Recenzije

Recenzija | Divided We Fall

“United we stand, divided we fall.”

Upravo su to riječi kojih se ovaj indie online RTS naslov religiozno drži, a sve je započelo davne 1997. kad je nastao Chain of Command. Uspjeh tog naslova naveo je Floriana Kädinga da započne rad na nastavku imena Call of Combat koji izlazi pet godina kasnije. Svojim naglaskom na timsku igru i pažljivo planiranje zaradio je vjernu bazu fanova. 2013. godine osnovan je KAVA Game Studio koji počinje rad na istoimenom nastavku te dvije godine kasnije pokreće Kickstarter kampanju. S vremenom je nastavak promijenio ime u Divided We Fall te je danas dostupan kao dio Steamovog Early Accessa.

Divided We Fall strategija je u stvarnom vremenu s ogromnim naglaskom na timsku igru. Smještena je u razdoblje Drugog svjetskog rata, a igraču su ponuđene dvije strane: američka i njemačka. Pokretanje igre vodi do lobbyja gdje su svi igrači povezani u jedan chat te mogu otvarati vlastite sobe za igru jedni s drugima. Svaki igrač na početku runde ima četiri vojnika pod svojom kontrolom. Veličina borbe može ići i do 15 protiv 15 igrača što dovodi brojku vojnika na terenu do vrtoglavih 120.

BattlePlan3

Kad prvi put pokrenete rundu, prvo što će vam upasti u oči grafički je prikaz koji nije na razini koju bi očekivali u 2016. godini. Vrlo krute animacije vojnika koji izgledaju kao da klize po terenu, lošije teksture samih vojnika i manjak detalja na mapi samo su neke od stvari koje se odmah primijete. Odmah zatim postane jasno da i sa zvukom nije puno bolja situacija. Saveznička i njemačka oružja zvuče identično, a zvuk okoline je gotovo nepostojeći. Pozadinska skladba aktivira se tek krajem runde kako bi pojačala dojam napetosti. Nedostatak tih detalja znatno škodi imerziji. Ipak, nakon prvotnog šoka i navike na igru dođe se do zaključka kako je gotovo sav naglasak stavljen na igrivost.

Gameplay može napraviti neviđenu razliku kada je riječ o kvaliteti igre. Loš gameplay može pokopati i najljepšu igru, dok onaj koji je dobar može izvući igru loše prezentacije. Kada je riječ o ovoj strategiji, ona se zasniva na sistemu okruživanja protivnika. Iako se na prvi pogled čini vrlo jednostavnim principom, gameplay Divided We Falla puno je dublji od toga. Svaka runda započinje fazom planiranja u kojoj najviše rangirani igrač određuje gdje će ići niže rangirani igrači. Nije nužno slušati zapovjednika, no skupljanje experiencea dosta je sporo, stoga treba uzeti u obzir da viši činovi imaju jako puno iskustva i znaju što rade. Isto tako, najviši čin ima prednost i kod opreme. Osnovnu opremu čine puške M1 Garand/Kar98 te pet granata. Najbolji igrač u timu ima prednost u odabiru “bolje” opreme, stoga viši činovi na serveru puno lakše dođu do automatskih pušaka, mitraljeza, viška municije ili granata. Nakon što završi faza planiranja, kreće akcija.

DividedWeFall game 2016 09 18 22 06 14 85

Runde se zasnivaju na capture the flag sistemu gdje svako novo zauzimanje područja produljuje trajanje runde što motivira igrače da ne čuče na jednom mjestu. Kako se igra odvija u stvarnom vremenu, refleksi znaju igrati veliku ulogu. Fog of war ovdje funkcionira na malo drukčiji način. Svaki igrač vidi samo ono što njegovi vojnici vide, što znači da ako ne vidimo suborce, nećemo znati gdje su. Zbog toga je timska igra prijeko potrebna. Ta timska igra u fokus stavlja izvrstan community koji je uvijek spreman na komunikaciju i pomoć. Svaki pucanj izražen je postotkom koji pokazuje šanse za pogodak. Naravno, ako je vojnik iza zaklona, manja je šansa da ga se pogodi. Treba uzeti u obzir da vojnici padaju od jednog metka, stoga je zaklon ključna stavka u svakoj borbi. Zbog svoje taktičke dubine Divided We Fall nudi sate i sate zabave te bezbroj taktičkih mogućnosti, a sam osjećaj pobjede je neprocjenjiv.

Nažalost, igra pati od problema s ravnotežom. Granate su prejake te ih ima previše što često rezultira bombardiranjem čitave mape i gubljenjem taktičke biti. Isto tako čitava faza planiranja traje dosta dugo što može odbiti nestrpljive igrače. Kretanje vojnika po terenu je dosta sporo, što nije nužno loša stvar jer daje vremena da se razmisli o idućem potezu, no ponekad zna biti naporno čekati pola minute da vojnik otrči od jednog zaklona do malo udaljenijeg zaklona. Isto tako, bugovi stvaraju probleme prilikom matchmakinga pa su rušenja igre nerijetka.

Sve u svemu Divided We Fall je igra koja nije za svakoga. Audiovizualna prezentacija odbit će one kojima je pri vrhu prioriteta lijep izgled. Isto tako gameplay neće privući one koji su nestrpljivi i brzaju u svojim odlukama jer je riječ o igri živaca. No kada se zanemari neobrađena vanjština dobije se vrlo duboka strateška igra koja nagrađuje razmišljanje i pažljivo planiranje. S obzirom da je riječ o Early Accessu, jasno je da će biti još promjena u igri te će se unaprjeđivati. Upravo u tome leži veliki potencijal koji bi mogao popularizirati igru. Za one koji vole Men of War, ovo bi mogao biti pun pogodak, pogotovo ako ih privlači close combat. Za sve ostale bi najbolje bilo da prvo pogledaju koji prikaz gameplaya, pa sami odluče. Unatoč nedostatcima, nije riječ o lošoj, već neispoliranoj igri koja ima potencijal postati odličnim temeljem za daljnji razvoj serijala.

Povezano