FFA Focus

FFA osvrt na 2015.

<< PRVI DIO GODINE

Kolovoz: Ljetni đir

Po običaju, ovaj mjesec nije bio prepun velikih igara, ali bilo je nekoliko iznenađenja i dobrih naslova. Kolovoz nam je donio mnoštvo indie igara i portove manjih naslova na platforme za koje nisu bile dostupne do sada. Tu su bile i kolekcije, portovi i remasteri većih igara poput Dishonored: Definitive Edition, Mega Man Legacy, Risen 3 i Gears of War: Ultimate Edition.

Until Dawn je na kraju bio najveće iznenađenje kolovoza i pravi ljetni hit. Supermassive Games su napravili vrlo zanimljivu igru s fokusom na priču i likove. Developeri su iskoristili Guerrila Gamesov pokretač kako bi ostvarili svoju viziju igre koja je isprva bila zamišljena kao move naslov za PS3. Dolaskom PS4 i moćnijeg hardvera, developeri su konačno mogli napraviti igru kakvu su željeli. Kao njihov prvi veći naslov igra je bila dosta dobro prihvaćena kod kritičara i fanova. Sama igra je prepuna zanimljivih događaja i likova koji u svakom trenutku mogu poginuti, stoga je svaka odluka vrlo važna. Igra ima impresivne animacije i dobru glumu. Svakako preporučujemo ovaj naslov ako ste slučajno propustili odigrati prošlo ljeto.

Ove godine je Gamescom bio dosta zanimljiv iako Sony nije imao svoju uobičajenu konferenciju. Sony se odlučio fokusirati na Paris Games Week i PS Experinece krajem godine. Microsoft je imao potpunu slobodu i pružio nam je dobar prikaz onoga što igrači Xboxa One uskoro mogu očekivati od Microsofta. Dobili smo i prikaz za Quantum Break i Scalebound, igre koje Microsoft sprema za iduću godinu. U glavnom fokusu su bili Forza 6, Rise of The Tomb Raider i Halo 5. Microsoft je pružio više detalja za svoj backwards compatibility za Xbox One i podršku za Windows 10. EA, Ubisoft i Blizzard su također imali svoje konferencije, kao i PC Gamer po prvi puta.

Rujan: Počinje zahukvatanje

Kako nam ljeto prelazi u jesen te se vraćamo u fotelje i naslonjače, tako nam izdavači serviraju sve više i više dobrih igara, s kojima ulazimo u gaming sezonu.

Odmah na početku, prvog dana u mjesecu, dobili smo dugo očekivani megahit, o kojem će se zbog raznih razloga pričati još dugo – Metal Gear Solid V: The Pantom Pain. Igra je izašla simultano na konzole 7. i 8. generacije (PS3, PS4, X360, X1) i odmah se znalo da će to za mnoge biti GOTY. Od strane kritike igra je dočekana s apsolutnim oduševljenjem (93 i 95 na Metacriticu), dok neki fanovi oduševljenje nisu dijelili u potpunosti (80 i 71). Pohvale su se većinom odnosile na tehničku perfekciju, soundtrack i savršeno odrađen sandbox element igre, odnosno raznovrsnost pristupa rješavanju problema, dok su fanovi zamjerali nedostatak, točnije nekoherentnost priče.

Druga igra bila je neočekivani hit, vjerojatno potpomognut uspjehom istoimenog hit filma početkom godine. U pitanju je, naravno, Mad Max. Ocjene su bile puno šarenije od MGS-a, te je prosjek na nekih 70 na Metacriticu, ali igrači su bili zadovoljni i igra se prodala u sasvim dobrom broju (preko milijun primjeraka prema podacima na VGC).

Nadalje, došao nam je i Destiny: The Taken King, odlična ekspanzija za vrlo popularnu igru koja, unatoč kontroverznom izlasku prošle godine, ima svoj vjeran kult štovatelja. TTK je popravio praktički sve elemente na koje je publika i kritika prošle godine imala prigovore te su shodno tome i ocjene bile dosta visoke (86 i 89), a pao je i rekord za broj preuzimanja u jednom danu na PSN-u.

