Ima li ikakve razlike na najmoćnijoj platformi i isplati li se double dippati?
Prošla su već skoro 2 mjeseca od izlaska novog Destinyja. Igra je, uz dosta veliku medijsku pažnju, inicijalno naišla na poprilično dobar odaziv i recenzije (pročitajte našu Destiny 2 recenziju). Svidjela se i službenim kritičarima i igračima, čak i mnogima koji su do izlaska bili skeptični. Izgledalo je kao da je Bungie uspio revitalizirati igru. Nažalost, kako stvari stoje, to se vrlo brzo promijenilo jer, kako su mnogi pisali, igra je “miles wide, but inches deep”. Sadržaja ne nedostaje, ali nedostaje poticaja za bjesomučno ponavljanje kao što je imala jedinica.
Mea culpa
Na sreću, Bungie je prihvatio kritike, preuzeo odgovornost i dao popis stvari na kojima će poraditi. Ali to nije tema ovog teksta. Ovdje ćemo ukratko pokriti što je sve drugačije u PC inačici ove igre.
Još od izlaska prvog Destinyja, mnogi su priželjkivali da igra dođe na najprilagodljiviju, najmoćniju, ali sukladno tome, i najskuplju platformu. Čekali smo skoro tri godine, da bi Bungie ranije ove godine najavio kako će Destiny 2 biti dostupan i na PC-ju. Doduše, moramo napomenuti, PC verzija je kasnila skoro mjesec dana za konzolaškim verzijama. A sada da vidimo koliko novosti je donijela…
Darth Ghaul je i dalje negativac, ništa se nije promjenilo…
Frejmovi, 60 i više
Prvo ćemo reći ono najjasnije, PC verzija nema nikakvog dodatnog sadržaja, štoviše, ima i manje od PlayStation verzije koja ima vremensku ekskluzivu na jedan strike i neku opremu; tako da odmah možete odbaciti bilo kakve snove o dodatnom sadržaju.
No nemojte očajavati, ova verzija ima itekako dobre razloge da bude glavna platforma mnogima. Prvo i najbitnije – više sličica u sekundi. FPS, mnogima omiljena riječ, ne samo jer označava njima najdraži žanr, već zato što pruža sasvim drugačiji osjećaj igranja (možda i najviše vidljivo upravo u srodnom žanru). 60 sličica u sekundi je već godinama omiljena i najžustrija rasprava mnogih gejmera. Mnogima je ta brojka osnova za ugodno igranje igara, ali je isto tako često nedosanjani san mnogim developerima i igrama. Ima li ovdje kakve razlike u većem broju frejmova? O da, ima.
Kratak prikaz 60 FPS gameplaya
Ovo je snimljeno praktički na samom početku igre, jer pruža beskonačne supere te pogled iz trećeg lica. Ali čak i sami video ne može u potpunosti dočarati tu fluidnost i ljepotu pokreta koju imate s više FPS-a. Destiny već sam po sebi ima izuzetno ugodan i zarazan gameplay, ali s ovim se to penje još, ne jednu, već dvije stepenice više.
Upravljanje
Druga velika razlika je u kontrolama. I vrapci na grani znaju da miš i tipkovnica pružaju puno veću kvalitetu ciljanja od konzolaških kontrolera. Ciljanje s miševima, naročito današnjim je neopisivo. Činit će vam se da je sadržaj lakši, da je težina manja, ali ne, jednostavno ste vi ubojitiji. Spretni prstići na mišu će okidati glave samo tako. Druga razlika je i u pucanje bez ciljanja, tzv. hipfire, koji ovime dobiva na snazi. Mnoge dionice ćete sada prelaziti bez ciljanja. Istina, tu i tamo ćete rasipati metke, ali ni približno kao na konzolama.
Pejzaži u ovoj igri su zaista prekrasni.
Naravno, postoji i mogućnost spajanja kontrolera na PC, ali mnogi igrači će to preskočiti. Ali, moramo biti fer i reći da, koliko god su tipkovnica i miš superiorniji za ciljanje i pucanje, neke stvari jesu malo različite. Nekima će nedostajati onaj povratni element koji pruža vibriranje kontrolera prilikom igranja. Znamo da neki igrači to ionako isključuju, ali mnogi vole taj feedback. A drugo, koliko je pucanje brže i responzivnije, tako su kretnje malo na gljivama brže i fluidnije od WASD tipaka.
Lego kockice
Ne brinite, ima još bitnih razlika. PC pruža veliku slobodu prilagodbe i konfigurabilnosti. I to u dvije bitne stavke: kontrole i grafika.
Što se kontrola tiče, ne samo da je moguće svakoj radnji pridodati bilo koju tipku na tipkovnici ili mišu, već su omogućili i fino podešavanje posebne datoteke (cvars) s postavkama. Moguće je podesiti dvije tipke za istu funkciju, a moguće je i podesiti granicu za framerate.
Sve je konfigurabilno.
Što se grafike tiče, imamo preko 15 opcija za fino podešavanje: za kvalitetu grafike, tekstura, okoliša, zelenila, osvjetljenja, sjena, likova, anti-aliasing, motion blur… Za mnoge je vrlo bitna stavka i field of view koji se također može mijenjati. Podržani su i 21:9 monitori te, naravno, trenutni zlatni termin – 4K. Igra je već na konzolama izgledala prekrasno, ali ovdje je to fantastično, a sve je skalabilno i konfigurabilno te kvalitetno portano da radi na velikom broju raznih kofiguracija.
Nažalost, nemamo ni 4K monitor, ni 21:9 format, ali igra se na srednje jakom računalu (i5 4460, 16GB ram, GTX 970) vrti bez ikakvih problema u 1080p, 60 FPS-a i high postavkama. Možemo samo zamisliti koliki je gušt ovo zaigrati na najjačim strojevima i 4K monitorima ili čak i varijantama s tri ekrana.
60 FPS-a i FoV.
Kazne i zabrane
Prvih dana kad je igra izašla, internet je bio prepun dojava o kažnjavanju igrača zbog korištenja općeprihvaćenih programa za streaming i video capture. Banovi su padali praktički pri pokretanju same igre, bez ikakvih prtljanja po postavkama (više o tome u našoj vijesti) Izbila je panika, padale optužbe, a na kraju se i sami Bungie službeno izjasnio o problemu.
Navodno je kažnjeno samo 400 igrača, a kazne nisu bile zbog tih programa (Discord, Xsplit, OBS, RTSS), već drugih alata koju utječu na gameplay, točnije, hakiranje i modificiranje. Mi smo sa službenim Nvidia programom komotno mjerili FPS te snimali video i screenshotove bez ikakvih problema. Za sve koji žele znati više o dozvoljenim programima, Bungie je pripremio i službeni informativni članak.
Jesmo li već rekli da jednostavno volimo pejzaže u ovoj igri…
Na kraju moramo potvrditi da je ovaj port s konzola odrađen maestralno i može poslužiti kao primjer kako bi se isti trebali odraditi. Tehnički je savršeno. Naravno, na vama je da odlučite jesu li vam bitnije ove prednosti koje ima PC verzija nad konzolaškim ili ipak volite igrati u komforu svoje fotelje/dvosjeda/trosjeda. Vjerujemo da će tome presuditi ekipa s kojom možete zaigrati ovu igru.
Definitivno je bilo lijepo protekli tjedan čitati mnoge pozitivne komentare brojnih PC igrača koji su po prvi puta zaigrali Destiny. Naročito jer se konzolaška ekipa zasitila nakon mjesec dana i online mjesta za druženje i komentiranje su postala leglo razočaranja i negativnih komentara.