Donosimo drugi dio u ovotjednom serijalu najlegendarnijih bossova prema redakciji FFA.
Nakon prvog djela legendarnih bossova u kojem smo imali pravi miks bossova s različitih strana svijeta i kultura, tako i u ovom drugom djelu ostajemo vjerni i nastavljamo u istom stilu. Od Hitlera pa do paukolikih robota.
Hitler – Wolfenstein 3D
Upravo je Adolf Hitler, glavom i bradom, završni boss Wolfensteina 3D, jednog od začetnika danas možda i najpopularnijeg žanra – FPS-a. Ako se vratimo malo u povijest, sjetit ćemo se da je glavni lik, B.J. Blazkowicz, u nekoj šašavoj verziji Drugog svjestkog rata potamanio na stotine Nacista, da bi se na samom kraju svoje avanture susreo s Hitlerom obučenim u oklopljeno odijelo s quad-chaingunovima u rukama iz kojih na vas sipa tone olova i ekspresno topi health. Iako borbi prethodi lutanje po, za današnje standarde, jednoličnim hodnicima, završna borba ostala je urezana u sjećanje.
– maximalni
Pyramid Head – Silent Hill 2
Ako ste od igre tražli misterioznu priču, zagonetke i horor, bolji odabir od Silent Hilla niste mogli napraviti. U cijelu tu zavrzalmu savršeno se uklopio boss Pyramid Head koji, kao što mu samo ime govori, na glavi (ili umjesto nje) ima metalnu piramidu i predstavlja jednu od najuznemirujućih kreatura u gamingu općenito. Prvi puta Pyramid Head pojavljuje se u Silent Hillu 2 i tamo predstavlja fizičku manifestaciju osjećaja krivnje glavnog lika Jamesa Sunderlanda, a sama borba odvija se u više navrata tijekom cijele igre, a često samo jedan njegov udarac znači gledanje u mrski natpis Game Over.
– maximalni
Svi mi znamo da se od vlastite savjesti ne može pobjeći, a James Sunderland ima (ne)sreću da ga na tu jednostavnu istinu svako malo podsjeća Pyramid Head. Premda nikada nije izustio niti jedno slovo, ovaj legendarni negativac samom svojom pojavom dira one najsenzibilnije žice u nama i izaziva nelagodu koju je teško opisati riječima, bilo da našeg (anti)junaka naganja golemom zahrđalom mesarskom nožinom, bilo da samo stoji u tmini i nijemo nas promatra iz prikrajka. Spoznaja o njegovoj pravoj ulozi u priči samo perpetuira već ionako osigurano mjesto na svevremenskoj listi najupečatljivijih antagonista te podiže jezu na jednu sasvim novu razinu. Šteta što to nije shvatila i ekipa koja je snimila SH film…
– Fox
The Boss, Metal Gear Rex, The End (MGS serijal)
Teško je odabrati samo jednog bossa iz kultnog serijala Metal Gear Solid. Okršaj s The Boss na završetku Snake Eatera trenutak je u kojem se Naked Snake suočava sa svojim mentorom i upotrebljava dobri stari CQC, a ovo je definitivno više emocionalan udarac i pritisak na igrača, nego sama boss borba.
Borba s Metal Gear Rexom je tijekom prvog prelaska igre djelovala kao najteža, ali i najimpresivnija boss borba ikad. Najbitnije je bilo imati dovoljno Stinger raketa, Chaff granata i hrane za obnovu zdravlja. Nakon/Ako se izvuče živa glava iz borbe s nečim što zapravo cijelu igru tražite, završni obračun s Liquidom predstavlja mačji kašalj.
Vraćamo se još jednom u MGS 3: Snake Eater i borbu sa starim snajperistom imena The End. Ako zanemarimo varanje i pomicanje sata na PlayStationu 2 unaprijed (The End umire od starosti), radi se o klasičnoj, istovremeno i izazovnoj, boss borbi u kojoj je potrebno upotrijebiti vještinu, lukavstvo i “thermal vision” naočale, a zauzvrat se dobije savršeni osjećaj da ste postigli nešto bitno i teško ostvarivo.
– maximalni
Bowser – Super Mario serijal
Da se Super Mario kojim slučajem rodio kao Sherlock Holmes, Bowser bi zasigurno bio profesor Moriarty. Začeci rivalstva između legendarnog talijanskog vodoinstalatera i monstruozne bodljikave kornjače otmičarskih pretenzija sežu još u daleku 1985. godinu i prvi Super Mario Bros. naslov, a zanimljiv je podatak da ga je Shigeru Miyamoto prvotno zamislio kao bika. Među najlegendarnije bitke ovog dinamičnog dvojca zasigurno spada ona završna iz Super Marija 64 na zvjezdastom poligonu među tamnim oblacima, popraćena dramatičnom orguljaškom temom. Unatoč opetovanim porazima koje mu Mario nanosi iz nastavka u nastavak, ovaj veliki neotesanac još uvijek nije naučio lekciju te svojim dijaboličnim planovima i dalje zagorčava život našem junaku unoseći nemir u inače idiličnu svakodnevicu Mushroom Kingdoma.
