Bethesda je prešutjela jedan bitan detalj o Starfieldu, pokazali su leakovi

Ako ovog vikenda niste otvarali društvene mreže, onda vam čestitamo. Nedvojbeno ste se dobro odmorili. Svaki vikend bez toksičnosti Twittera i Reddita je odličan vikend, a protekli vikend, posljednjeg prije izlaska Starfielda, obilježili su leakovi te neizbježne socijalne interakcije koje povlači jedna od najiščekivanijih igara svih vremena.

Neki recenzenti odlučili su anonimno kršiti NDA ugovore, nekim običnim igračima igra je ispala s kamiona, poput ovoga koji je završio u zatvoru, a sve to rezultiralo je brojnim curenjima detalja radnje i gameplaya. Doduše, u izostanku masovnijih informacija te kredibiliteta u obliku imena i prezimena, teško je prepoznati lažnu ili manipulativnu od istinite informacije, međutim, za jednu možemo zaključiti da je neosporna.

Naime, planeti u Starfieldu nisu potpuno otvorena područja kao, primjerice, u No Man’s Sky ili Elite Dangerousu. Većina od preko 1000 planeta, poput Zemlje, su goli i bez nekog osobitog sadržaja. Neki od njih imaju ručno modelirane lokacije, poput grada New Atlantis na Jemison planetu, a takvi, napučeniji planeti, uz “glavnu” imaju i još do 5 dizajniranih lokacija, poput baza i sličnog. Ostatak planeta proceduralno je generiran i “prazan”, što je i razumljivo. Goleme prazne površine rezervirane su za rudarenje, istraživanje flore i faune te, rekli bismo, najviše za očuvanje imerzije.

Nevidljivi zidovi

Svaki od preko 1000 planeta može se istraživati čitavom površinom, tvrdila je Bethesda, međutim, nije baš tako. Kada se pronađete u orbiti planeta, ponuđeno vam je samo nekoliko lokacija za slijetanje. Ručno možete odabrati neku drugu, praznu lokaciju, ali jednom kada sletite, niste slobodni istraživati čitavi ostatak planeta. Nakon 10-ak minuta trčanja u bilo kojem smjeru naići ćete na nevidljivi zid. Potom igra ponudi vraćanje u orbitu planeta, gdje ponovno možete odabrati sletjeti u neki drugi sektor.

I dok podjela planeta na pregrađene sektore i nije toliki problem sam po sebi, brine što je Bethesda prešutjela ograničenje, ostavljajući igračima iluziju potpuno otvorenog svemirskog RPG-a kakvog su oduvijek čekali. Evocira ružne uspomene na jednu drugu igru. Na No Man’s Sky, koji je po izlasku prešutio ili lagao gomilu toga, pa se povlači pitanje – što još je prešutjela Bethesda?

Nadamo se ništa. Prve recenzije zakazane su za četvrtak 31. 8. i to je dan kada ćemo biti pametniji. Jedna pozitivna stvar, a koju mi u ovom tekstu nećemo prešutjeti, je to da se iz leakova doima kako je Starfield jedan od najispoliranijih Bethesdinih RPG-eva dosad. Možda čak i najbolji po tom pitanju. Svi leakeri, pa i oni najkritičniji, navode ugodno iskustvo igranja bez primjetnije količine bugova.