Imali smo tu i neke druge hvaljene igre, npr. Tearaway Unfolded (PS4), koji nažalost nije imao veliki komercijalni uspjeh, Forza Motorsport 6 (XB1), s istom pričom (dobre ocjene, prodaja ispod milijun primjeraka), SOMA (PC, PS4), hvaljena horror avantura, Lego DimensionsSkylanders: Superchargers (obje na sve kućne konzole), Persona 4: Dancing All Night (PSV), Super Mario Maker (Wii U), Act of Aggression (PC). Isto tako, tradicionalno smo dobili redovne godišnje verzije sportskih igara – NBA2K16FIFA 16PES 2016NHL 16.

U Tokyju se održao poznati TGS (Tokyo Game Show) koji je ponudio nekoliko zanimljivih novosti… PlayStation Morpheus je dobio puno “običnije” ime – Playstation VR, a od najava smo dobili Gravity Rush Remastered (PS4), Everybody’s Golf (PS4), Resident Evil: Umbrella Corps (PC i PS4), koji je spinoff poznatog serijala, Dead or Alive Xtreme 3 (PS4, PSV), no, nažalost, neće doći na zapad zbog rizika od reakcija na prikaz gospodični u igri, te dodatak za veliki hit Bloodborne, pod nazivom The Old Hunters.

Listopad: Povratak Master Chiefa

Mjesec pun hitova ponajviše je obilježio dugo očekivani izlazak Halo 5: Guardians (naša recenzija). Razvoj novog Haloa preuzeo je studio 343 Industries koji je imao zadatak popraviti gadan osjećaj nakon gotovo upropaštenog lansiranja igre Halo: Master Chief Collection. Nekako smo ipak dojma da (pre)visoka očekivanja ipak nisu ostvarena. To se najvećim dijelom odnosi na mlaku single-player kampanju, dok je multiplayer i dalje izvrsno mrežno iskustvo za aktualnu Microsoftovu konzolu.

Žanr horora u listopadu je predstavljala ekskluziva za Wii U. Prijašnji nastavci serijala bili su prilično jezivi, a slično iskustvo dobili smo i u Fatal Frame: Maiden of Black Water. Kad smo kod Nintenda, vrijedi spomenuti i The Legend of Zelda: Tri-Force Heroes za 3DS. U klasičnu akcijsku avanturu ubačen je co-op u kojem tri igrača udružuju snage, zajedno rješavaju zagonetke i bore se protiv neprijatelja.

Kao i obično, u ovo vrijeme godine mnogi igraju novi nastavak u Ubisoftovom serijalu. Assassin’s Creed: Syndicate smješten je u doba viktorijanskog Londona. Unatoč novim nadogradnjama gameplaya, uzbuđenje oko serijala lagano kopni, a igrač bi možda osjetio hype i uzbuđenje da ne zna kako ga iduće godine očekuje prejednostavna borba u novom okruženju.

U listopadu smo mogli odigrati posljednje epizode avantura dirljive Life Is Strange i na svoj načon duhovite Tales from the Borderlands, ljubitelji JRPG žanra uživali su u Tales of Zestiria, hrvatski developer Croteam izdao je The Talos Principle za PlayStation 4, a mnogi su, u očekivanju četvrtog Uncharteda, još jednom prošli kroz avanture Nathana Drakea u Uncharted: Nathan Drake Collection.

elite controller main

Najavljen još 15. lipnja na E3 press konferenciji, Microsoftov Xbox One Elite Wireless Controller dostupan je na tržištu od listopada. Unatoč paprenoj cijeni, gamepad se dobro prodaje i dalje, a sastoji se od čelične konstrukcije obložene finom plastikom, uz izmjenjive stražnje gumbe, analogne gljive i vrstu d-pada.