– Fox
Famed Mimic Gogo – Final Fantasy V
Sjećate li se uopće vremena kad je Final Fantasy bio smješten u periode srednjeg vijeka, imao sustav klasa i zeznute bosseve? Više ne? Tko bi vas mogao i kriviti kad je od takvih vremena prošlo ohoho godina. Zašto zeznuti bossevi? Evo za primjer jedan Famed Mimic Gogo iz Final Fantasy petice (pojavljuje se i u šestici). Jedan od najtežih bosseva u igri za kojeg ćete morati dobrano grindati level svakog lika da bi ste ga uopće pobijedili. Ili ipak ne! Promjenom taktike on može iz najtežeg postati najlakši boss ikada! Kako? S obzirom na to da on ponavlja svaki vaš napad, ali s nešto više štete, nema ga smisla uopće napadati. Zato nemojte! Ako ne napadate vi, neće ni on jer će ponavljati vaš nenapadanje. Nakon nekog vremena on kaže kako je sretan vašom perfektnom izvedbom nenapadanja te se povlači u svoj rift, a vi pobjeđujete. Eh da, moguće ga je i tradicionalnom borbom pobijediti, ako vam se da nabijati level.
– Yakuza_stinger
Pylraster – Final Fantasy XII
Meni osobno je u sjećanju ostao Pylraster iz FF XII. Zašto? Boss nije nešto pretjerano težak, istina udara jako, ali meni će zauvijek biti drag jer me jednom kad sam odlazio iz Ridorane dočekao i ubio, a zadnji save sam napravio prije cca 2h.
– ThaUrban
Omega – Final Fantasy serijal
Misteriozni paukoliki robot, koji se pojavljuje u gotovo svakom nastavku ovog legendarnog serijala, često predstavlja najveću prepreku koju moramo prijeći. Naoružan snažnim laserskim topovima te cijelom artiljerijom moćnih čarolija, Omega zasigurno opravdava svoju titulu. Njegove inkarnacije variraju od mehaničke grdosije do božanskog bića. Često noseći naziv Omega Weapon, on dokazuje svoju stvarnu svrhu – oružje za masovno uništenje. Poznata je, iako nikad potvrđena, teorija o putovanju kroz vrijeme i prostor. Vodeći se njome, možemo zaključiti kako su svi Omega neprijatelji zapravo jedan te isti.
– Kabegami
Gilgamesh – Final Fantasy serijal
Baš poput svog kolege Omege, Gilgamesh je kultni lik Final Fantasy serijala, često unoseći dašak humora svojim histerično brzim pričanjem i nespretnošću. Usprkos tome, ne smije ga se podcijeniti jer je mačem vješt koliko i jezikom. Pojavljuje se u gotovo svakom nastavku, najčešće u obliku snažnog ratnika koji traži izazov. Borba s njim se najčešće vodi na velikom mostu od kuda je i poteklo ime njegove glazbene teme (Battle At The Big Bridge). Nakon neslavnog poraza od strane naših junaka Gilgamesh biva zatočen u limbu, osuđen na vječno lutanje nepoznatim svjetovima sa samo jednim ciljem – dokazati koliko je zapravo snažan.
– Kabegami
Lady Maria of the Astral Clocktower – Bloodborne: The Old Hunters
Lady Maria mi je definitivno najdraži boss u čitavom Soulsborne univerzumu igara. Ova nezaboravna i krvava borba traži od igrača da uistinu savladaju sve mehanike borbe, pogotovo parry sustav koji je u ovoj borbi itekako važan. Atmosfera je nezaboravna kao i sam dizajn Lady Marie koja je jako bitna za svijet i lore Bloodbornea, a sve to na dodatnu razinu podiže i genijalan soundtrack. Lady Maria ima odličnu kombinaciju poteza koristeći Rakuyo oružje, a igrači posebno moraju paziti u drugoj fazi kada Maria dobiva još kompleksnije pokrete. FromSoftware nam je u ovom DLCu pružio možda i najbolje borbe u serijalu, a sam sustav borbi s dvije faze je ubačen i u Dark Soulsu 3 u brojnim borbama.
– viper89