I dok godina dana slušamo hvalospjeve kako su pretplate budućnost igranja, a kojima se validitet pruža “nitpicking” statistikama, imamo prvi veliki naslov kojem day one dostupnost na Game Passu nije suviše pomogao. Možda je čak i odmogao.
Outriders je negdje u ovo vrijeme prošle godine proglašavan velikim hitom. Igrao ga je relativno veliki broj igrača, Square Enix ga je slavodobitno proglasio svojom idućom velikom franšizom, međutim, dogovor s Microsoftom očito nije bio dovoljno profitabilan za poslovanje u pozitivnom.
To je otkrio poljski developer igre People Can Fly, čiji financijski izvještaj otkriva kako nije zaprimljen ni euro tantijema. Kako objašnjavaju, tantijemi se isplaćuju kada igra ostvari neto dobit, odnosno kada pokrije troškove razvoja te krene ostvarivati profit. “Ne postoji jamstvo da će u budućnosti prihod od prodaje Outridersa biti dovoljan da nadoknadi troškove”, pesimistično je vodstvo People Can Fly studija.
Square Enix na prekretnici
Square Enix se očito nalazi u teškoj poziciji, što potvrđuje i prodaja gubitaša za 300 milijuna dolara. Procjenjuje se kako je japanski izdavač na Marvelovoj licenci izgubio preko 200 milijuna dolara. Crystal Dynamics i Eidos Montreal prodani su Embracer grupi, u paket su ubacili i Tomb Raider, Deus Ex te druge IP-ove. Ideja Square Enixa je riješiti se zapadnjačkih igara, međutim, Outriders je ostao u njihovom vlasništvu, a unatoč gubitcima ovih dana planira se lansiranje prve velike ekspanzije.
Istina, Outriders je mogao propasti i bez Game Passa. Square Enix već neko vrijeme kaska, sama igra imala je gomilu problema, međutim, nakon ove neuspješne avanture činjenica je da ipak ne postoji garancija uspjeha za sve skuplje i rizičnije AAA naslove. Developeri i izdavači će poučeni ovim iskustvom ubuduće nastupati drugačije prema Microsoftu, ako uopće prežive ovo neprirodno brzo isforsiranu transformaciju industrije. Jedan kultni izdavač već je na koljenima.