FFA Focus

Uncharted: Legacy of Thieves Collection – osvrt na PC port

Da mi je netko rekao prije xy vremena da ću, upalivši PC igru skinutu sa Steam servisa, ugledati logo „PlayStation Studios“, rekao bih da se okani tih ludih gljiva koje je konzumirao. Pogotovo kada se radi o donedavnim PlayStation ekskluzivama koje radi Naughty Dog, koji je praktički od postanka PlayStationa radio igre isključivo za Sonyjeve konzole – rekao bih da nema šanse da se tako nešto dogodi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A ipak se događa! Sada, između ostalog, i Uncharted s Legacy of Thieves kolekcijom pod vodstvom Iron Galaxystudija zaduženog za prebacivanje dolazi na PC. O samim igrama Uncharted 4: A Thief’s End i Uncharted: The Lost Legacy, odnosno o priči, gameplayu, zvuku i ostalome neću jer za to imamo recenzije, a imamo i osvrt i za istu kolekciju na PlayStationu 5. U ovom osvrtu ćemo samo govoriti o tehnikalijama teeeeeeeeeeeeeeeeeeeee kako se igre ponašaju na PC-u.

Freedom!

Prije mjesec dana pisali smo o specifikacijama, od minimalne do ultra konfiguracije, a koje izgledaju ovako:

Minimum Recommended Performance Ultra 
Okvirne postavke30 FPS @ 720p Medium Settings 30 FPS @ 1080p High Settings 60 FPS @ 1440p High Settings 60 FPS @  4K Ultra Settings 
CPU Intel i5-4330 AMD Ryzen 3 1200 Intel i7-4770 AMD Ryzen 5 1500X Intel i7-7700k AMD Ryzen 7 3700X Intel i9-9900k AMD Ryzen 9 3950X 
GPU NVIDIA GTX 960 (4 GB) AMD R9 290X (4 GB) NVIDIA GTX 1060 (6 GB) AMD RX 570 (4 GB) NVIDIA RTX 2070 (8 GB) AMD RX 5700 XT (8 GB) NVIDIA RTX 3080 (10 GB) AMD RX 6800 (16 GB) 
RAM 8 GB16 GB 16 GB  16 GB  
Storage 126 GB HDD (preporuča se SSD) 126 GB SSD 126 GB SSD  126 GB SSD  

Hardverski jako zahtjevno za naslove stare 5 i 6 godina

Zanimljivo je vidjeti da bi Uncharted 4, koji je izašao 2016. (znači 6 godina stara igra) i The Lost Legacy, koji je izašao 2017. godine (prije 5 godina) trebale imati tolike konfiguracijske zahtjeve ako ih se želi pokrenuti pri maksimalnim postavkama. Naravno, pričam o renderiranju u 4K pri 60 FPS-a i da pritom potjeramo detalje do kraja što je više moguće. Ultra detalje, pošto na manje ne pristajemo, jelte.

Ovo jednostavno oduzima dah

Ako vam nabrijavanje grafičkih postavki nije opcija ili ne patite na to, a htjeli biste kolekciju igrati na PC-u, dobre stare GTX-ice serije 10xx će biti u stanju izvući full HD rezoluciju pri stabilnih 30 FPS-a. Moguće je čak i isčupati i koji frame extra nauštrb detalja. To znači snižavanje Advanced Graphic detalja na niske razine (ispod medium).

Budući da sam apgrejdao svoju kantu, bilo je vrijeme da ju malkice „oznojim“ i da vidim kako se ponaša u raznim situacijama i postavkama. Moja konfiguracija je sljedeća:

  • CPU: Intel core i5-12600K 3.7 Ghz
  • MOBO: Gigabyte Z690UD
  • GPU: Nvidia GeForce RTX 3070 Ti (8GB)
  • RAM: DDR4 – G Skill 3600Mhz 16GB
  • OS: Win 11 64-Bit
  • Storage: Samsung SSD 980M.2 (931GB)

Sudeći po svemu, tj. uspoređujući brojke s tablicom, trebao bih izvući barem 1440p u 60 FPS-a. Ajmo vidjeti mogu li više od toga? Evo kakve se sve postavke nude na sljedećim slikama:

Za početak sam odlučio ići na totalni maksimum. Rendered resolution u 3840×2160, što je na Render scale ekvivalent od 100. Skala računa postotak u odnosu na Display Resolution. Ako je 100% – znači da su rezolucije identične. Moguće je skalirati i na veće rezolucije, ali moja konfiguracija to ne može izvesti.

Daleko od 30 FPS-a na Ultra u 4K s RTX 3070 Ti

V-Sync je uključen jer bez njega se događa toliko screen tearinga da boli glava. Odmah ispod je moguće uključiti 30 FPS lock što sam, naravno, isključio. Uključih performance counters da gledam u koliko se FPS-a igre izvode, a motion blur intensity sam ostavio na 8 što mi je bilo čisto okej.

Kao razglednica, kažem vam

Za svaku promjenu postavki je moguće vidjeti koliko jedu VRAM-a. S obzirom na 8GB VRAMA, lako sam liniju doveo u crveno (u izračun je ubačen i dio memorije koje uzimaju ostale aplikacije u pozadini i sam OS). A za dovesti je u crveno, dovoljno je otići u Advanced Graphic sekciju te staviti preset „Ultra“. Time se svih 7 postavki maksimizira i možemo početi!

Pri rezoluciji 4K i ultra detaljima, mogao sam komotno zaboraviti da ću ikad doživjeti 60 FPS-a. Jednostavno ne ide. 90% vremena će se broj sličica kretati u intervalu od 40 do 50 FPS-a, osim ako se ne radi o scenama gdje se događa puno toga (masivne destrukcije okoliša, hrpa ljudi na tržnici ili na aukciji). U tom slučaju FPS pada na 27 do 30 FPS-a.