Studeni: Najbolji gaming portal i sajam u regiji

U studenom su svjetla reflektora bila uperena na domaću gaming scenu. Sam početak mjeseca obilježio je vrlo važan događaj – lansiranje najboljeg gaming community portala na ovim prostorima – Fair For All. Entuzijazam i trud nekolicine gamera rezultirali su forumom i portalom koji ponosno nose ime Fair For All. Naš portal zaista je je community portal, odnosno portal orijentiran na gamersku zajednicu. Svi za jednoga, jedan za sve! Tu je i naš Giga da dodatno potiče fair play i širi pozitivnu energiju.

Sredina mjeseca bila je rezervirana za Reboot infoGamer – najveći gaming sajam u regiji koji se ove godine protezao na još više kvadrata, predstavio još više sadržaja, donio još više nagrada i doveo još više posjetitelja (tako barem organizatori kažu). Neki od nas su ga posjetili i dobro se zabavili – evo kako su se proveli Fenix i Noćna Mandragora

Igre u studenom teško su mogle ostati u sjeni sajma i pokretanja novog portala. Jedna od onih koje su izazvale najviše kontroverzi je Rise of the Tomb Rider (naša recenzija). I ptičice na granama znaju da je Microsoft osigurao (čitaj platio) privremenu vremensku ekskluzivu za svoje konzole. Sama igra je odlična, ali to nije natjeralo igrače da masovno kupuju Xbox One, već je kod brojnih vlasnika PlayStationa 4 izazvalo frustracije što moraju čekati blagdane 2016. da bi odigrali nove Larine avanture (PC verzija izlazi u siječnju).

Kad smo kod Microsofta, ne smijemo zaboraviti da je u studenom za Xbox One uveden backward compatibility. Objavljeno je početnih 104 naslova koje vlasnici diskova za Xbox 360 bez ikakve nadoknade mogu igrati na novoj konzoli. Među tim naslovima našle su se igre poput Banjo Kazooie, Borderlands, serijal Gears of War, Mass Effect, Mirror’s Edge, itd. Sony je pokušao odgovoriti objavljivanjem nekoliko PS2 klasika za PS4, no to ne možemo nazvati backward compatibilityjem jer se igra mora platiti, bez obzira posjeduje li igrač kojim slučajem istu igru na disku.

Bethesdin Fallout 4 izašao je isti dan kad i Rise of the Tomb Raider i tako povukao dio igrača obećavajući stotine sati igranja i istraživanja apokaliptičnog okoliša. Novi nastavak franšize Need for Speed (naša recenzija) najavljen je kao reboot serijala, a kad je izašao podijelio je mišljenja igrača i kritike: jedni su zamjerali “always online” pristup, dok su drugi uživali u nostalgičnom (pozitivnom) osjećaju. Call of Duty: Black Ops III, kao još jedna od igara koja se izdaje na godišnjoj bazi, pamtit će se po odbacivanju single-player kampanje za konzole prošle generacije. StarCraft II: Legacy of the Void (naša recenzija) treća je ekspanzija Blizzardove vojno-znanstveno-fantastične i uvijek popularne real-time strateške trilogije. Kao prva ekspanzija jedne od najboljih ekskluziva za PS4 izašla je Bloodborne: The Old Hunters.

Igra Star Wars Battlefront izlaskom je dodatno podigla hype oko novog nastavka Ratova zvijezda koji izlazi u prosincu. Još jednom smo doživjeli podijeljena mišljenja igrača i ocjene kritike. Jedni su uživali u fantastično dočaranom svijetu preuzetog iz serije filmova, kao i u pristupačnom i zabavnom gameplayu. Ne baš lako zanemarivi ostatak možda je i oprostio neke stvari, ali se zamjera nedostatak sadržaja, točnije nedostatak bilo kakve single-player kampanje i bezobrazno preskupi Season Pass.

