Recenzije

Recenzija | Nex Machina

Hipnotizirajuće opuštanje.

Iako neki imaju stav da je za rast i razvoj potrebno živjeti na rubu svojih mogućnosti te uporno isprobavati nove stvari (koga zavaravam, to i ja mislim…), kod game developera je rezultat često tim bolji čim dulje usavršavaju ono u čemu briljiraju. Tako imamo ekipu iz Guerille koja je ove godine s Horizonom napravila jako velik odmak od svoje ustaljene Killzone franšize i odradila nevjerojatno dobar posao. Ali zato imamo i one koji rade ono u čemu su najbolji i zato sa sigurnošću znamo kakva nas igra očekuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nex 08

Što se čeka? Zaigrajmo ovo čudo!

Pravi komercijalni uspjeh na PlayStationu 3

Ekipa iz nezavisnog finskog studija Housemarque je možda i najbolji primjer takvog pristupa. Studio je oformljen još 1996. godine, a prva im je igra bila Super Stardust. Prvih su godina radili igre za PC, uz par izleta na Xbox, N-Gage i Gizmondo konzole, dok im je prvi veliki komercijalni uspjeh bio remake njihove prve igre pod imenom Super Stardust HD, ovoga puta za PS3. Nakon toga su, uz par izleta, ostali vjerni Sonyjevoj platformi, ali i svom formatu. U pravilu se radi o ultrabrzim, frenetičnim, šarenim i zabavnim akcijama. Tako smo na PS3 dobili još Dead Nation i Outland, a pojavom nove generacije konzola došao je i hvaljeni Resogun. Posljednjih godinu dana su razvoj stavili u šestu brzinu jer smo krajem godine dobili Alienation, sada Nex Machinu, a vrlo brzo dolazi i Matterfall. Kao što smo rekli, ovdje nema mnogo iznenađenja. Žanr nije posebno kompliciran za objasniti, ali će njegovi ljubitelji definitivno cijeniti kvalitetne primjerke. Je li Nex Machina jedan od njih? Ukratko i bez previše okolišanja – apsolutno je!

Nex 02

Igra nudi i mogućnosti podešavanja profilne slike, boje metka, kao i izgleda samog avatara, ali za sve trebate platiti in-game valutom.

Rad, rad i samo rad

Igra prati onu mantru – easy to learn, hard to master. Mehanika je vrlo jednostavna za naučiti, ali za odigrati na većim težinama te postići određene pothvate, potrebno je puno vremena, znoja i živaca. Ako tražite radnju, pogriješili ste žanr. Zaplet je ovdje praktički nepostojeći. Morate potamaniti nebrojene horde zlih robota koji žanju (ne volim tu riječ, tako je nespretna…) nesvjesne ljude, jer, kao i u Resogunu, ovdje imamo bespomoćne čovječuljke koje spašavamo u šarenom metežu lasera, bombi i eksplozija. Znači, igra je jednostavna, ali izuzetno zarazna. Prešli smo je u jednom dahu – točno 60 minuta i 11 trofeja kasnije, igra je bila gotova. Na osnovnoj težini imamo pet svjetova, dok na većim dobivamo još jednu razinu.

Nex 04

Spasili smo još jednog čovječuljka, ali moramo ih skupiti sve!

Mehanika igranja

Ako ste navikli na twin stick shootere, znate kako se igra. Lijeva „gljiva“ je za kretanje lika, a desna za pucanje, odnosno pucanje i okretanje oružja u 360 stupnjeva. Osim kretanja, osnovna metoda preživljavanja bit će dash za ekspresno izbjegavanje problema. Upravo u njegovom korištenju i tempiranju leži prava umjetnost. Kako napredujete, za vrijeme borbe padat će i nadogradnje (powerup) oružja i dasha koje uvelike olakšavaju bjesomučno tamanjenje i neprekinutu borbu. Ako ipak poginete, nadogradnja neće nepovratno nestati, već, kao i u npr. Bloodborneu, imate mogućnost doći do svojeg tijela i preuzeti to što ste imali.