Tek u uskim koridorima i malim prostorijama gdje je praktički sve statično, moguće je izvući cca 52-53 FPS-a i to je to. Više od toga nikako. U slučaju da želim stabilnih 30 FPS-a, dovoljno je staviti kvačicu na 30 FPS lock i stvar će funkcionirati. Framerate će se držati konstantno na 30 sličica cijelo vrijeme i to je to.

Ako želim imati 4K rezoluciju i relativno stabilnih 60 FPS-a veliku većinu vremena, tada moram sniziti detalje sa ultra na barem medium. Neke stavke kao što su textures ili reflections čak i niže. No to mi nije bila opcija. Na ultra detaljima sve izgleda ljepše stoga je rezolucija morala ići niže.

Za referencu sam uzeo Uncharted 4 poglavlje 11: “Hidden in Plain Sight”, s obzirom da na samom početku ima dosta ljudi i clocktower s puno pomičnih dijelova koji daju lagani udar na performanse, te išao petljati po opcijama.

DLSS (ne) odrađuje posao

Ako pustim igru da sama odluči što je najbolje za moju konfiguraciju na ultra detaljima, imat ću uključen DLSS kao balanced gdje je renderirana rezolucija nekih divljih, nestandardnih 2227×1253 pixela, a DLSS sharpness 65/100.

Tu će se Lost Legacy na PC-ju kretati u 60 FPS-a 99% vremena te neće padati čak ni u masovnim scenama jurnjave i eksplozije i napucavanja. Rijetko će se dogoditi lagani framedrop pri ogromnim ekspozicijama i to je to. Praktički neprimjetno.

Ako DLSS stavim u quality mode, rezolucija će biti 1440P. Pri DLSS sharpness 65 će se izvoditi u 60 FPS-a, ali će biti primjetni dropovi i po 20-ak FPS-a tamo gdje se inače događaju. Ako ostavim rezoluciju i potegnem DLSS sharpness na 100, e onda framerate vrluda do besvijesti. Nema nikakve konstante, što mi nije fora tako da sam se općenito maknuo od DLSS-a.

Oj, pazi da ne padneš!

Iz dosade spustih rezoluciju na full HD i stavih sve na maksimum i tu nema greške. Zakucanih je 60 FPS-a neovisno o situaciji. Što god u tom trenutku igra baci pred moj hardveraj, on to žvače bez beda. Ali ajmo mi dignuti rezu.

Ispada da najbolje uloženo – dobiveno ostvarujem pri rezoluciji od 2688×1512 piksela na ultra postavkama što je čak i više od 1440p. 95% vremena je FPS postojan u 60 FPS-a, što mi je sasvim prihvatljivo. Rekao bih da mi je konfiguracija negdje između „performance“ i „ultra“.

Uncharted 4 ima barem 10-ak pozicija koje daju jači udar na performanse, dok je The Lost Legacy tu malo ispoliraniji. Ili barem nema situacije s toliko detalja koje bi rušile framerate. U TLL mi je pri 2688×1512 piksela i ultra postavkama 99% vremena FPS bio zakucan na 60, što je super.

Bez tehničkih poteškoća

Nisam isprobao igrati sa Dual Senseom, koji bi trebao mogućnostima pratiti sve ono što izvodi i na PS5, već sa Trust GXT 545 gamepadom, ali tu nema greške. Automatski ga prepozna i mapira kao Xbox One kontroler te sve radi kako spada.

Što se samih igara tiče, nisam nijednom doživio neki glitch ili rušenje igre. Jedino par puta doživjeh naknadni loading od sekundu dvije, što bi možda prije prije pripisao svojoj konfiguraciji nego kodu igre. Uglavnom se sve izvodi besprijekorno te mi je drago zaključiti kako se ni ovaj put neće dogoditi novi Horizon Zero Dawn.

Međutim, nekako smatram da bi toliko stare igre jedna RTX 3070 Ti morala biti u stanju žvakati u 4K 60 FPS-a na maksimum detalja. Možda se igre daju dodatno optimizirati po tom pitanju nekom budućom zakrpom, ali čak i bez toga – apsolutno preporučujem da Uncharted: Legacy of Thieves kolekciju odigrate na PC-ju (ako ih niste odigrali na „plejci“ ili jeste, ali želite i na PC-u).

Zna se da Uncharted 4 i The Lost Legacy izgledaju odlično, ali kad im pustimo krila u vidu grafičkih postavki, izgledaju još i bolje. Iron Galaxy je napravio sasvim dobar posao.

Vrijedi li toliki novac?

Uglavnom, kad podvučem crtu – Uncharted: Legacy of Thieves Collection se jednostavno mora naći u vašoj kolekciji ako posjedujete PC i igrate se na istome. Koliko god bilo isprva čudno igrati donedavnu PlayStation ekskluzivu na kanti – nakon par minuta sve sjeda na svoje mjesto i avantura može početi!

Unharted: Legacy of Thieves Collection na Steamu i Epic Games Storeu izlazi 19. 10. po cijeni od 50 eura. Vrijedi li toliko? Ako ranije niste igrali Uncharted naslove na PlayStationu, kolekciju definitivno preporučam, a u suprotnome, ako ste Uncharted 4 i Lost Legacy igrali u grafički nadograđenoj kolekciji na PS5, onda vam ovo izdanje neće pružiti znatno bolje vizualno iskustvo.

Podrži FFA za samo 1€ i riješi se reklama

Svaki vaš doprinos pomaže nam očuvati gaming zajednicu koju volite. S malom donacijom možeš ukloniti reklame s FFA i dobiti bedž po želji pored imena u komentarima.

PODRŽI NAS
Igra

Povezano