam. Možda ne zvuči tako, ali priča je izvedena prilično uvjerljivo, dok je gameplay u svim sferama poboljšan, tako da igra prima najbolje ocjene kritike u serijalu.
Nekoliko ekspanzija i spin-offova poslije, 2005. godine dolazimo do četvrtog naslova u serijalu, Rainbow Six: Lockdown. Gameplay je sad nešto drugačiji, novost je da možemo zadavati naredbe članovima tima, kao i to da igra sad pruža potpunu slobodu spremanja pozicije igre. Isto tako, dizajn nivoa u ovoj igri dosta je ograničeniji. Za razliku od prošlih igara koje su razvijane prvenstveno za PC, u ovom slučaju Red Storm studio pod pritiskom Ubisofta igru razvija prvenstveno za konzole. To se vidi i na završnom proizvodu, gdje su u PC verziji neki dijelovi jednostavno izbačeni iz igre. To se na kraju preslikalo i na kritike, koje su ovaj put najlošije u serijalu. Potaknuti nešto lošijim kritikama, zbrzali su novu igru Rainbow Six: Critical Hour, te je izdaju 2006. samo na američkom tržištu kao ekskluzivu za Xbox 360. Critical Hour, primarno multiplayer igra, uz kratku i zaboravnu kampanju, donosi još lošije kritike od njezinog prethodnika. Uisitinu igra nedostojna Rainbow Six imena.
Moderni R6
Iste godine izlazi prva Rainbow igra koju ne potpisuje Red Storm studio. Rainbow Six: Vegas, razvijen od strane Ubisoft Montreala, donosi potpuno novi Rainbow tim poslan u Las Vegas da razbije terorističku skupinu koja namjerava napasti grad. S novim studiom dolaze i nove mehanike, pa tako prvi put u povijesti serijala imamo generirajuće zdravlje, pogled iz trećeg lica u zaklonima, a izbačen je i sistem planiranja misija. Ipak, zahvaljujući odličnom dizajnu, atmosferi te i dalje imerzivnom gameplayu, igra je zaslužila prosjek ocjena 88 na Metacriticu.
Iako je do tada bilo nejasno koja je uloga Toma Clancya u Rainbow Six igrama, sve od Rainbow Six: Rogue Speara na kojem je potvrđeno radio, iz Ubisofta nam 2008. dolazi obavijest kako su za nama nepoznatu cifru otkupili prava na Clancyjevo ime. To nam govori da Clancy, ako je i bio umješan u razvoj prošle 4 igre, to u budućnosti sigurno nije.
U isto vrijeme, stiže nam Rainbow Six: Vegas 2, zadnji nastavak u serijalu. Vegas 2 vodi nas kroz razdoblje prije i poslije prvog Vegasa, nastavljajući se direktno na njegovu priču. Gameplayjem se, uz par novotarija, bazira na prethodnika. Bila je to formula koja je palila kod igrača i nije ju bilo potrebe mijenjati, a mnogi od vas mlađih igrača koji ovo čitate ste se uz Vegas igre upoznali s R6 serijalom. Developeri su velik fokus stavili na multiplayer mode, koji je pak preteča igre koja bi trebala biti zvijezda ovog teksta.
Dalje pročitajte što nam donosi Rainbow Six Siege.