Nex 06

Jedna od nekoliko situacija s pogledom iz trećeg lica.

Spasite sve ljude

Spašavanje spomenutih čovječuljaka nije nužno, ali doprinosi rapidno većem broju poena što će načelno i biti cilj igre nakon što odradite inicijalni prijelaz. Većina nivoa ima razne skrivene tajne koje ćete možda teško uočiti s obzirom da nemate skoro ni sekundu odmora. Problem nije samo u tome što neprijatelji konstantno dolaze ni u tome što, dok se žurite spasiti te bespomoćne tutleke, morate paziti da i sami ne nastradate, već u tome što nakon rješavanja svih neprijatelja s te razine automatski prelazite na iduću. To znači da istraživanje nivoa morate ukomponirati u ionako već kaotičnu bitku.

Nex 01

Evo ga, tajni level! (Treba malo prošvrljati po mapi kako bi ga se našlo.)

Veliki, zločesti boss

Svaki od šest svjetova sadrži nekih 10-ak kratkih nivoa/razina, kako ih već želite nazvati, dok vas na kraju čeka boss borba. Boss borba nastupi na zadnjoj razini nakon što poubijate sve robote, a svaka ima barem 3 faze. Pogađate, što je bliži smrti, boss je opasniji. Svaki je boss načelno unikatan, ali se mehanika svodi na isto: konstantno se kretati, izbjegavati, koristiti dash te neprestano i koncentrirano pucati po velikoj mehaničkoj beštiji.

Nex 07

Evo ga, pao jedan boss… Usput, primijetili ste kako su sve slike s akcijom uhvaćene dok je padao trofej? To je zato što se od frenetične akcije ne stiže ništa, a nismo htjeli koristiti prožvakane press materijale.

Tehnikalije

Što se tiče tehničkih detalja, za razliku od Resoguna, perspektiva je ovdje 90% top down, znači ptičja, s rijetkim elementima iz trećeg lica. Grafika je priča za sebe. Stvarno je pravi show i umjetnost to što ekipa iz Housemarquea stavi na ekran. To je neopisivo briljantno blještavilo boja, lasera i eksplozija koje vas, unatoč svojoj psihodeliji i frenetičnoj akciji, zapravo maksimalno opušta i stavlja u neki posebni zen mode. Sva ta čudesa vrte se u izuzetno glatkoj izvedbi sa 60 sličica u sekundi bez imalo zastajkivanja. Valja spomenuti i nevjerojatno prikladnu i nabrijanu tehno pozadinsku glazbu finskog majstora Arija Pulkkinena koji je već radio glazbu za nekoliko njihovih igara, ali i sve tri Trine igre.

NEX 05

Evo, usporedbe radi, i jedne slike s press materijala. Eksplozija boja…

Zaključak

Na kraju, što reći za Nex Machinu nego jednoglasne riječi preporuke. Naravno, treba uzeti u obzir volite li uopće ovakav žanr i smatrate li besmislenim provesti sate i sate pokušavajući biti prvi na ljestvicama, ili spasiti apsolutno sve ljude na svim razinama, ili proći igru bez da poginete, ili riješiti sve in-game achievemente? Ako je odgovor na barem pola pitanja da, nemate što razmišljati. Ako vas još nismo nagovorili, dva dodatna plusa su niska cijena (150 kn) i co-op opcija. A nije zgorega spomenuti i da je na igri radio Eugene Jarvis, kreator popularnih arkada – Defender i Robotron. Eto, nemate što razmišljati, trk na store i peglanje!

Za kraj vas ostavljamo uz launch trailer kako biste vidjeli igru u akciji i čuli dio nabrijavajućeg soundtracka.

https://www.youtube.com/watch?v=jlMa5lZZQ-g&

{loadposition recenzija}

Povezano