Star Wars: Galaxy of Heroes

Po prvi puta na FFA – recenzija mobilne igre!

Ova je recenzija prva u dvije stvari. Po prvi puta prilažemo i video recenziju, a po prvi puta se radi o igri za mobilne uređaje. Opravdava li ova igra da bude ovdje prikazana ili ne, moći ćete uskoro prosuditi i sami.

Svi znamo za možda najpopularniju sci-fi franšizu ikad. Možda općenito niste ljubitelj znanstvene fantastike, možda preferirate Star Trek ili pak neke druge serijale, ali u svakom slučaju, mislim da nema duše koja nije čula za Star Wars. Mnogo je kultnih i prepoznatljivih elemenata, bili to likovi (Han Solo, Chewbacca, R2D2, Darth Vader…), mega popularne muzičke teme, uvodna žuta slova, svjetlosni mačevi, Zvijezda smrti… Uglavnom, jasno vam je o čemu pričam.

Jašući na nevjerojatnom uspjehu posljednjeg filma, Sila se budi, Electronic Arts je odlučio unovčiti tu popularnost i na mobilnoj platformi. Iako im prije nije uspjelo s nekim drugim brendiranim igrama, tipa Dungeon Keeper i Heroes of Dragon Age, ovo ime ipak uživa puno veću bazu obožavatelja, što se vidi i po Battlefrontu koji je samo na PlayStationu 4 prodan u preko 7 milijuna primjeraka (VGchartz) unatoč relativno lošim ocjenama.

Galaxy of Heroes video recenzija

Što je Galaxy of Heroes?

Teško bi ga bilo staviti u jedan žanr, ali možemo reći akcijsko/taktički RPG s borbom na poteze i GNN (grindom na najjače). Donekle podsjeća na strategije poput Heroes of Might and Magic sa svojom igrom na poteze, gdje se bitke odvijaju na fiksnoj mapi, ali imamo i RPG-olik razvoj likova. Doduše, apsolutno ništa se ne može odabrati prilikom leveliranja likova, već se likovi linearno razvijaju i postaju tvrđi i jači. To nužno nije loše, budući da ima dovoljno sadržaja koji će vas držati zaokupljenim. Naročito ako ovo gledamo kroz prizmu mobilne igre, te kratkih tura igranja na putu do škole/faxa/posla, pod nekom pauzom i sl., a ne posvećenosti od par sati koji ulažete u igre tipa Division.

Gameplay i sadržaj

U igri trenutno postoji 77 likova koji variraju od mega popularnih, poput Darth Vadera i Darth Sidiousa, preko novih likova uvedenih u posljednjem filmu – Kylo Ren, Poe Dameron, Rey, Finn, pa do nekih „no name“ pripadnika geonozijske rase, Ewoka, Troopera i raznih drugih. U svakom slučaju, dovoljno da zadovolje sve ukuse iako se novi likovi redovito dodaju.

Svaki lik ima 6 slotova za opremu koji mu podižu statistiku, te se nakon svih skupljenih komada opreme ti podaci asimiliraju na lika, a slotovi opreme se oslobađaju za novi nivo. Trenutni maksimalni level opreme je 8. Level likova se također kroz igranje diže, a trenutni maksimum je 70. Postoji i treći vid jačanja lika, a to je skupljanje „shardova“ s kojim se lik od 1 zvjezdice nadograđuje na 2,3 i dalje do maksimalnih 7. Time se jačaju tri osnovna atributa – Strength (snaga), Agility (agilnost) i Intelligence (inteligencija).

Na svakoj misiji maksimalno (i preporučeno) može biti 5 likova. Kao i u većini RPG igara, neki su likovi čisti napadači, neki tenkovi, neki healeri. Svaki lik ima minimalno 3 skilla, po jedan basic i special attack, dok treći skill može biti neki aoe napad, crowd control ili heal. Neki poznatiji likovi imaju i posebnu „leader“ vještinu koji daje bonus ostalim likovima na bojišnici. U igri je jako dobro odrađena i sinergija likova. Svaki lik ima nekoliko osobina, npr. Darth Vader je Human, Sith, Empire i Attacker. Postoje drugi likovi koji daju dodatne bonuse ako se igra s tom istom klasom, pa je moguće napraviti vrlo zanimljive kombinacije samo Sith likova, ili pak Jedi, Clone, Ewok ili Scoundrel varijanti.

U početku igre postoji dostupan samo jedan način igranja, vaš roster likova protiv unaprijed definiranih solo misija fiksne težine. Kako razvijate likove i kako vam raste level vašeg korisničkog računa (da, i on se diže do maksimuma od 70), tako se otključavaju novi modeovi igranja i nove single-player misije veće težine. Od trenutnih načina igranja možemo spomenuti te single-player misije od kojih svaka ima tri runde na kraju koje vas najčešće čeka malo jači boss. Zatim imamo kantina bitke koje su dosta slične, ali je samo jedna runda neprijatelja. Nakon toga postoje izazovi koji se svaki dan mijenjaju, a s kojima se zarađuje in-game novac, oprema ili posebni droidi sa kojima se diže level likova. Naravno, postoji i određeni PvP u vidu arena borbi s pravim igračima, te dižete svoj PvP rank.

