BioWare je trenutno u raspadu, a zbog toga pati novi Dragon Age 4 koji će biti igra kao – Anthem?

Stanje u BioWare-u bez pretjerivanja nije niti malo dobro. Da biste razumjeli uopće što se događa s ovim (nekoć) slavnim studijom, trebali biste pronaći vremena i pročitati ispod članak.

Dragon Age 4 je zbog svega nova žrtva

Novi Dragon Age, Dragon Age 4, najavljen je prošle godine. Dobili smo kratak CGI teaser i jasno je da je igra daleko od gotove. Ono što nismo znali, a što nam je ponovno otkrio Jason Schreier – igra je u problemima.

Preporuka je da pročitate originalni članak koji je puno detaljniji, a ja ću vam ovdje samo ukratko prepričati što se zapravo događa.

Rad na Dragon Ageu 4 započeo je još tamo krajem 2015. godine, početkom 2016. godine kad ga je počela raditi manja ekipa developera koji su kreirali čitav kostur igre.

Kodnog imena “Joplin”, Dragon Age 4 trebao je biti sve što nije bio Dragon Age: Inquisition. Igra je trebala biti manja, ali puno veći fokus je u “Joplinu” bio na igraču, odnosno njegovom utjecaju na priču i svijet igre. Dakle, vaši izbori direktno djeluju na igru.

You’d play as a group of spies in Tevinter Imperium, a wizard-ruled country on the north end of Dragon Age’s main continent, Thedas. The goal was to focus as much as possible on choice and consequence, with smaller areas and fewer fetch quests than Dragon Age: Inquisition. (In other words, they wanted Joplin to be the opposite of the Hinterlands.)

Prvi veliki probleme za developere počeli su 2016. zbog Mass Effect: Andromede. Čitav Dragon Age 4 team prebačen je na završavanje Mass Effecta, a nakon što je igra konačno isporučena, ekipa je vraćena na Dragon Age projekt.

Ovako su navedena imena ljudi koji su pomogli dovršiti Mass Effect: Andromedu

Ekipi su se pridružili i drugi ljudi koji su sad prebačeni na Dragon Age, a u isto vrijeme, razvijao se Anthem koji je trebao biti “the next big thing.” Dragon Age ekipa je mjesecima radila na novoj igri, a nakon faila Andromede u čitavu priču se ubacio i EA.

Single play igre su mrtve!

Ekipa koja je radila na “Joplinu” (kodno ime novog DA) htjela je napraviti stari i dobri, “old school” Dragon Age. Ipak, znate da EA želi u svaku igru ugurati multiplayer i jednostavno, ovakav Dragon Age kakav su zamislili kreatori, nije mogao izaći dok je EA izdavač.

High-ranking BioWare staff openly wondered: Did EA’s executives really care about narrative? Did they really care about RPGs? Those questions have always lingered, and still do today.

U drugoj polovici 2017. godine bilo je jasno da je Anthem u velikim problemima. U BioWare se vratio kao spasitelj Casey Hudson. Joplin kao projekt je raspušten i stavljen na led, a kompetan studio prebačen je na Anthem.

Novi kodno ime je “Morrison” i igra je live service igra koja radi na Anthem kodu

S “umrlim” Joplinom, EA i BioWare su regrutirali jako mali dio novih developera da rade na “novom” Dragon Age projektu koji je trenutno sve ono što igrači ne žele – live service igra, bazirana na Anthem kodu.

Rumor among BioWare circles for the past year has been that Morrison is “Anthem with dragons”—a snarky label conveyed to me by several people—but a couple of current BioWare employees have waved me off that description.

Kad su vidjeli u kojem smjeru odlazi novi Dragon Age, BioWare je napustilo nekoliko vodećih ljudi koji su radili na Dragon Ageu 4.

Još uvijek nije jasno koliko će “Joplin” ideja biti ubačeno u projekt “Morisson.” Upitno je hoće li biti išta jer Morrison je zamišljen kao live service igra s naglaskom na multiplayer. EA želi dugoročni projekt gdje će moći ubaciti razne mikrotransakcije i slične stvari.

Gdje ide Dragon Age serijal?

Vjerujte, to još ne znaju ni u BioWareu, jer moguće je ipak da su nakon negativnog publiciteta s Anthemom naučili da igrači ne žele takvu igru. Također, moguće je da Casey Hudson shvaća da će izdavanje igre kao Anthem, biti pogubno za Dragon Age, ali i kompletan BioWare čije se igre svakako ne prodaju kao pucačine iz EA portfolija.

Dragon Age 4 je nažalost slika i prilika trenutnog BioWarea. Nekoć studio koji je kao lav dominirao industrijom, pretvorio se u malu, izgubljenu mačku koja pred ogledalom se ne pretvara u lava, već postaje manja od miša.

Nitko, baš nitko ne može reći kakva će Dragon Age biti igra. Očito smo daleko od izlaska i možda je najbolje za sve da BioWare uzme vremena koliko mu treba. Ako to EA dozvoli, naravno. BioWare si ne smije dopustiti još jedan kiks, a trenutno sve ide ka tome jer studio je izgubljen.

So what does all this mean, exactly? How much of a multiplayer focus will Dragon Age 4 have? Is it online-only? We’re not sure about all the details, and in fact they’re likely still being decided, as the game is still very early in development and could evolve based on the negative reception to Anthem.

Ne zaboravite da je veliki dio zaposlenika izgorio zbog Anthema i da stanje duha u kompaniji nije dobro. Ipak, nadamo se zbog svih nas igrača, ali i Bioware-a da će se studio uspjeti oporaviti i isporučiti igru kakvu fanovi žele i zaslužuju.

In the office, BioWare developers often refer to Mark Darrah’s Dragon Age team as a pirate ship, one that will eventually wind up at its destination, but not before meandering from port to port, drinking as much rum as possible along the way.

Sony, kupi BioWare!

Ili Microsoft, koji želi svoje igre na svim platformama. Zašto sam napisao ovaj podnaslov? Jasno je svima da su EA i BioWare dva različita svijeta. BioWare je više tradicionalni studio, koji doduše zna raditi i MP igre (barem BioWare Austin – Star Wars: Knights of the Old Republic ), ali dojam je da EA i BioWare s totalno različitom kulturom i željama, ne mogu jednostavno funkcionirati.

Dragon Age 4 “Joplin” trebao je biti mesnata i bogata, single player igra, ali bez MP komponente ne ide kod EA. Možda je vrijeme da se raziđu i krenu svatko svojim putem, a BioWare preuzme netko tko će znati izvuči najbolje od njih?

Ipak, treba biti pošten pa reći da bi totalno bilo krivo za sve optužiti EA jer se EA nije puno petljao u razvoj Anthem i BioWare je imao sasvim slobodne ruke u razvojnom procesu. Još uvijek postoji mala nada da će Dragon Age 4 i BioWare u svojim lutanjima pronaći pravi put. Nije velika, ali postoji.