Recenzija | Mortal Kombat 11: Aftermath

Jedan sam od onih igrača koji igra različite vrste igara, različitih žanrova, uvijek spreman dati priliku nečemu što mi na prvu i ne djeluje kao nešto što bi me zanimalo. Fighting igre poput Tekkena, Street Fightera i Mortal Kombata sam kao klinac doslovno gutao, gubio sate i sate na učenje poteza svakog pojedinog lika.

S vremenom sam počeo gubiti zanimaciju za taj žanr općenito, a sve je kulminiralo sa Tekkenom 7 kojeg sam prodao ubrzo nakon prelaska (platiniranja) i nakon općeg iživljavanja kojeg sam trpio u onlineu. Mislio sam da sam završio sa žanrom općenito, pa ni samu najavu Mortal Kombata 11 u prosincu 2018. nisam ispratio sa nekim prevelikim zanimanjem.

Da bi zatim počeli forsirati sa onim brutalnim i bolesnim fatality videima namijenjenima da probude malog sadista u tebi, pa su krenuli pozitivni komentari open bete, ubrzo i pozitivne recenzije. I naravno da sam pokleknuo, izvukao Mastercard i razbio račun na što je više rata moguće. Godinu i pol dana te cca 400 ingame sati kasnije, MK11 se i dalje svakodnevno vrti u mojoj konzoli, a preko 4500 online mečeva je dokaz da nijedna kuna provučena taj dan na POS aparatu nije bila potrošena uzalud.

Your past is mine!

Priča Mortal Kombat: Aftermatha započinje odmah nakon završetka originalne priče iz Story moda MK11. Kronika je mrtva, a Liu Kang, obdaren novim moćima, spreman je uz pomoć „Hourglassa“ ispraviti tijek povijesti.
Navedeno prekida pojavljivanje portala iz kojeg izlaze Shang Tsung, Fujin i Nightwolf, koji su Kronikinom smrću pobjegli iz njenog zatvora. Shang Tsung napominje Liu Kangu da njegov naum ispravljanja povijesti neće uspjeti bez Kronikine „Crown of Souls“ koja je uništena u Liu Kangovom dvoboju sa njom.

Kako bi došli do Krune, Liu Kang pristaje vratiti navedeni trojac u prošlost, odnosno, u vrijeme događaja ispričanih u MK11 Story modu, dok Kruna još nije došla u Kronikine ruke. Uz prefrigani Shang Tsungov smiješak, Liu Kang otvara novi portal i naša tri mušketira kreću u potragu.

Stavros, Pejaković i Grdović na snimanju novog spota.

Your Soul is mine!

Stari gad Shang Tsung najveća je zvijezda Aftermathovog Story moda. Cary-Hiroyuki Tagawa (glumio Shang Tsunga u prvom Mortal Kombat filmu) odradio je fantastičan narativni posao i vjerno je prikazao svima dobro poznatog čarobnjaka. Teško je za očekivati da netko poput Shang Tsunga pomaže nekome zbog ičeg drugog osim svoje koristi, a stara lija i ovdje pokazuje da je premazana svim mastima. Sav fokus Aftermath ekspanzije je na njemu i njegovom spletkarenju te njegovom odnosu sa drugim likovima (od kojih ga većina želi mrtvog, što im se baš i ne može zamjeriti).

Aftermath je fokusiran na nove likove koji su ubačeni u igru nakon njenog izlaska. Radnja se, kao što je već spomenuto, odvija paralelno sa većinom događaja iz MK11 Story Moda, a posredstvom Liu Kanga, Shang Tsung i njegova ekipa su ubačeni točno u epicentar zbivanja sukoba sa Kronikom.
Ovdje u priču ulaze spomenuti novi likovi i sve borbe odrađujemo s njima što je odličan potez developera. Bilo da se radi o likovima iz „Kombat packa“ ili Aftermatha, svaki ima svoj stil, zanimljiv je za igranje i sa razlogom je ubačen u igru.

Aftermath Story mod zabavit će vas na nekih 3-4 sata i vjerujem da nijednom igraču neće biti žao vremena kojeg je odvojio na njegovo odigravanje. Gledanje poznate priče iz drugog ugla, odlična koreografija borbe i fantastična gluma svih protagonista potpomognuta vrhunskim animacijama, igranje sa novim likovima i učenje njihovih stilova borbe… NetherRealm Studios zna svoj posao.

Dok su vlasnici Kombat Packa već i prije mogli zaigrati sa Shang Tsungom ili Nightwolfom, Fujin i Sheeva su dvoje likova koji su nakon dugog niza godina napokon dočekali da opet budu dio Mortal Kombat rastera.

Fujin, bog bure, tramontane i vjetra s Dinare.

Ako je za suditi prema online mečevima, oba lika su dobro primljena kod igrača i sukobi sa njima su poprilično česti. Autor ovih redaka također je oduševljen Fujinovim borbenim stilom i potezima, i, premda mi je Noob Saibot i dalje main lik, sve više i više koristim Fujina u online borbama. Nema širok spektar poteza na raspolaganju, ali ono što ima je unikatno i smrtonosno, a na Youtebeu se već sad mogu naći brutalne kompilacije njegovih combo poteza.