Svaki se dan nude razni achievementi koji vam daju razne nagrade ako se ispune, najčešće u vidu brojnih valuta unutar igre, jer skoro svaki mode igre ima svoju posebnu valutu koju skupljate i uzimate nove ili nadograđujete postojeće likove. Neki se likovi mogu dobiti samo na nekim modeovima, neki na nekoliko njih, a što je najbitnije, skoro svaki lik se može dobiti bez da se išta kupi pravim novcima. Svako malo postoje razni eventi koji zahtijevaju da imate otključane određene likove kako biste im pristupili, najčešće posebne klase, tako da smo imali događaje koji su zahtijevali Jedi likove, ili pak droide. Ovaj specifični koji traži Jedije je, recimo, kao nagradu davao poznatog Yodu kao igrivog lika.

U svakom slučaju, postoji jako puno načina igranja, te je moguće potrošiti dosta vremena na igru, ali isto tako, to nije nužno. Svaki mode igranja ima i opciju automatiziranja borbe, koje je za borbu protiv igrine umjetne inteligencije čisto dovoljno, ali za PvP ipak savjetujem da ručno odredite koje ćete likove prvo poskidati. A isto tako, postoji i posebna in-game valuta s kojom se simulira odrađena bitka bez da uopće ulazite u borbu (ne vrijedi za PvP).

Tehnički aspekt

Vizualno je igra jako privlačna, naročito zbog svih poznatih elemenata iz Star Wars svijeta. Sami likovi su odlični, naročito na svom meniju gdje su lijepo prikazani u 3D-u. Svi skillovi u borbi su lijepo animirani, a postoji čak i vizualni prikaz ranjenosti, nakon što se izgubi pola života. Borbenih arena ima 15-ak, a uključuju poznate planete (Tatooine, Hoth, Endor, Coruscant…) ili pak Zvijezdu smrti ili Vaderov Star Destroyer. Zvukovi i pozadinska muzika su autentični sa pravim Star Wars štihom.
Na Xperii Z5 se sve vrti glatko i bez ikakvih zastajkivanja, a ni učitavanje (osim početnog) ne traje predugo. Igra zauzima nekih 550 – 600 megabajta.

F2P, P2P, cijena?

Igra je besplatna na Google Play trgovini. Svi se likovi mogu otključati bez da se uloži i jedna kuna. Naravno, ako odlučite trošiti novac, postoje razne mogućnosti, od character packova koji nisu uvijek dostupni, te su dosta skupi, do raznih valuta unutar igre ili pak droida za nadogradnju likova. Cijene su u većini slučajeva daleko prevelike, ali takva je situacija i s F2P igrama na drugim platformama, od kojih su najbolji primjeri popularne moba igre, gdje se samo na skinove može potrošiti basnoslovan novac.

Najbitnije je reći da se „pametnim“ igranjem od nekih 20-30 minuta dnevno komotno može otključati i nadograditi dovoljan broj likova da budete kompetentni kako u običnim misijama, tako i u PvP areni. Samo što to nećete napraviti odmah u prvih tjedan dana igranja, već je potrebno biti konstantan kako bi se najbolje iskoristile i brojne besplatne pogodnosti, ponajprije rješavanjem dnevnih zadataka.

Zaključak

Budući da je igra besplatna, bez ikakve rezerve predlažem svakome da je na barem kratko proba te sam prosudi isplati li mu se ulagati neko vrijeme u nju. Od kada sam je pokrenuo prije nekih mjesec, dva, nisam više igrao nikakve druge mobilne igre koje služe za ubiti par minuta viška u hodu. Tehnički je igra sasvim ispolirana, bez ikakvih grešaka ili rušenja sistema. Zvučno i vizualno je također vrlo privlačna, baš u duhu Star Warsa. EA se trudi redovito dodavati novi sadržaj, te balansirati postojeći. Postoji i dosta dobrih stranica sa statistikom likova i raznim savjetima, tako da ni to nije naodmet. A najbitnije, igra se može uživati bez da se uloži i jedna kuna. Naravno, oni koji odluče platiti, brže će napredovati i imati će puno manje grinda. Kad smo kod njega, grind je prisutan. Naročito na većim nivoima, gdje do izražaja dolazi i RNG, pa zna biti izuzetno frustrirajuće skupiti predmet potreban za nadogradnju slota za opremu veće težine. Ponekad je potrebno simulirati (ili odigrati) i po 10 puta jednu te istu misiju da bi pao jedan komad opreme. No, bez obzira i na taj grind i RNG faktor sreće, ova me mobilna igra zaokupila više nego ijedna prije. Naravno, tome doprinosi poznati Star Wars svijet sa svojom atmosferom i feelingom, te je zbilja užitak vidjeti u istoj borbi npr. Darth Vadera, Darth Sidiousa i Kylo Rena, ali i sami način igranja u kojem je moguće bez ijedne kune te 30-ak minuta dnevno razviti poprilično dobar roster likova.