CDPR: Sony i Microsoft su nam previše vjerovali

Unatoč upitnim performansama na računalima i neupitno katastrofalnim performansama na konzolama, CDPR ne prestaje javno gaziti sam sebe. Što je u gaming industriji osvježavajuće isto toliko koliko je i mučna razina obmane prvenstveno prema konzolašima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Radi se o kritičnom i prijelomnom razdoblju za ovu kompaniju. Nakon opravdanog backslasha igrača (posebno onih na konzolama) cijena dionica se strmoglavila, a unatoč fantastičnim pretprodajnim rezultatima investitori i vodstvo CDPR-a ne mogu biti odveć zadovoljni. Doveli su se u neugodnu situaciju, a jučer je održan i krizni javni sastanak s ulagačima u ovu javnu kompaniju.. Investitori ih nisu štedjeli.

“Podcijenili smo razmjere kompleksnosti problema i ignorirali signale koji su stizali u svezi performansi last-gen konzola”, s ovim je otvorio sastanak CEO Adam Kiciński. “Izgubili smo povjerenje igrača, a naš prvi korak prema njegovom povratku bila je javna isprika i nuđenje mogućnosti povratka novca”, zatvorio je uvod Kiciński prije nego li je još jednom ponovio kako se čitavi studio sada koncentrira na popravljanje igre.

Filtrirat ćemo i izdvojiti nama najzanimljivija pitanja i odgovore.

P: Jesu li igrači navalili u zahtjevima za povrat novca ili vam ipak vjeruju da ćete popraviti igru?
O: Prerano je pričati o broju zahtjeva za povrat novca, ali takvu mogućnost igračima smo ponudili prije svega kako bismo im dokazali da smo ozbiljni u namjeri popravljanja igre. Prije svega se nadamo kako će to igrači prepoznati i podržati nas čekajući nadogradnje.

P: Imate li problema s testiranjem? Jeste li trebali više testirati igru?
O: Dobar dio problema leži upravo u ovome. Interno smo mogli obavljati testiranja, ali nismo se kao i inače mogli osloniti na testiranja eksternih kompanija čijim zaposlenicima nismo mogli omogućiti testiranje iz domova zbog COVID-19 pandemije. Ali testiranje nije najveći razlog današnjim problemima.

P: Što je s multiplayerom?
O: Nismo još potvrdili nikakve datume. U siječnju ćemo interno ponovno procijeniti situaciju, a sada se koncentriramo na popravljanje igre.

P: Jeste li pod pritiskom procijenili da ne smijete još jednom odgoditi launch?
O: Nije bilo neuobičajenih pritisaka. Nismo dobro procijenili razinu problema i vjerovali smo kako možemo sve stići do datuma izlaska.

P: Kako su Sony i Microsoft dopustili izlazak igre i odobrili certifikaciju?
O: Možemo samo pretpostaviti kako su nam vjerovali da ćemo popraviti igru do izlaska. Odgovornost je isključivo na nama, a mi nismo uspjeli ispuniti njihova očekivanja.

P: Zašto niste prikazali stanje igre na konzolama uoči izlaska
O: Do zadnje minute smo radili na igri i vjerovali kako ćemo uspjeti popraviti stvari do izlaska. To je utjecalo na odluku da recenzentima ne ustupimo kopije za konzole.

P: Je li možete “ubaciti” još developera, kako su raspoređeni timovi unutar studija i hoće li ovo dodatno odgoditi novu The Witcher igru?
O: Timovi koji rade na drugim projektima i dalje rade na njima. Ekipa s Cyberpunk projekta je umorna, svima je potreban odmor i sada se raspoređuju za rad na nadogradnjama najmanje do kraja veljače iduće godine. Problem ne možemo riješiti s uvođenjem novih developera, prekasno je za to.

P: Sudjeluju li Sony i Microsoft u pokrivanju troškova povratka novca?
O: Bez obzira što smo mi igračima ponudili povrat novca, s izdavačima konzola nemamo nikakve posebne uvjete. Oni i dalje generalno ne dopuštaju povrat novca ili ga nude pod ograničenim uvjetima. Mi pokrivamo sve troškove.

P: Hoćete li sniziti cijenu igre na konzolama?
O: Ne planiramo to.

P: Jeste li mogli jednostavno odustati od izdavanje igre na starim konzolama te ju izdati samo na novim konzolama i PC-ju?
O: Čak i da smo u zadnji trenutak odlučili to napraviti, ne postoji mogućnost izdavanje igre na novim konzolama, a da zaobiđemo stare. Izdali smo zato verziju za starije konzole koja se bolje izvodi na novim konzolama zbog naprednijeg hardvera, a igračima smo obećali besplatnu nadogradnju jednom kada dovršimo nativnu next-gen verziju igre.

P: Kakav je prijem kod PC igrača?
O: Igrači na računalima su generalno zadovoljni s igrom, zadovoljni smo statistikama igranja te i tu verziju igre nastavljamo nadograđivati i optimizirati. Ocjene igrača na Metracriticu su slabije, ali ukupna ocjena raste. Kada se filtriraju ocjene igrača s konzolama te onih igrača koji nisu ili su Cyberpunk 2077 igrali jako kratko, prosječna ocjena igrača je čak 85.

Čitavi transkript možete pregledati na službenim stranicama CD Projekt Reda.