U svakom slučaju, Bog Vjetra je, barem meni, mnogo zanimljiviji lik od svog brata Raidena. Da ne spominjem ponajbolji fatality od svih likova u rosteru.
Sheeva, s druge strane, nema takvu „lepršavost“ pokreta kao Fujin, ali je, u rukama pravog igrača, smrtonosan borac u close combatu. Sheevu također karakterizira i njezin „Stomp“ potez koji je poprilično abjuzan u onlineu i trenutno se jako teško obraniti od njega. Očekujem patch koji će uskoro to ispraviti, jer sadašnja situacija jako frustrira.

Dead or alive you’re coming with me!

Robocop nastavlja niz popularnih gostujućih likova iz poznatih filmova / stripova te se pridružuje Jokeru, Terminatoru i Spawnu kao jedan od igrivih likova. Vjerna kopija imenjaka iz filmova, s glasom i stasom Petera Wellera, ali sa nedovoljno raznolikim set up-om pokreta koji se većinom svode na projektile iz daljine. Dovoljno zanimljiv da mu se ponekad vratim, ali nedovoljno da bih ga koristio za iole ozbiljnije okršaje u onlineu. Robocop, kao i ostali non-canon likovi, nije igriv u Story modu.

Your money is mine!

Sve dosad navedeno dio je paketa za koji ćemo platiti 40$, odnosno, 299,00 HRK. MK11 je od prvog dana izlaska, usprkos odličnim recenzijama, bio žestoko kritiziran radi mikrotransakcija. WB se na vrijeme opametio te su drastično povećali nagrade dobivene nakon borbi kako bi se smanjila potreba za kupovinom ingame valuta koje su se trošile na skinove i dodatnu opremu za likove.

Nažalost, ovakve ekspanzije i dalje se masno naplaćuju, a na nama je da odlučimo da li je sadržaj koji dobijemo vrijedan tih novaca. Uz Story ekspanziju i 3 nova lika, kupovinom Aftermatha osiguravate i 3 buduća „Character skin packa“ za neke od likova koji će izaći u narednim tjednima.
Pozitivna strana Aftermatha je besplatan dodatni sadržaj koji je updateom omogućen i onim igračima koji nisu spremni platiti (pre)veliku cijenu za kompletni DLC.

Prvi i najznačajniji je povratak „Friendship fatalitya“, a koje nismo vidjeli još od davno izašlog Mortal Kombat Trilogy iz 96.-te. Umjesto da na što brutalniji, nemilosrdniji i krvaviji način fatalityem dovršite svog protivnika i ostavite mu leš sa porazbacanim iznutricama nasred arene, izvedbom Friendship fatalitya pokrećete sličnu animaciju, ali u drastično blažem izdanju.

Svaki od friendship fatalitya izmami smiješak i moram priznati da poraz lakše sjedne kad vidim lika koji me porazio kako radi budalu od sebe.
Tako će, npr, Noob Saibot istisnuti dva klona iz sebe te preskakati vijaču koju njih dvojica vrte (osobno jedan od favorita), dok će Sub Zero zasjesti na kolica za prodaju sladoleda, izvadit ga van i počet ga lizat. Sladoled, jel…

Malo je pe*erski, al je ljepo <3

Ako ste, pak, sadistički raspoloženi, 3 staze nude „Stage Fatality“ te imate priliku dovršiti protivnika sa nekim objektom koji je za tu priliku postavljen baš tamo di treba biti. Nažalost, to je trenutno izvedivo samo na 3 staze, nadam se budućim updateovima i proširenju te mogućnosti i na ostalim arenama.

Kad sam se već dotaknuo arena u kojima se borimo, update je također donio i 4 nove, dostupne svim igračima, od kojih je Soul Chamber definitivno najbiranija u Casual online mečevima.

Nekoliko likova (Noob Saibot, Kotal Kahn…) je dobilo i po jedan novi „victory pose“ (otključava se odigravanjem Story ekspanzije), dok su skoro svi likovi besplatno dobili novi „brutality“ i poneki komad opreme.
Towers of Time su također doživjeli neke sitne preinake, a sustav augmentacija je također dobio mali upgrade sa dodatnim slotom. Vjerujem da će svih 5 igrača koji koriste augmentacije za single player dio bit oduševljeno…

Finish him!

Nakon nekih petnaestak sati provedenih sa kompletnom Aftermath ekspanzijom mogu mirne duše konstatirati da se radi o odličnom dodatku koji je ponajbolju fighting igru ove generacije učinio samo još boljom.
Sve bi bilo u redu da ta 3 dodatna lika i 3-4h proširenja Story moda ne koštaju bezobrazno previše i moj je iskreni savjet da pričekate neko sniženje. Realno, za 300 kn se danas mogu kupiti 2-3 igre sa 100h čistog gameplaya.

Free content poput Friendship i Stage Fatalitya je svakako plus, ali još jedan razlog da ne plaćate punu cijenu za ovu ekspanziju, nego ju ubrabite na nekom dobrom popustu.

Mortal Kombat 11: Aftermath recenzija

80

Odličan dodatak odličnoj igri, ali količinom sadržaja ipak ne opravdava previsoku cijenu.

Kako ocjenjujemo?