Prosinac: Prosječne i zabavne igre za graj godine

Prosinac u industriji videoigara i nije toliko atraktivan kao studeni jer je manje prostora za neizostavni marketing prije vrhunca blagdanske sezone. Od igara koje su izašle tijekom ovog mjeseca svakako treba izdvojiti odlični Dirt Rally (trenutno samo za PC), Xenoblade Chronicles X (Wii U) i Yakuza 5 (PS3). Od multiplatformskih hitova tu su Just Cause 3 i Rainbow Six: Siege. Obje igre su od strane kritike dočekane prilično mlako, s prosječnim ocjenama od 74%. Za Just Cause 3 najviše se spominjala lošija tehnička strana igre na konzolama, dok nedostatak raznovrsnosti u Rainbow Sixu također nije naišao na odobravanje, makar se i dalje radi o neupitno kvalitetnoj timski orijentiranoj taktičkoj pucačini.

Početkom prosinca održan je drugi po redu The Game Awards. Od mnoštva nominacija i nagrada svakako bi trebalo izdvojiti The Witcher 3: Wild Hunt kao najbolju igru, CD Projekt RED kao najbolji studio, Splatoon kao najbolju pucačinu i multiplayer igru, Mortal Kombat X kao najbolju borilačku igru te Metal Gear Solid V: The Phantom Pain kao najbolju akcijsku avanturu.

Na The Game Awards (3. prosinca 2015.) također je najavljeno kako će Double Fineov Psychonauts 2 biti financiran od strane ljubitelja igara, tj. da će se raditi o crowdfunding projektu. Imali smo priliku svjedočiti i najavi Rock Banda za Oculus Rift, ali i mnogim novim trailerima za nadolazeće igre, poput Far Cry: Primal, Uncharted 4: A Thief’s End, Quantum Break, Star Citizen, Rocket League za Xbox One i Shadow Complex Remastered za PC.

Nakon Game Awardsa uslijedio je i PlayStation Experience (5.–6. prosinca 2015.). Osim novih trailera, posebice onog impresivnog iz Final Fantasy VII Remakea (PS4), apsolutna zvijezda showa bio je Bandai Namco s najavama za Ni no Kuni II: Revenant Kingdom (PS4) i Ace Combat 7 (PS4).

Naposljetku, možda i najznačajniji događaj u prosincu ove godine je osnivanje novog i nezavisnog studija Hidea Kojime pod imenom Kojima Productions (15. prosinca). Ujedno je uslijedila i najava partnerstva s Sonyjem na zasad neimenovanom novom projektu. Epilog je to Kojiminom mučenju s Konamijem, i kraj različitim zabranama koje su uslijedile prilikom dovršavanja MGS V. Želimo svu sreću Kojimi i njegovom novom studiju koji okuplja velik broji ljudi koji su radili zajedno s njim na legendarnim MGS naslovima.

Summa summarum

Kad podvučemo crtu ispod ove godine, ne možemo ne biti zadovoljni s prikazanim. Dobili smo uglavnom izrazito impresivne nastavke nekih franšiza, od kojih očekujemo da podignu ljestvicu za sve buduće igre u tim žanrovima. Tu u prvom redu mislimo na fantastični The Witcher 3: Wild Hunt, Metal Gear Solid V, Batman: Arkham Knight i novi IP Bloodborne. Upravo The Witcher 3 prema mnogim kritičarima zaslužuje prestižnu titulu igre godine, i to s dobrim razlozima. Ponajbolja multiplatformska prezentacija ove godine, odličan storytelling, igrivost i glazba zajedno čine argumente protiv kojih je teško nešto suvislo dodati. Ovakav poredak igara koje su definirale tržište i postavile neke nove standarde bit će svakako teško nadmašiti.

