FFA Focus

Osvrt na PS5 prezentaciju: Mlake igre, mlak dojam, genijalan dizajn i ogroman potencijal za dalje

Dopustili smo si dan odmora kako bismo hladne glave mogli prokomentirati Sonyjevu prvu PlayStation 5 prezentaciju.

Prvo bih se osvrnuo na produkciju koja je bila vanserijska. Zaista je nevjerojatno kakvu prezentaciju je Sony uspio kreirati radeći većinom iz domova s prezenterima raspoređenima u različitim državama na različitim kontinentima. Tokom čitave prezentacije, ako izuzmemo upitnu kvalitetu većine prikazanih igara, imali smo dojam da gledamo nešto iz budućnosti.

Fantastična produkcija

Tranzicije između igara s PlayStation simbolima u pozadini pričale su neku svoju priču koja je na samom kraju kulminirala, rekao bih, epskim predstavljanjem izgleda PlayStationa 5. Zvučni efekti čitavu prezentaciju podignuli su na jednu novu razinu. Svaka sekunda prezentacije, s produkcijske strane, imala je smisla i na neki svoj način prikazala je da bi budućnost igranja, barem na PS5, trebala biti jedno specifično-ugodno iskustvo. Od primanja kontrolera u ruke do gotovo trenutnog uranjanja u neki od digitalnih svjetova, svaka gaming seansa trebala bi biti zaseban doživljaj.

Trenutci uoči predstavljanja PlayStationa 5 bili su dodatno nabrijani ovakvim prizorima. Malo tko je bio ravnodušan.

Istu tu priču, nažalost, nisu ispričale prikazane igre. Sony je, osim kod dvije igre, propustio pokazati što nam to donosi budućnost i tokom većine konferencije u biti smo se dosađivali igrama koje po ničem posebno ne odstupaju od današnjih standarada. Što ne znači nužno da one nisu i neće biti kvalitetne te da ne zavrjeđuju našu pažnju. Ali očekivali smo budućnost koja će nas izuti iz cipela.

U vrijeme kad je gustoća piksela dosegnula razine koje, nažalost, eliminira kompresija na internetu (posebno naglašena kod streamanja), jako teško je prikazati grafički pomak koji je, realno, poveći i postoji. Stoga smo očekivali da će Sony tokom prezentacije fokus postaviti na jedan drugi element koji zaista radi revoluciju u industriji i znatno lakše ga je demonstrirati – brzi SSD. Međutim, to smo vidjeli u samo dvije igre. Odnosno, u samo jednoj konkretnije.

Koji SSD?

Mogućnosti SSD-a tako su prikazane samo u Ratchet & Clank: Rift Apart igri koju su mnogi od vas otpisali poradi relativno dječjeg izgleda. Ratchet je tokom čitavog prikaza skakao kroz dimenzijske procijepe iz jednog golemog i detaljnog svijeta u drugi i natrag bez gotovo ikakvog učitavanja. Ništa tehnički impresivnije nismo imali priliku vidjeti godinama. Radi se o fantastičnoj demonstraciji čitavog sustava PlayStationa 5 i njegovog do danas neviđeno efikasnog sustava propusnosti podataka u gaming industriji.

Iduća igra koja je to donekle prikazala je Horizon Forbidden West s jednim od najimpresvinijih prikaza neke igre ikad. Količina detalja je nevjerojatna, međutim, nismo sigurni da je sve prikazano bilo izvođeno baš u engineu i Horizon Forbidden West će se trebati još dokazivati narednih mjesec uoči izlaska (nadamo se da se radi o launch naslovu).

No vratimo se na igre. Svojom pojavom je oduševio i Gran Turismo 7, međutim, tek nakon konferencije oduševio je i prikazom kada smo čitav njegov prikaz (uključujući i gameplay) mogli pregledati u 4K rezoluciji. Ostale velike igre poput novog Spider-Mana, remakea Demon’s Soulsa ili Hitmana 3 bolje da nisu ni prikazali jer CGI traileri nisu baš nešto što očekujemo od “budućnosti igranja”.

Sonyju i ostalim velikim igračima kako se to radi pokazala je igra jednog malenog indie studija koji se dosad bavio isključivo produciranjem animacija. Kena: Bridge of Spirits posramio je sve njih fantastičnom količinom detalja, gameplayem, naočigled simpatičnom pričom i grafikom za koju je Pixar tek prošlost koje ćemo se ponekad sjetiti.

I sada dolazim do onog djela koji je bitan skoro kao i odgledana prezentacija. Što sve nije predstavljeno.

A što sve nije predstavljeno?

Gomila toga. Danas, gledano s odmakom, u kontekstu dvoboja s Xbox Series X radi se o fantastičnoj prezentaciji. Posebno iz poslovne perspektive Sonyja. Iz naše perspektive mlaku prezentaciju spasio je prikaz PlayStation 5 konzole i nakon toga definitivno više ne možemo pričati o cjelokupno negativnom dojmu. Sony je ostvario nevjerojatan odjek u cijelom svijetu u tolikom obujmu kakvom se Microsoft sa Xbox Series X (i nijednom drugom konzolom) dosad nije ni približno primaknuo.

Sony je takav odjek postigao i bez sekunde gameplaya iz novog Spider-Mana, Horizona, remakea Demon’s Soulsa… Bez da je zaronio dublje u Gran Turismo 7 ili Returnal koji bi trebao biti velika PS5 ekskluziva.

Sony je takav odjek postigao čak i čuvanjem novog projekta Santa Monice studija, vjerojatno novog God of Wara koji je sad već u trećoj godini razvoja. Sačuvani su i veliki projekti o kojima se šuška od Japan i London studija. San Diego također radi na nečem što nije MLB igra, a znamo i za Guerillu da priprema još jednu igru osim Horizona. Sigurno sam zaboravio još neki studio. Podsjetit ćete me u komentarima

Sony je takav odjek postigao bez ijedne igre najvećih svjetskih izdavača poput Electronic Artsa, Ubisofta ili Activisiona. Uvijek su slične prezentacije i velike konferencije ugostile neke od njihovih najvećih igara. Sony je neke igre s kojima ima partnerske ugovore tako uspješno sačuvao za neku drugu priliku bez da je narušio odjek prezentacije u globalu. Bili smo uvjereni da je predstavljanje novog Call of Dutyja sigurna stvar. Navodno su Sony i Warner Bros u zadnji trenutak s rasporeda skinuli i predstavljanje nove Batman igre.

Sony je takav odjek postigao bez sekunde prikaza ijednog djela sučelja konzole ili pojašnjenja Creator tipke koja, navodno, u kombinaciji s novim hardverskim mogućnostima pruža daleko više od Share tipke s PS4. Jesam li spomenuo i DualSense kojem još uvijek nismo vidjeli pozadinu? Ili samo ja umišljam da se tamo skriva još poneka mogućnost kontrolera?

Čeka nas pakleno ljeto i jesen kroz dvoboj Sonyja i Microsofta nebi li nas nagovorili da kupimo baš njihovu konzolu. Jedni i drugi će na stol baciti sve moguće karte, a sve dosad, uključujući i prvu PS5 prezentaciju, samo je odmjeravanje snaga i taktičko zauzimanje pozicija. Sony je nevjerojatan odjek uspio ostvariti bez da otkrije veliku većinu vlastitih aduta i iskreno, ne vidim kako do zime, blagdana i početka prodaje ovo mogu zeznuti.