Developer Alana Wakea 2 objasnio zašto nije isto skalirati igre na PC-u i Xboxu

Početkom mjeseca već smo pisali o Performance grafičkom modu koji će na PS5 i XSX izvoditi igru Alan Wake 2 “većinom u 60 FPS-a”. To neće biti slučaj s Xbox Series S, gdje finski studio nije propustio još jednom kritizirati slabiju Xbox konzolu nove generacije.

“Ne možete samo smanjiti rezoluciju i kvalitetu tekstura”, u nekoliko navrata već je naglašavao tehnički direktor Thomas Puha iz Remedyja. Posebno je tu “bocnuo” šefa Xboxa Phila Spencera koji upravo skaliranje navodi kao razlog laganog usporedog razvoja na obje konzole. Na isto ukazuju i neki igrači, koji ne vide kako se u PC igrama lako može smanjiti rezolucija i postići bolji rezultat, a na Xbox Series S ne može.

“Procesor na Series S je više manje isti kao i na Series X i tu nema velike razlike. Ali GPU je problem, zbilja jest, a kada imate manje memorije, onda je to zaista veliki problem”, Puha objašnjava IGN-u. Potom je krenuo objašnjavati zašto nije isto kao i na PC-u. “Da, puno puta nam kažu – hej, pa vi radite i PC igre, sigurno znate skalirati? Pa… memorija nije problem na PC-u.”

Premalo memorije

“Na PC-u je lakše skalirati zbog memorije. I nije da imamo samo jedan super snažan PC i jedan jako slabi PC. Između imamo 300 PC konfiguracija. I vjerujte mi, jako se trudimo, ali dosta toga smo isporučili na PC-u, pa smo malo bolji po tom pitanju.”

Problem s memorijom na Xboxu Series S je to što ne postoji zasebna fizička RAM memorija. Već se RAM sprema u GDDR6 memoriju. Dakle, slično kao u drugim modernim konzolama, ali Series S ima samo 10 GB memorije za video i RAM. Čisto za usporedbu, statistike ukazuju kako preko 75% PC igrača na Steamu ima više od 16GB fizičke RAM memorije, a potom još 70% igrača posjeduje grafičke kartice s 6 ili više giga video memorije.

U sredini generacije Xbox se tako pronašao u problemu. Većina kupaca odlučila se na kupnju Series S, koji u ovom trenutku ozbiljno ograničava novu generaciju konzola, a pritom je tu i uvjet kako sadržaj na obje konzole mora biti identičan, zbog čega je Xbox na launchu već zaobišao Baldur’s Gate 3, a drugim developerima također radi velike probleme.