U prvom redu tako nešto očekujemo od Sonyja u narednom vremenu. Bloodborne je vrhunska ekskluziva, ali osim nje, i nismo vidjeli hit koji je dočekan s istim entuzijazmom i naklonosti kritike kao spomenuti uradak FromSoftwarea. Sonyju se još uvijek isplati taktika plaćenih DLC-a, vrhunskog hardvera konzole i dogovora s izdavačima. Ipak, naslovi poput Uncharteda 4 i Horizon Zero Dawn s razlogom daju za naslutiti da će konzola dobiti još ubojitih naslova i odličnih ekskluziva u budućnosti.

Microsoft se, s druge strane, može pohvaliti s novim nastavcima Haloa i Forze Motorsport, kao i vremenskom ekskluzivom za Rise of the Tomb Raider, koja im i nije donijela previše dobroga u materijalnom smislu, sudeći prema objavljenim prodajnim rezultatima. I ovdje se radi o jakim naslovima, no jednostavno nedostaje novih IP-a, poput nadolazećeg Quantum Breaka. Microsoft je igrao ziheraški i ove godine, no srećom po njih, igrali su s adutima koji im donose najviše profita. Nema sumnje da će Halo 5 donijeti na desetke milijuna novih razloga zbog kojih ovu franšizu valja održavati na životu, nakon što je Bungie dignuo sidro. Posebno pohvalnom smatramo inicijativu za omogućavanje besplatne emulacije odabranih X360 naslova na Xbox One konzoli. Ostaje žal što i Sony nije pristupio na sličan način, ali što je, tu je.

Nintendo, iako mislima već na novoj konzoli NX (od koje se očekuju brda i doline), ponudio je par zanimljivih naslova. Splatoon se pokazao kao odlična multiplayer pucačina koja je pokupila brdo preporuka, Xenoblade Chronicles X je došao krajem godine zadovoljivši gotovo sve RPG manijake i ljubitelje prethodnika, Dobili smo i dvije nove Zelda igre, od kojih je ipak samo The Legend of Zelda: Majora’s Mask zaslužila bezrezervnu preporuku, baš kao i Super Mario Maker ako pređete preko stilski odrađene retro prezentacije. Kad bismo bili zajedljivi, rekli bismo da je ovo bila standardna godina za Nintendo. I dalje je najveća mana nedostatak multiplatformskih naslova na Nintendo Wii U i to je nešto što se Nintendu kao proizvođaču konzola zamjera još od vremena Wii-ja. Za njihovo dobro, nadajmo se da će NX biti dobro složen komad hardvera koji će privući veći broj kupaca i prodanog softvera po konzoli.

Što se PC-a tiče, od većih ekskluziva i nama zanimljivih ne-MMORPG i inih naslova treba spomenuti novu ekspanziju Starcrafta 2, Pillars of Eternity, i vremensku ekskluzivnost Dirt Rallyja. Ostali multiplaformski naslovi su uglavnom radili zadovoljavajuće na PC-u, ili čak i bolje (ovisno o hardveru, dakako), što svakako valja spomenuti. Ujedno raste i hardverski jaz između konzola i PC-a na godišnjoj razini, pa je za očekivati da se ovo nastavi i dalje, pogotovo kada Direct X 12 zaživi u pravom smislu. Neslavno mjesto najgoreg porta je uvjerljivo odnijela PC verzija Batman: Arkham Knighta, i tu je svaka riječ suvišna.

Za događaj godine u developerskom svijetu svakako upamtite osnivanje nezavisnog Kojima Productionsa. Iz ovog studija očekujemo zanimljive naslove u budućnosti, kako stvari stoje, vjerojatno u kolaboraciji s Sonyjem. Ujedno i žalimo što svi budući MGS naslovi (kakvi god bili, ako ih uopće i bude) neće biti isti. U konačnici, ovo je bila vrlo dobra, čak i odlična godina, čak i bez spominjanja još hrpe manje razvikanih igara, ali i naslova koje smo već spomenuli u mjesečnim osvrtima. Naša preporuka je da se za kraj godine počastite nekom igrom koja je pokupila FFA nagradu u svojoj kategoriji ako već niste. Bolje preporuke jednostavno nema!

Prethodna stranica 1 2